2-vuotiaan pylly haisee, onko aihetta huoleen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Satunnaisesti siis. Välillä olen huomannut hajun vain esim. kun tulee mummolasta ja siellä ei olla uskallettu kuurata kakkapyllyä kunnolla, vaan peräaukon seutuville on jäänyt ulostetta.

Mutta esim. nyt iltapesulla huomasin saman "imelän" hajun, vaikka mistään kakkapyllyn pesusta ei ollut kysymys. Iho peräaukon välittömässä läheisyydessä punottaa ehkä aavistuksen, ja iho/limakalvo on kiiltävä.

Kokeilin laittaa talkkia, mut en oikein tiedä mistä on kyse. Vinkkiä kellään?

[QUOTE="vieras";23889707]No ihan normaalia, varsinkin jos on vaippa vielä käytössä. Meillä ainakin lasten pyllyt haisee jos ei päivittäin pese.[/QUOTE]

peesi. ja jos oikeen kuuma päivä ja pissanen vaippa hautoo niin kyllä alkaa haista ihan yhtä lailla kuin aikuisenkin pehva.

kyllä minäkin olen tulkinnut niin että se vaippa sen verran hautoo että semmoinen hiivamainen makea haju joskus tuntuu nenään jos on liian pitkään samalla vaipalla tms. pari kertaa päivässä kunnon pesu ja riittävästi ilmaa niin hajut pysyy poissa. paljaspyllynä kekkulointi on muutenkin parivuotiaalle hyväksi pottaharjoittelun kannalta.

Anteeksi ap, kun tähän samaan ketjuun tungen, mutta kysynpä onko sekin normaalia, että pikku tytön alapää joskus punoittaa voimakkaasti? Siis 3-vuotiaan. Punoittaa ja on arka, ei tykkää että kosken ollenkaan pestessä vaan valittaa että sattuu? :O

Meillä 3 v tytöllä ihan sama, että välillä tuoksahtaa just sellaiselle makeahkolle, ja on myös punertava sekä häpyhuulien alueelta, että pyllyreiän kohdalta. Valittaa myös että sattuu ja varsinkin pissatessa (virtsatulehdukset poissuljettu ja luulen, että lääkäri olisi kyllä huomannut jos olisi ollut hiivaa, kun katsoi alapäätä) Luulen, että osa on sitä, että hän käy itsenäisesti potalla eikä muista tai osaa pyyhkiä kunnolla. Ja toisaalta ilmeisesti on niin, että vaippa, vaikka vain öisinkin käytettynä, aiheuttaa tätä. Meillä kun tulee suht harvoin enää yöpissoja, niin pidämme nyt sellaisia harjoitushousuja, tyttö kyllä siis herää joka tapauksessa itkemään jos pisu tulee housuun, mutta ei sentään koko peti kastu, sitten voi vain vaihtaa housut. Mutta heti kun olimme mummolassa, ja siellä käytimme tavallista vaippaa, niin kyllä heti taas tuli pimppi kipeäksi. Mutta joo, tuohon kipeyteen, jota nimimerkki "niini" kyseli, auttaa meillä että pesee usein vedellä ja laitan Ceridal Lipogel -voidetta. Varsinkin siihen pissaamiseen se auttaa, koska silloin pissa ei mene suoraan iholle kirveltämään vaan se voide on siinä suojaamassa.

Jos paska tai takapuoli haisee, niin peset saippualla. Jos jotain punoitusta on, niin kunnolla bepanthenia peppuun pesun jälkeen. Peset kai omankin perseesi saippualla joka päivä?

Uusimmat

Yhteistyössä