2-vuotias ja kuivaks opettelussa takapakkia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ninnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Ninnu"

Vieras
Elikkä siis tuo minun 2-vuotias poika oppi kesän alussa kuivaks, mun mielestä tosi nopeasti, koska kävi jo yölläkin potalla ja yö-vaipatkin oli pääasiassa ihan kuivia,. Pitkillä automatkoillakin osas kertoa että kohta tulee pissa tai kakka..
Noh nyt sitten alkanu tämmönen että pissaa vaan housuun, ei edes yritä potalle, tai sitten yrittää mutta pissaa potan viereen, tai sitten pissaa vaippaan, kun ruvettu käyttään uudestaan, ettei sohvat jne. sotkeennu..
Onkos muilla tullu takapakkia tai vastaavaa tilannetta ja millä päästäs takasin siihen jos hienosti sujuneeseen pottailuun?

Kaippa tuo on vaan ihan normaali vaihe. Meille neuvolantäti sanoi, että usein ensin sujuu hyvin ja sitten tulee takapakkia. Meillä poika oppi päiväkuivaksi parissa päivässä n. kuukausi sitten. Toistaiseksi on sujunut hyvin, mutta olen varautunut siihenkin että voi mennä huonompaankin suuntaan.
Oletko kokeillut palkita onnistuneesta pottaan tulleesta hädästä? Eiköhän se siitä taas ajan kanssa, kun on jo kerran niin hyvin sujunut.

On siis palkittu ja lahjottu, aikasemmin toimi mut nyt ei tunnu toimivan :(
Mietin vaan että voikos sillä olla stressiä ja siitä johtua tämä takapakki, on nimittäin muutettu, ja pojan isä lähti 2kk hoitovapaan jälkeen takasin töihin..?!

Kaverille oli neuvolassa opastettu että jos kuivaksi oppinut alkaa tehdä tarpeet housuun ei kannattaisi laittaa vaippaa takaisin. Eikä hirveästi myöskään huomioida tilannetta, hyvin eleetttömästi vaan putsata ja laittaa kuivat vaatteet. Lapsi huomaa itsekin hyvin nopeasti että märät housut ei ole kivat ja lopettaa moisen.

Hyvin voi johtua muutosta ym. Me aloitettiin harjoittelu keväällä, mutta muutto kesäkuussa sotki koko homman. Heinäkuussa kun aloitettiin uudestaan, niin lähti heti sujumaan.
Poika innostui muualle kuin vaippaan pissaamisesta, kun sai pari kertaa pissata puskaan :D
Välillä istuttiin potalla puolikin tuntia lukemassa ja pissaa odottelemassa. Ja kun jotain sai tiristettyä pottaan, niin sai xylitolipastillin

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24409895:
Hyvin voi johtua muutosta ym. Me aloitettiin harjoittelu keväällä, mutta muutto kesäkuussa sotki koko homman. Heinäkuussa kun aloitettiin uudestaan, niin lähti heti sujumaan.
Poika innostui muualle kuin vaippaan pissaamisesta, kun sai pari kertaa pissata puskaan :D
Välillä istuttiin potalla puolikin tuntia lukemassa ja pissaa odottelemassa. Ja kun jotain sai tiristettyä pottaan, niin sai xylitolipastillin

Teillä on näköjään samat lahjonta välineet kun meilläkin.. :)
Mun tarttee ottaa nyt järeemmät lahjonta menetelmät käyttöön.. Jos tää nyt vaikka johtuis tuosta muutosta, ja kohta alkaa päivähoitokin niin lisää muutosta pukkaa..

Yhteistyössä