2 - vuotias ja kivekset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaku

Vieras
Eivät tunnu pussissa. Mä olin yhteydessä asiasta meidän neuvolantätiin, joka vastasi mulle, että pojan kivekset on lääkäri tarkistanut ja ne ovat kunnossa. Pyysin siis aikaa että ne ois tarkistettu. Mitä? Mä en tiedä mitä mun nyt pitäis tehdä? Olisko järkevintä vaan varata aika lastenlääkärille yksityiselle puolelle? Vai voiko asia olla kunnossa vaikka niitä kiveksiä ei tunnu? Poika oli hirveet hepulit viimeisessä lääkärintarkastuksessa ja lääkäri kyllä paineli pojan nivusia, mutta ei se kyllä kiveksiä ole voinut tuntea, kun ei ne siellä pusseissa ole :D apuaaa.

Eivät tunnu pussissa. Mä olin yhteydessä asiasta meidän neuvolantätiin, joka vastasi mulle, että pojan kivekset on lääkäri tarkistanut ja ne ovat kunnossa. Pyysin siis aikaa että ne ois tarkistettu. Mitä? Mä en tiedä mitä mun nyt pitäis tehdä? Olisko järkevintä vaan varata aika lastenlääkärille yksityiselle puolelle? Vai voiko asia olla kunnossa vaikka niitä kiveksiä ei tunnu? Poika oli hirveet hepulit viimeisessä lääkärintarkastuksessa ja lääkäri kyllä paineli pojan nivusia, mutta ei se kyllä kiveksiä ole voinut tuntea, kun ei ne siellä pusseissa ole :D apuaaa.

Onnistuin laittaan naurunaaman! En tarkoittanut.

Pikkopojan kivekset voivat vielä matkata ylös ja alas, kivesten pitäisi kuitenkin koko ajan olla vedettävissä alas.

On melko epätodennäköistä, että molemmat kivekset jäisivät ylös samaan aikaan, varsinkin jos ne on olleet normaalit tähän asti.

Asian voi kokeilla kotonakin, jos tietää mitä tekee. Jos ei, niin ei ehkä kannata...

Yksi kikka, jolla kivesten liikkuvuuden voi testata on 'saunaan istumaan', eli lapsi saunan lauteille istumaan niin, että sekä peppu, että jalkapohjat ovat lauteella... tässä asennossa terveiden kivesten pitäisi laskeutua pusseihinsa...

Meille neuvolassa sanottu että pienten poikien kivekset saa vaellella vielä. Mutta niiden pitää olla löydettävissä kuitenkin.
Meillä tuolla 3 veelläkin vielä nousevat, ne saa kyllä helposti lumpsautettua paikoilleen.

Ja karkailee ne tolla 37v miehelläkin vielä :D

Ihan tavallista että ne ei oo siellä pussissa varsinkin jos on yhtään kylmä. Saunassa tai lämpimässä suihkussa on helpompi tarkistaa. Tarvittaessa lapsen voi laittaa räätälinasentoon eli jalkapohjat vastakkain polvet koukkuun niin sit viimeestään tuntuvat.

Joo, mä testasin tuota saunahommaa, niin totta. Kyllä ne sieltä laskeutui alas. Eli tää on ihan normaalia...?! Okei. Hyvä, että ei tartte lähteä yksityiselle. Ois voinut neuvolassa mua vähän valaista paremmin. Mutta se neuvolantäti on mitä on. Ei voi mitään.

No eihän tuota voi tietää. Aika usein ne pikkupokijja tosiaan nousevat turvaan. Aikuisella miehelläkin ne saattavat nousta ylös. Mutta no hätä - poikasi on aivan normaali.

Yhteistyössä