2 v kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Mietin kovasti, laitanko syksyllä 2v 3 kk:n ikäisen pojan kerhoon. Kerho olisi kerran viikossa 2 h kerrallaan. Mitä mieltä olette, onko noin pienen pojan jo hyvä saada ikäisiään leikkikavereita ja harjoitella olemaan hetki ilman äitiä jossain?
Itse olen ihan kahden vaiheilla, mitä tekisin. Toisaalta olen kerhon kannalla, koska voi ollakin tosi mukava juttu, mutta toisaalta en raaski laittaa omaa pientä poikaani vielä vieraiden kerhotätien hoidettavaksi.

Onko teillä kokemuksia, miten on sujunut ja miten n. 2-vuotias viihtyy ? :)

Kaisa
Mun mielestä olis tosi hyvä juttu jos on hyvä kerho. Siis pieni ryhmä jne. Meillä tekis tosi hyvää vähän opetella olemaan vieraidenkin kanssa, on nyt tosi takertunut muhun.. Meillä 2½ vuotias..

ellunen
Kyllä mä omani veisin, jos täällä olis kerhoja ton ikäisille.. Tääl nimittäin tuntuu kaikki kerhot olevan vasta alkaen 3v.. Mulla nyt 2v2kk ikäinen poika.. Tosin hän on ollut 1v5kk ikäisestä päiväkodissa ja tottunut olemaan muidenkin kanssa kuin minun.. Nyt siis jäin äitiyslomalle ja otin pojan pois pk:sta.. Jos täällä olis ton ikäisille kerhoja niin varmasti veisin syksyllä tuon meidän jässikän..

Meillä kävi 2-vuotias kerhossa kerta viikkoon, oli juuri täyttänyt 2 kun kerho alkoi.
Myös kuopus aloittaa syksyllä kerhon, samoin kerta viikossa 3 tuntia.

Meidän muksu ainakin tykkäsi kovasti käydä, olihan se vähän erilaista ja sopivaa vaihtelua.
Kerhoryhmä oli sopivan kokoinen, ei liian iso, mikä oli kiva juttu, koska nyt jokainen sai riittävästi huomiota ja apua tarvitessaan.

+
meil ei pääse kerhoon vasta kun 4v.harmittaa kun ennen pääsi 3vee ja tuo kotihoidossa oleva tyttö olisi kyl ollu ihan kavereiden tarpeessa ja ajattelin että pääsee syksyllä mut ei.miksiköhän 2 veet pääsee kerhoon?toisaalta aika outoo sillä moni on vaipoissa ja ei kerhokelpoinen välttämättä eli ikävöi äitiä ja harva 2 vee on omatoiminen täysin.vai onko ryhmässä kaikki lapset saman ikäisisä?väärin isompia kohtaan jos pienet vie kaiken huomion vaipanvaihdoillaan

ap
Kiitos kovasti vastauksista!
Taidan päätyä sitten kerhon kannalle. Tuskin poika edes on niin takertunut minuun, mutta äiti taitaa olla takertunut poikaansa tällä kertaa :D
Ja toisaalta ois helppoa että kerran viikossa pääsisi hoitamaan asioitaan kaupungille pienen vauvan kanssa. Tällä hetkellä asioiden hoitaminen kahden pienen kanssa on melkein mahdotonta :)

-
Mä meinaan viedä mun syksyllä 1v 9kk -ikäisen pojan kerhoon. On tosi sosiaalinen tapaus ja selvästi kaipaa ikäistään seuraa, jota meillä muuten ei ole hänelle tarjota kuin harvoin. Meillä tosin nämä kerhot on 3-vuotiaihin asti sellaisia, että vanhempi on siellä mukana.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja +:
meil ei pääse kerhoon vasta kun 4v.harmittaa kun ennen pääsi 3vee ja tuo kotihoidossa oleva tyttö olisi kyl ollu ihan kavereiden tarpeessa ja ajattelin että pääsee syksyllä mut ei.miksiköhän 2 veet pääsee kerhoon?toisaalta aika outoo sillä moni on vaipoissa ja ei kerhokelpoinen välttämättä eli ikävöi äitiä ja harva 2 vee on omatoiminen täysin.vai onko ryhmässä kaikki lapset saman ikäisisä?väärin isompia kohtaan jos pienet vie kaiken huomion vaipanvaihdoillaan

Kerhoryhmä on pelkästään 2-vuotiaille. Yli 3-vuotiaille on sitten omat ryhmänsä.

Yhteistyössä