2-vuotiaan talvivaatteiden kasvuvara sekä rukkasista asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmän kysymykset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmän kysymykset

Vieras
Paljonko 2-vuotiaan talvivaatteisiin kannattaa ottaa kasvunvaraa?

Toppapuvun haaraan sais jäädä se peukalonmitta, mutta entä hihat ja lahkeet? Mulla on kokeilussa kotona puku, jossa hihansuut tulee reilusti yli sormien, taitaa olla liikaa?

Mites rukkaset, kuinka paljon pitäis jäädä varaa? Pärjääkö 2 vuotias samoilla rukkasilla koko talven? Tarkoitan sitä, että kannattako ostaa jemmaan vielä seuraava koko? Viime talvena syksyllä kasvunvaralla ostetut rukkaset oli lopputalvesta pienet, mutta kasvuvauhti on 2-vuotiaalla ehkä laantunut?

Onko suosituksia hyvistä rukkasista? Kannaattako ostaa Kalliit Reimatecit vai 2-3 halvemmat samalla rahalla? Onko hyviksi todettuja halpoja rukkasia?

Muitakin vinkkejä aiheesta tai vierestä otetaan ilolla vastaan!

Minä oon suosinu LENNEn rukkasia noilla pienillä,saa kolmet yksien reimatecien hinnalla.Ja oon ostanu jokaiselle kahdet niita lennejä,minusta hyvät.lapaset tosin vaatii kvemmilla pakkasilla alle,mutta liekö sellaisia rukkasia keksittykään jossa ei näpit pienillä paleltuis ;) ?

Reimatecin rukkaset ei ole lämpöisimmästä päästä. Itse olen todennut Rasavilin hanskat lämpöisemmiksi ja kun ovat leveämmät malliltaan niin mahtuu vaikka ruskovillan lapaset sinne alle jos tarvitsee lisäsämpöä. Sitten taas kunnon pakkasella lammasvuoriset nahkahanskat on ehkä kaikista lämpöisimmät.

[QUOTE="heh";24516948]Reimatecin rukkaset ei ole lämpöisimmästä päästä. Itse olen todennut Rasavilin hanskat lämpöisemmiksi ja kun ovat leveämmät malliltaan niin mahtuu vaikka ruskovillan lapaset sinne alle jos tarvitsee lisäsämpöä. Sitten taas kunnon pakkasella lammasvuoriset nahkahanskat on ehkä kaikista lämpöisimmät.[/QUOTE]

SAman olen todennut :)! Meillä on rasavillin kinttaita ja nahkakinttaat myös. Ja olen huomannut, että lapsen kädet pysyy lämpimänä kovalla pakkasella, jos kädessä on nahkakinttaat ja niiden päällä villalapaset...itsellä toimii myös tämä. Mikään muu ei itseasiassa toimi. Onko muut huomanneet samaa??

Mä olen samaa mieltä että villavuoriset nahkakinttaat on ihan ehdottomat koville pakkasille. Niillä pysyy kädet kuin kädet lämpiminiä. Lennen hanskat on meilläkin olleet selvästi parhaimmat. Reimatecin käsineitä en enää osta ollenkaan vaikka pukuihin olen ollutkin tyytyväinen.

Mun mielestä toppapuvun osto menee niin että ottaa seuraavan koon siitä joka on just NYT sopiva, ei tarvii mitään mittoja :)

Ja siis tämä pitää tehdä sovittamalla eikä niin että jos on 74cm niin ottaa 80cm haalarin, tällöin menee aika varmasti metsään kun eri merkeillä on niin erikokoiset puvut!

Viimeksi muokattu:
ok,kiitos! Vaan olisko kellään kommenttia tohon kasvunvaraan toppapuvun lahkeissa ja hihoissa ja rukkasissa?

Ainakin Reimateciin pätee se sääntö että jos lapsesi on syksyllä talvivaatekauden alkaessa 92cm pitkä, menee tuo haalari hänelle niin kauan kuin lapsi saavuttaa seuraavan koon pituuden eli 98cm.

En ostaisi kovasti paljoa isoa haalaria, se kuluu lahkeista.

toppapuvun pitää olla sen verran reilu että voi pyllistää suorilta jaloinn vaivatta ja ojntaa käet suoraksi ilman että ranteet paistaa. ja kädet pitää saada suoraksi ylös jne. minusta siis haalarin pitääkin olla reilu jotta siijä on helppo liikkua. jos hihat pysyy paikoillaan kun hanskat on kädessä niin se riittää. ny on kuitenkin veilä 2-3kk ennenku noita toppia tarvii.. ainakin eteläsuomessa

Yhteistyössä