2-vuotias kasvot menosuuntaan? kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kandeeko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On ollut.

Olosuhteiden pakosta- ei mahtuneet jalat kunnolla selkä menosuuntaan, pitkällä matkalla huuti kuin syötävä vaikka olis tehnyt mitä itse takapenkillä lasta viihdyttääkseen. 200 km jaksettiin, sitten pysähdyttiin ja kylmästi käännettiin istuin niin että tenava näki minne mennään. Hiljeni kerralla.
Paluumatka sujui mallikkaasti ja hiljaisesti, koko 400 km. Ja oli sairaalareissu, ei mikään huviajelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25609867:
On ollut.

Olosuhteiden pakosta- ei mahtuneet jalat kunnolla selkä menosuuntaan, pitkällä matkalla huuti kuin syötävä vaikka olis tehnyt mitä itse takapenkillä lasta viihdyttääkseen. 200 km jaksettiin, sitten pysähdyttiin ja kylmästi käännettiin istuin niin että tenava näki minne mennään. Hiljeni kerralla.
Paluumatka sujui mallikkaasti ja hiljaisesti, koko 400 km. Ja oli sairaalareissu, ei mikään huviajelu.

mikä istuin?

Meillä on ollu molemmat lapset nassu menosuuntaan 1v.stä lähtien ja hengissä ovat. Esikoinen voi pahoin autossa kaukalon jälkeen ja sen ekan selkä-menosuuntaan reissun jälkeen kumpikaan ei ole laatannut autossa, kun istuin meni vaihtoon.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Meillä on Kiddyn joku comfort-merkkinen istuin, joten kyllä mennään naama menosuuntaan. On ollut jo vuoden käytössä, siirrettiin tuohon kun ei kaukaloon mennyt enää vuoden vanhana.

[QUOTE="aapee";25609886]mikä istuin?[/QUOTE]

Turvaistuin :D:ashamed: Semmonen sininen!

Mä en kuulkaa hei oikeasti paina tuollaisia asioita kuin istuimen nimi mieleeni.....

Mutta pirpana istui polvet suussa, pieni muuten, mutta pitkäkoipinen.
Eikä silloin maailmanaikaan käynyt mielessäkään, että oltais soviteltu istuimia kuin kenkiä yhteen auton ja lapsen kanssa. Se otettiin mikä ekana saatiin. En palstaillut vielä tuolloin :D

SItten kannattaa ostaa istuin joka on tähän tarkoitettu eli kiddy tai pallas joita ei ole edes tarkoitettu selkä menosuuntaan. Ovat testivoittajia ja siis nimeltänsä palkki-istuimia ja niissä mennään vain naama menosuuntaan. Meillä on ja on aivan mahtava, pitkiä lapsia kaikki ollut niin nyt saa hyvillä mielin olla kun on ihan oikeaoppinen istuinkin.

• Tykkää
Reactions: Tige
[QUOTE="äiti";25609956]SItten kannattaa ostaa istuin joka on tähän tarkoitettu eli kiddy tai pallas joita ei ole edes tarkoitettu selkä menosuuntaan. Ovat testivoittajia ja siis nimeltänsä palkki-istuimia ja niissä mennään vain naama menosuuntaan. Meillä on ja on aivan mahtava, pitkiä lapsia kaikki ollut niin nyt saa hyvillä mielin olla kun on ihan oikeaoppinen istuinkin.[/QUOTE]

niin tämähän se onkin kun ei rahatilanne nyt oikeen sallis uuen istuimen ostamista :/

Se kolari kun ei tule kello kaulassa ja nuo vyöistuimet on tarkoitettu 3 vuotiaaksi asti istuttavaksi selkä menosuuntaan, muuten niiden suurin hyöty katoaa ja en kyllä itse uskaltaisi laittaa noin päin, mutta kiddy tai pallas on turvallinen vaihtoehto teille.

[QUOTE="äiti";25609981]Se kolari kun ei tule kello kaulassa ja nuo vyöistuimet on tarkoitettu 3 vuotiaaksi asti istuttavaksi selkä menosuuntaan, muuten niiden suurin hyöty katoaa ja en kyllä itse uskaltaisi laittaa noin päin, mutta kiddy tai pallas on turvallinen vaihtoehto teille.[/QUOTE]

Paljon on kyllä ollut juttua noista palkki-istuimista, ettei ne nyt kuitenkaan ole sitten kuulemma niin hyviä, kuin väitetään.. Just sen vuoksi, kun lapsen niskat joka tapauksessa retkahtaa, kun kolaritilanteessa naama rysähtää siihen palkkiin....

Meillä on ollu molemmat lapset nassu menosuuntaan 1v.stä lähtien ja hengissä ovat. Esikoinen voi pahoin autossa kaukalon jälkeen ja sen ekan selkä-menosuuntaan reissun jälkeen kumpikaan ei ole laatannut autossa, kun istuin meni vaihtoon.

Kuinka monta kertaa kolaroit? Vai oletko vaan onnekas kun et kolaroinut kertaakaan ja lapsesi ovat siksi edelleen hengissä?

Suositus on pitää lapsi selkä menosuuntaan ainakin 3-vuotiaaksi, jotta lapsen niska ei katkea kolarissa. Itse en ikimaailmassa ottaisi sitä riskiä että lapseni menehtyy syystä, että en huolehtinut hänen turvallisuudestaan.

[QUOTE="vieras";25609905]Hertsimaleera miksi ei???

Kyllä meillä ollut tuo nuorimmainen jo 1,5v naama meno suuntaa. Nyt ikää 2,5v.

Ja vanhin on käännetty saman ikäisen.[/QUOTE]

Meillä samoin joten kauhistelkaahan nyt oikein kunnolla :)

No jos lapsi voi pahoin, en miettisi hetkeäkään. Täytyyhän terve järki pitää mukana.

Ihan hysteerikseksi mennyt elämä lasten kanssa. Meillä lapset käännetty 2,5v mennessä oikein päin kun eivät ole muuten enää mahtuneet kunnollisessa asennossa matkustamaan.

Yhteistyössä