2-v. kieltäytyy syömästä itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen suuresti:
että jo 2v4kk vanhalla on karkkipäivä ilmankos ei sapuskat kelpaa

Rehellisyyden nimissä itsekin yllätyin että noin pienellä on karkkipäivä :O. Onko tämä ihan yleistäkin? Meillä ei 3-vuotiaalla ole vielä karkkipäivää enkä ole ajatellut että vielä pitkiin aikoihin olisikaan, karkkia hän ei ole vielä koskaan syönyt (ainoastaan joskus pullaa/keksejä).

Jos tuo oli mulle tarkoitettu niin perustelempa tuota karkkipäivää.
On todella vaikea pitää karkkipäivää niin ettei 2 vee 4 kk näkisi kun muut lapset syö.
Vinkkejä otetaan vastaan kyllä sillä talossa 13, ja kolme 8 vuotiasta lasta ja heillä on oikeus karkkipäiväänsä.

TUolle pikkutytölle on omat karkit,lähinnä ksylitolipastilleja sekä hedelmäkarkkeja jotka myös sokerittomia.

Mutta todellakin,kun oli yksi lapsi,hän oli vasta 4 vuotias kun alkoi karkeista kiinnostumaan.
Meidän perheessä ei ole vielä kellään lapsista reikiä ei edes vanhimmalla joten hampaista kyllä pidetään huolta.

On aika haaste ison perheen kanssa toimia,mutta tosiaan -vinkkiä kuinka ootte itse tämän ratkaisseet??

Kata: Ymmärrän täysin tilanteesi. Esikoinen on kohtuu helppo pitää erossa karkeista. Mutta mulla on kavereita joiden lapset (3v kuten omani) saavat karkkia ja hampurilaisia ja ovat siis esikoisia :O. Mulla ei tulisi mieleenkään viedä 3-vuotiasta esim McDonaldsiin (tosin en käy siellä periaatesyistä koskaan itsekään...).

Kyllä meidän 2v5kk ikäinen saa karkkia karkkipäivänä kuten muutkin ipanat. Esikoinen tosiaan on helppo pitää nameista erossa. Meidän muksuille kyllä kelpaa myös rusinat ja välillä pidetään karkkipäivän sijaan esim jätskipäivä tai naminamipäivä =D Pienin ei jokaisena karkkipäivänä namia saa vaan välillä isommat syö esim päiväunien aikana.

Lapsilla on hyvät hampaat ja ovat sitä myös toivon mukaan jatkossakin ;O)

Ps. Sitä en ymmärrä, että pienille lapsille annetaan colaa tai muuta limsaa... Just eilen näin n. 2-vuotiaan lapsen kaupan ostoskärryssä pullo suussa... Kun me joskus käydään esim hesellä niin lapset juo aina maitoa. Eivät edes tykkää limsasta kun eivät ole tottuneet. Saisivat esim kaverin synttäreillä limua juoda, mutta mehu kelpaa, limu ei.

Maistuu se nami tuolle meidänkin kuopukselle 1.9v, kaupasta saa joskus jim-patukan ja jälkkäriksi välillä jäätelöä. Vanhimpien lasten popparitkin maistuvat välillä tosi hyville:)

Juu,=)
löytyy siis muitakin namisuita.
Eikä tosiaan meilläkään joka karkkipäivä 2 vee + saa namia, rusinat oli pitkään lemppareita ja vieläkin lääkärikäynnin jälkeen saa tyttö muutaman rusinan.

Meillä ei isommatkaan juo limsoja,paitti juhlana.
En ite pidä juurikaan limsoista ja harvoin niitä tulee ostettua kaappiin.Tosiaan juhlapäivinä.

2 vuotiaalla kananmuna allergia,tuo rajoittaa pullat pois ja osan kekseistäkin.
En näe sitä niin pahana jos lapsi saa nameja,se että ruokaa syödään myös ja hampaat hoidetaan hyvin, on tärkeempi.

Nyt hakoteillä ap kyssäristä mutta... =)

Meillä ei varsinaisesti ole karkkipäivää, mutta kyllä poika 2v3kk saa joskus jonkin karkin, esim. Niiskuneiti-rasiasta (sokeriton). Lauantaina saa monesti iltasella esim. saunan jälkeen syödä jäätelön (Ville Vallaton puikko).
Limsaa ei saa, eikä joisikaan. Sen verran on testattu, että on saanut maistella, ja purskautti juoman ulos. En itse juo juuri ollenkaan limsoja, olen enemmänkin kivennäisvesien perään.
Leivonnaisista poika saattaa nakertaa vähän pullaa ja syödä keksin, mutta eiväthän sellaiset ole jokapäiväisiä herkkuja edes aikuisten ruokavaliossa.

Alkuperäisen aiheen ohihan tämä nyt meni...

Yhteistyössä