2 vuotias kutsuu mua etunimellä ://

Meillä esikoinen kutsui mua etunimellä juuri pari vuotiaana.Isi oli isi ja mummo mummo, mutta äitiä ei huudeltu. Kyllähän se välillä ihteesä mietitytti,että miten se nyt näin ja kyllä jotkut kyselikin asiasta, mut pääasia että kutsuu edes jollakin nimellä.Onneksi se vaihe menee ohi, ainakin meillä meni loppuusa nopeasti.=) Kyllä teilläkin varmasti vielä ÄITIÄ huudetaan!

Meillä esikko kutsui mua joskus (olisko ollut 4vee ) Sanna-äidiksi . Ihan kuin tuolla nyt olisi ollut joku toinenkin äiti... Kyllä saatiin osaksemme katseita kun kaupassa karkkihyllyn edessä lapsi kysyy että "Sanna-äiti osta mulle suklaata" :xmas:
Onneksi meni ohi tuoKIN vaihe.

ihan-miten-vaan
Meillä 2,5v on nyt kovasti harjoitellut kaikkien koko nimiä. Osaa kertoa omansa, sisarusten, isän, äidin ja isovanhempien nimet toisia nimiä ja sukunimiä myöten. Kotona me vanhemmat emme juuri koskaan käytä lasten kuullen toistemme etunimiä (en keksi tilannetta, jossa tarvitsisi...) vaan olemme äiskä ja iskä. Välillä lapset kutsuvat siis meitä isäksi ja äidiksi ja välillä etunimillä. Molemmat käyvät meille.

Päiväkodissa hoitokaveri on lukemattomia kertoja käynyt kysymässä minulta, että mikä minun nimeni on ja tietenkin vastaan myös oman lapseni kuullen, että XXX:hän se. Miksi oma nimi pitäisi lapselta salata?

Pari kuukautta kuukautta juuri kesti semmoinen jakso, että lapsi kaikkialla kaduilla kyseli jokaisesta vastaantulevasta, että "kenen äiti/isä?" Vastasin yleensä, että en tiedä, enkä edes tiedä, onko kenenkään äiti/isä.

JONSERED Karhunkantaja
Vaihda nimesi Äidiksi... :saint:

Meillä lapset kutsuvat vanhempiaan etunimeltä, joskus vieraalle puhuessaan voivat sanoa esim, että "äiti tulee kohta hakemaan".

Itsekin olen kutsunut vanhempiani nimiltä, eiväthän ne minnekään katoa, vaikka lapsia saisikin.

metsänpeitto
Kyllä mä koen, että mä olen edelleen mun lasteni äiti, ja niiden isä on niiden isä, vaikka tällä hetkellä nuorimmainen kutsuukin isäänsä etunimellä ja joskus hyvin harvoin minuakin. Ja kyllä ne lapsetkin sen tietävät. Tietävät senkin, että sisko on sisko ja veli on veli, vaikka välillä puhuvat etunimellä ja välillä sisarukseksi.

fluemieneism
All this Comes on In Product sales Per Sq Base prentice capital zimmerman Do not carry huge amounts of dollars along with lessen the volume of debit or even credit cards a person take http://www.youtube.com/watch?v=mb10wMAIOAg Carry a new cheerful manner. Using the designs way up, provide some sort of pleasant method which can be regarding Yuletide along with the entertaining along with celebration of the time.

Yhteistyössä