2-vuotiaan nuha

  • Viestiketjun aloittaja voihan räkä
  • Ensimmäinen viesti
voihan räkä
2v ollu nyt tasan 6 päivää nuhassa eikä tunnu siltä että olis parantunut yhtään. torstaina oli pientä lämpöä ja käytiin päivystyksessä mistä meidät lähetettiin kotia. kuulemma paranee itsestään ja on liikkeellä sitkeetä flunssaa.. perjantaina ja lauantaina oli kuumetta 38astetta mutta sai heti hienosti laskemaan pamolilla. syö,juo ja leikkii normaalisti. tänään ei ole kuumetta mutta nuha senku jatkuu. koskahan se helpottaa vai pitäiskö viedä huomenna aamulla yksityiselle ettei oo vaan joku poskiontelontulehus?
 
kai sa
meil on sama tauti.. sitkas on.
Seuraile vielä, jos on kuitenki virkeä jne. ni en veis lääkäriin. Jos nostaa uudestaan KORKEAN kuumeen ni sit lääkäriin, pieni lämpöily on tavanomaista.
Lapsilla poskiontelotulehdus on erittäin harvinainen ja antibiotteja ei kannata syöttää ns. turhaan.

Saako yöt nukuttua? ootko antanu muuta ku pamolia? Jos on tukkonen ni laita yöks nasolia nessuun
 
voi jessus
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyllä voi lääkitä jos tuntuu että lapsella on huono olla... kuuluuhan siihen flunssaan esim pään särkyäkin...
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyl mä ainaki annan lapselle lääkettä jos se on flunssasena kipeän oloinen (ja otan sitä myös ite).. vaik kuumetta ei oliskaan. Varsinki yöksi
 
voi jessus
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyllä voi lääkitä jos tuntuu että lapsella on huono olla... kuuluuhan siihen flunssaan esim pään särkyäkin...

No ap kyllä kirjotti et syö, juo ja leikkii normaalisti joten siksi kysynki että MIKSI?? Kyllä lapsen virkeystasosta näkee millon on oikeasti kipeenä ja lääkkeen tarpeessa mutta se että kuumemittari näyttää vaivaset 38 niin ei mun mielestä riitä... tuollasesta ylimääräsestä lääkittemisestä on puhutta paljon ja juuri siitä että ne lääkkeet eivät sitte oikeasti enää tehoa ku ois tarve kun elimistö tottunut...
No mut kukin tyylillään mutta oli pakko ajatella "ääneen"
 
voi jessus
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyl mä ainaki annan lapselle lääkettä jos se on flunssasena kipeän oloinen (ja otan sitä myös ite).. vaik kuumetta ei oliskaan. Varsinki yöksi
On flunssaan parempiakin kuten paikallishoito lääkkeitä (sumutteet yms)
Tahtoo vaan nyky sukupolvi olla kipulääke-sukupolvea... ;)
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyl mä ainaki annan lapselle lääkettä jos se on flunssasena kipeän oloinen (ja otan sitä myös ite).. vaik kuumetta ei oliskaan. Varsinki yöksi
On flunssaan parempiakin kuten paikallishoito lääkkeitä (sumutteet yms)
Tahtoo vaan nyky sukupolvi olla kipulääke-sukupolvea... ;)
niin tai sit ajattelevat niin et antavat tulehuskipulääkettä ja samalla hoitavat niin tulehusta kuin kipuaki eikä sit tartte olla vinkumassa heti antibiottia.

Päinvaston lasten kipua lääkirtään vieläkin liian vähän ts. annetaan painonmukaan liian pieniä annoksia.
Meil sairastetaan 1-2krt/vuosi ja kyllä sillon ku ollaan sairana ni annan niin lääkkeitä tarvittaessa kuin paikallishoito lääkkeitäkin
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
MIKSI ANNETAAN KUUMELÄÄKETTÄ KUN EI OLE EDES KUUMETTA... Lämpöä ei tarvi lääkitä.. 38,5 ja sen yli on vasta kuumetta lapsella... miksi lääkitä se pois mikä sen pöpön tappaa!!! mä en tätä ymmärrä... kuume on hyvästä sopivissa määrin ja todellakaan 38 ei vielä ole lääkittemisen mitoissa.... KYSYKÄÄ VAIKKA LÄÄKÄRILTÄ!!!
kyllä voi lääkitä jos tuntuu että lapsella on huono olla... kuuluuhan siihen flunssaan esim pään särkyäkin...

No ap kyllä kirjotti et syö, juo ja leikkii normaalisti joten siksi kysynki että MIKSI?? Kyllä lapsen virkeystasosta näkee millon on oikeasti kipeenä ja lääkkeen tarpeessa mutta se että kuumemittari näyttää vaivaset 38 niin ei mun mielestä riitä... tuollasesta ylimääräsestä lääkittemisestä on puhutta paljon ja juuri siitä että ne lääkkeet eivät sitte oikeasti enää tehoa ku ois tarve kun elimistö tottunut...
No mut kukin tyylillään mutta oli pakko ajatella "ääneen"
niin syö juo ja leikkii normaalisti, mut onko se seurausta siitä et on saanu kipulääkettä... tiiä häntä. Panadol nyt on sen verran turvallinen lääke harvon käytettynä et ite kyl annan sitä lapselle jos se selvästi helpottaa sen oloa. Ja antaa kaikille rauhallisemman yöunen
 
voi jösses
sama se jos vedätte buranaa kerran pari vuodessa mut tuosta jutusta tuli ihmettelyksi nämä äidit jotka antavat joka stanan mustelmaanki lääkettä ja juoksee lääkärille...
tuo ap kirjotus vaan anto sellasen kuvan.. siis ku kirjotti et lapsi syö, juo ja leikkii normisti niin silti lääkitään :/
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses:
sama se jos vedätte buranaa kerran pari vuodessa mut tuosta jutusta tuli ihmettelyksi nämä äidit jotka antavat joka stanan mustelmaanki lääkettä ja juoksee lääkärille...
tuo ap kirjotus vaan anto sellasen kuvan.. siis ku kirjotti et lapsi syö, juo ja leikkii normisti niin silti lääkitään :/
ennemmin mä ihmettelen sitä, et miks sillon pitää viedä lääkäriin???
 
voi jessus
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses:
sama se jos vedätte buranaa kerran pari vuodessa mut tuosta jutusta tuli ihmettelyksi nämä äidit jotka antavat joka stanan mustelmaanki lääkettä ja juoksee lääkärille...
tuo ap kirjotus vaan anto sellasen kuvan.. siis ku kirjotti et lapsi syö, juo ja leikkii normisti niin silti lääkitään :/
ennemmin mä ihmettelen sitä, et miks sillon pitää viedä lääkäriin???
No sekin :D
 

Yhteistyössä