2 v 5 kk laittaa kaiken suuhun ja myös pureskelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä?

Vieras
Siis mitä hittoa tehdä? Tää vaihe on jäänyt hänelle päälle ja on todella voimakas tarve siihen, siis vaikka kuinka kielletään 1000 kertaa päivässä, otetaan pois tavaroita, selitetään selittämästä päästyä ja välillä on kokeiltu jäähyäkin, mikään ei toimi. Kaikki menee suuhun, ja huomaamattaan niitä tavaroita myös pureskelee. Kaikki omat lelut kohta jo hajalla, jos eivät ole sellaisia, mitkä kestävät pureskelun.

Tuntuu, että lapsi itse jopa jossain määrin yrittää olla laittamatta niitä suuhun, mm. hokee koko ajan, että "Ei suuhun", ja näyttää mulle lelua mikä on mennyt pureskelusta rikki, mutta silti ei auta.

En oo varma, voisko tää liittyä siihen, että suun motoriikka mahdollisesti perässä ikätovereistaan, puheen kehitystä seurataan.

Onko kenelläkään kokemusta vielä tämän ikäisellä lapsella tällaisesta käytöksestä, ja ennen kaikkea, miten siitä on päästy eroon?

Alkaa jo oikeasti hävettää, kun emme muka tällaista asiaa saa opetettua lapsellemme.

Meillä 3v3kk laittaa vielä kaikenlaista suuhun. Luulen että liittyy viivästyneeseen suun motoriikan kehitykseen. Puheesta puuttuu vielä useita äänteitä. Kun 3 ikävuotta tuli täyteen, tuli tästä asiasta aikamoinen ongelmakin, koska kukaan ei enää oleta 3-vuotiaan tekevän noin. Parin kuukauden päästä neuvolassa pitänee ottaa puheeksi.

Yhteistyössä