2 v oppi "kirosanan"

• Viestiketjun aloittaja hjelppi
  • Ensimmäinen viesti
hjelppi
Niinhän siinä sitten kävi että kaadoin maitolasin lattialle ja karjaisin Voi paska.
Nyt lapsi toistaa sanaa "paska" koska huomasi että lapsen isää tuo sana kovasti nauratti. Miten toimia tämän ikäisen kanssa, ollakko niin ettei huomioi sanaa mitenkään? Kannattaako tuon ikäistä vielä kieltää sanasta?

Mää
Ei kannata kieltää, kokeile ensin ettet huomaa koko juttua, voi mennä helpommin ohi. Jos ei auta niin sitten selität että se on ruma sana, ja äitikään ei saa sitä sanoa...

Ärräpurri
Meillä tyttö (2 v 3 kk) nappaa heti kaikki kirosanat, etenkin julkisissa neuvoissa, ja käyttää niitä varsin onnistuneesti. mentiin yksi päivä Bauhausiin ostamaan pulkkaa ja mutisin että missä ne niitä pulkkia pitää. Tyttö huusi vaunusta 'missä heevetissä ne pulkat on...'

Eikä. Otan osaa. Meillä poika 3v5kk ja on päässyt paska sanasta irti.
Hoki koko ajan aamusta iltaan paskapaskapaskapaska.....
Oikein ärstyttämällä ärsytti.
Miehen vanhemmat nauraa aina kun poika sanoo jotain tyhmää. Oon sanonu sata kertaa että ei saa nauraa eikä kiinnittää mitään huomiota, on kun ei ois kuullutkaan. Sanovat että EI SE HEITÄ HAITTAA :kieh:

Mut tosiaan nyt kiroilut unohtunu. Joskus saattaa lipsahtaa jotain mut ei enää hoe sanoja.
Ollaan sovittu että voi sanoa vaikka voi paavo pesusieni jos on ihan pakko puhua rumia.

Meillä ei esikoinen kiroile edes vahingossa. Kerran kertoi koulupäivän jälkeen hiukan tuohtuneena kuinka joku poika oli heidän luokallaan sanonut ruman sanan joka oli kuulema alkanut P-kirjaimella. 4-v pikkusisko istui sohvalla, katseli haaveellisen näköisenä ulos ikkunasta ja tuumasi, että "Minä olen joskus sanonut sellaisen sanan joka alkaa vit..lla..." Vähän meinas pokka pettää vaikka kiroilussa sinänsä ei mitään hauskaa olekaan...

meillä
neiti kaks ja puoli ja on kyllä toistanu yks vuotiaasta kirosanat toisinaan, oon vaan vihasesti kattonu ja selittäny että ne on niin rumia sanoja että niitä ei saa lapset sanoa.. ja jos mulla lipsahtaa niin se vaan sannoo joskus että hui äiti sano rumasti :D siskonsa 7v koittaa kierrellen sanoa jos joku sano kirosanoja =) ja sen mielesetä esim turpakii on kirosana.. mulla kyllä lipsahtelee niitä useestikin mutta lapset tietää että niitä ei saa lapset käyttää..

Yhteistyössä