2 viikkoa kerrallaan sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja supistelun MM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

supistelun MM

Vieras
Jouduin juuri sairaslomalle ennenaikaisten supistusten vuoksi.
Lääkäri kirjoitti kaksi viikkoa slomaa ja sitten taas uudestaan lisää. Siis hän sanoi, että tulen olemaan äitiysloman alkuun sairaslomalla, mutta aina kaksi viikkoa kerrallaan. Onko muillakin näin, että joutuu käymään kahden viikon välein lääkärin pakeilla? Vai onko suoraan kirjoitettu sloma loppuun saakka. Itsellä kun on lääkäri hankalan matkan päässä, niin siksi kyselen. Hyvähän se toisaalta on käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne... Olen nyt viikolla 25.
Kiitos vastauksista ja hyvää odotusaikaa kaikille!

Joo, tää on ihan normaali käytäntö. Muistaakseni perustuu siihen, ettei raskaus ole varsinaisesti sairaus, ja sen vuoksi sitä pitää seurata, kun tilanteet voi aina muuttua ja niin pois päin. Jotain tällaista byrokraattista siihen liittyy..

Mulla ei ole erityisen raskas työ, mutta se on seisomatyötä. Olen jo ollut parisen viikkoa (en putkeen) saikulla supistusten takia ja nyt on vasta vko 17 menossa. Saas nähdä missä vaiheessa mä joudun jäämään töistä pois. Omatunto soimaa kyllä niin vietävästi, mutta minkäs teet....
Onko joku joutunut saikulle liitoskipujen takia?

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva kohtalotoveri?:
Mulla ei ole erityisen raskas työ, mutta se on seisomatyötä. Olen jo ollut parisen viikkoa (en putkeen) saikulla supistusten takia ja nyt on vasta vko 17 menossa. Saas nähdä missä vaiheessa mä joudun jäämään töistä pois. Omatunto soimaa kyllä niin vietävästi, mutta minkäs teet....
Onko joku joutunut saikulle liitoskipujen takia?

Mullakin omatunto soimaa työstä poisjäännin takia. Eikö olekin kumma, että ei osaa olla "itsekäs" vaan ajattelee, että on jonkin luokan petturi, kun jää töistä pois. Kyllähän niitä töitä kerkee tekemään vielä ihan riesaksi asti... hoh hoi.
Yritän nyt kuitenkin ajatella koko hommaa positiivisesti. Onneksi en ole täysin vuodelepoon joutunut, vaan voin oman voinnin mukaan puuhastella kotona jotain pientä. Ja sitten taas levätä heti kun siltä tuntuu. Mulla ainakin jo pyykin kuivumaan laitto pistää sänkyyn, mites muilla?

Täällä ihan sama kuin ap:llä ja sitä ylemmällä, omatunto soimaa lomailusta sen verran, että vaikka olevinaan en ole töitä ajatellut pätkääkään sairaslomien aikana, näen useasti painajaisia joissa joudun töihin ja työkaverit on ärsyyntyneitä kun olen ollut poissa. Tosi ahdistavaa! Raskaus täälläpäin aika alussa, rv 14 menossa, ja ties miten paljon joudun vielä lomailemaan kun ei selkä tahdo kestää tavanomaista työtahtia enää. Työpäivän jälkeen ei kyllä pysty enää kotona tekemään mitään, ja saikullakin aika menee aikalailla ollessa. Loppulomasta olo kyllä jo aikalailla normalisoitunut ja jaksaa taas touhuta.

Täällä menossa viikko 22, ja aloitin tänään työt. Olen hoitoalalla, eli työ on fyysisesti suht. raskasta, seisomista ja "nostoja". Saa nähdä pystynkö olemaan kuin kauan töissä, vaikka yritän kyllä jättää raskaimmat hommat muille. Kuitenkin pitää paljon kumarrella ja tukea nousemisessa yms. Olisi kyllä tympeää jäädä saikulle heti kun olen työt aloittanut, ja onneksi tämä päivä meni ainakin hyvin. Niin ja työnantaja ON tietoinen raskaudestani, sanoi itse että ole sen aikaa mitä pystyt niin töissä. Olen siis n. viikolta 14 ollut pois töistä.

Yhteistyössä