2-vuotiaan hiustenharjaamisesta

Nyt olis hyvät neuvot kalliit.

Tyttö vetää hirveät raivot kun näytän edes kampaa. Olkapäille hiukset sekä etuhiukset, menevät takkuun (melkein rastoitttuu) todella helposti. Mulla on käytössä Natusanin suihke, sitä saan suihkuttaa mut kammalla en sais koskea.

Miten mä saisin tän onnistumaan helpommin?

Ja joo, leikkaamalla hiukset pois, mut jos se ei oliskaan vaihtoehto :D
 
"tiimarinvihko"
Mä käytän omalla tytöllä, vanhempi kylläkin, sellasta pehmeää harjaa. Eihän sillä takkuja paljoa selvitellä, mutta tukan saa kivasti ponnarille, jolloin takkuja pääsee tulemaan vähempi. Joskus kerran kuussa otan asiakseni harjata pahimmat takut, silloin käytetään tehohoitoa shampoopesun jälkeen ja suihkutellaan suihkutettavaa hoitoainettakin..
 
Kiitos :)

Siis tuo Natusanin suihke on hoitoainetta, enkä pesun yhteydessä käytä muuta koska pestään natusanin shampoollakin. Pitäisköhän sitä kokeilla, et ostaiskin jotain ihan oikeaa hoitoainetta?

Ja musta kun tuntuu, et ne tulee nukkuessa ne takut sinne päähän...
 
"prinsessan äiti"
No meillä on 2v8kk tyttö jonka hiukset kans ihan takussa aina. Harjata ei oikein sais, muutama kuukausi sitten ei vielä antanut edes laittaa ponnaria tai lettejä, mut nyt joskus saa nekin laittaa. Tää äiti ei oikein raaskis niitä hiuksia leikata... Välillä saksin isompia takkuja pois saksilla. Harakanpesältä tuo tyttö välillä näyttää, tai näytti aikaisemmin nyt alkaa olemaan hiukan helpompaa hiusten harjaus ja kun antaa kiinni niitä laittaa.
Joten mun vinkki on että odota vähän aikaa ja anna olla takkutukka, voi olla että muutaman kuukauden päästä harjaus jo onnistuu paremmin. Ja ostaa jotain kivoja muumi/hello kitty hiuskoristeita, niin jos niillä sais hiuksia pidettyä kiinni. Meillä on käytössä muumin vaalenapunainen 2in1 shampoo ja sit jotain suihkutettavia "selvittäjiä". Enkä käytä kampaa vaan sitä äitiyspakkauksen harjaa ja omia sormiani hiusten selvittämiseen.
Tässä, kuten monessa muussakin ongelmassa ratkaisu saattaa olla aika...
 

Yhteistyössä