2-vuotiaan neuvolatarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mitä tehdään / testataan 2-vuotisneuvolassa?

Kaverin lapselta oli kuulemma kyselty värejä, ei meidän 1v 11kk vielä ainakaan niitä osaa nimetä esim. kuvasta. Pitäisikö jo tämän ikäisen osata?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
punnitaan, mitataan päänympärys. siinäpä ne tärkeimmät. Ei 2 vuotiaana tarvi värejä eikä juuri mitään muutakaan osata.

Höh, no miksihän sitten kaverin lapselta oli niitä kyselty.. Ja mekin ollaan sinne samaan neuvolaan menossa, niin mietityttää kun ei tuo muksu viel osaa tosiaan niitä..

ei meillä ainakaan värejä kysytty lähinnä kyseli et tuleeko selviä sanoja yms millaista puhetta/ääntä pitää
ei mun mielestä mitään ihmeellisen erikoista tarvinnut osata kun itteäkin pelotti kun joku valopää sano et heidän piti tehdä joku palapeli eikä toi meiän tyttö kyl mitään palapelejä tee hyvä jos nuppi jutut vieläkään kiinnostaa mut eipä onneksi tarvinnu sitäkään

meillä "piti" osata näyttää kuvista esineitä, potkia ja heittää palloa, rakentaa palikkatorni, tehdä helppoja tehtäviä mitä terkka käski esim. "tuo tuo ikkunalla oleva auto minulle"

ei palapelejä tai muita näppäryystehtäviä eikä tarvinut puhua mitään

neuvolantäti seuraa lähinnä, mitä lapsesi tekee..ja mitä ei..osalla porukkaa täti on tarjonnut/tyrkyttänyt palikkalaatikkoa lapselle ja olettanut,että lapsi rupee näyttämään taitojaan tuntemattomalle tädille..meillä täti onneksi tietää,että neiti on vähän arempi, joten neiti sai itse hakeutua laatikon luokse..joka lojui lattialla..ja sit neiti rupesi laittamaan palikoita paikalleen..ja neiti itse otti lattialta palapelin ja laittoi paloja paikalleen..

..eipä muuta ihmeellistä..

..vaikka meillä ollaankin hiljaista sorttia, niin neiti silti höpötti tädille asioitaan, joten täti oli tyytyväinen..