2-tyypin diabetes aiheuttaa turhaan kuluja valtiolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun 2-tyypin diabeteksen voi täysin hoitaa ruokavaliolla. Jopa 10 % valtion terveydenhuollon menoista menee diabetekseen (85 % diabeetikoista on 2-tyypin diabetes ). Itse sairastuin 2-tyypin diabetekseen virallisilla ruokavaliosuosituksilla. Söin paljon täysjyvää, hedelmiä, vihanneksia, vähärasvaista lihaa ja rasvattomia maitotuotteita ja vain vähän kovaa rasvaa. Herkkuja söin n. kerran viikossa. Ylipainoinen en ole ollut koskaan, tosin läskiä kertyi silti mahaan.

Nyt olen n. vuoden noudattanut vähähiilihydraattista ja runsasrasvaista ruokavaliota. Pastoverensokeri on nyt täysin normaali, kolesteroliarvot parantuneet (vaikka syön paljon kovaa rasvaa ) ja mahapömppö kadonnut. Ja olo on mahtava! Ruokavalioni koostu nyt voista, kermasta, vihanneksista, marjoista, lihasta, pähkinöistä, kananmunista ja täysrasvasista maitotuotteista.

Ärsyttää kun nykyiset ravitsemussuositukset on niin huonot ja että 2-tyypin diabetksen laitetaan niin paljon rahaa ihan turhaan kun sen rahan voisi käyttää johonkin muuhun.

Puhut asiaa. Jos itse söisin ns. ruokaympyrän vaatimalla tavalla esimerkiksi leipää per päivä, olisin toodella iso. Ei vissiin kukaan vaan kehtaa puhua isoon ääneen, että valtio (tai kuka siitä ruokaympyrästä nyt vastuussa onkaan) on itse aiheuttanut liikalihavuuden tälle kansalle..

Hassua, minä syön mitä mieli tekee ilman mitään rajoituksia, mm. paljon parjattua leipää ym. ruokaympyrän tuotteita. Hoikka olen ollut aina vaikka tykkään herkutella monta kertaa viikossa. Mä luulen että ihmiset jotka lihoo, ei osaa syödä kohtuudella vaan tarviivat kauhean tiukat ruokavaliot tai muuten menee heti överiksi. Esim. leipää ei ole tarkoitus vetää puolikasta pakettia...

ei aina ruokavalio auta. ite nouatin sitä täysin ja elimistö alkoi itsestään yöllä tuottaa liikaa sokeria ja paastosokerit kohosi sen takia, joten oli pakko alottaa lääkitys

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hassua, minä syön mitä mieli tekee ilman mitään rajoituksia, mm. paljon parjattua leipää ym. ruokaympyrän tuotteita. Hoikka olen ollut aina vaikka tykkään herkutella monta kertaa viikossa. Mä luulen että ihmiset jotka lihoo, ei osaa syödä kohtuudella vaan tarviivat kauhean tiukat ruokavaliot tai muuten menee heti överiksi. Esim. leipää ei ole tarkoitus vetää puolikasta pakettia...

No sä et varmaan ookaan hiilariherkkä...vielä. Suurimmalle osallehan hiilariherkkyys tulee vasta vanhetessa ja siksi 2-tyypin diabetes tulee yleensä vasta keski-iässä. Kyllä mäkin söin lapsena kaikkea ilman ongelmia, mutta sitten aikuisena puhkes diabetes. Ja en todellakaan syönyt liikaa, muutenhan olisin lihonnut!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
ei aina ruokavalio auta. ite nouatin sitä täysin ja elimistö alkoi itsestään yöllä tuottaa liikaa sokeria ja paastosokerit kohosi sen takia, joten oli pakko alottaa lääkitys

Mitä söit? Ei kannata hiilareita kokonaan poistaa, mä ainakin välttelen ketoosia ja syön hiilareita n. 50 g päivässä. Pitää myös muistaa syödä tarpeeks paljo!

Suosittelen lukemaan Antti Heikkilän kirjan: Diabeteksen hoito ruokavaliolla

Aika kapeakatseista syyttää ylipainoa DM II:sta.
Sehän voi tulla ihan laihalle liikkuvallekin (löytyy tuttavapiiristä)
tai jos on aivokasvain (löytyy tuttavapiiristä).

Miettikää ihmiset, ennenkuin alatte SYYLLISTÄÄ!!!

(Entäs valtion rahoittamat TYHMYYDESTÄ johtuvat sairasmenot:
ylinopeus, tupakointi, alkoholi, kännisekoilut jne jne)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sä et varmaan ookaan hiilariherkkä...vielä. Suurimmalle osallehan hiilariherkkyys tulee vasta vanhetessa ja siksi 2-tyypin diabetes tulee yleensä vasta keski-iässä. Kyllä mäkin söin lapsena kaikkea ilman ongelmia, mutta sitten aikuisena puhkes diabetes. Ja en todellakaan syönyt liikaa, muutenhan olisin lihonnut!

Mä luulen että se herkkyys on ihan synnynnäistä. Mut elimistö joustaa, ja sit vasta myöhemmin tulee ongelmia ku elimistö ei enää jaksa. Mitä enempi sokeria hiilariherkälle, sitä nopeammin ongelmia.
Mun pappa oli hyvä esimerkki sellaisesta joka on kaukana hiilariherkästä. Leipää, pottua, pullaa, ja joskus pullan päällekin laittoi vielä erikseen voita ja kerros sokeria. Eikä koskaan lihava, eikä diabetekseen sairastunut, eli 90-vuotiaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana:
Ja voi luoja, kermaa ja sokeria...
Mahtaa sun verisuonet tykätä, kun ne diabeetikolla muutenkin heikkenee =/
(Tämä siis ap:lle)

Sokeria? Sitähän juuri vältän! Ja tyydyttynyt rasva ei aiheuta sydän- ja verisuonitauteja, se todettiin alkuvuodesta isossa meta-analyysissa. Tässä linkki:
http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/ajcn.2009.27725v1?papetoc

Ja jos mun suonet ois tukossa ni miten voi olla että kolesteroli on niin hyvä? Mulla siis oli kolesteroliarvot huonoja silloin kun söin virallisten suositusten mukaan...

Sokeria? Sitähän juuri vältän! Ja tyydyttynyt rasva ei aiheuta sydän- ja verisuonitauteja, se todettiin alkuvuodesta isossa meta-analyysissa. Tässä linkki:

Ja jos mun suonet ois tukossa ni miten voi olla että kolesteroli on niin hyvä? Mulla siis oli kolesteroliarvot huonoja silloin kun söin virallisten suositusten mukaan...

Mun piti kirjoitaa VOITA. Mut iski aivokatko =D

Suonet on kuule muutakin kun kolesteroli...
Oon ite töissä, missä me tehdää lähes PÄIVITTÄIN diabeetikoille amputaatiota tai verisuoniproteeseja ja NIILLÄ ei kuule kaikilla mitää kolesterolia ole!
Se ei liity diabeteksen aiheuttamiin suonien heikkenemiseen mitenkään!

Aika kapeakatseista syyttää ylipainoa DM II:sta.
Sehän voi tulla ihan laihalle liikkuvallekin (löytyy tuttavapiiristä)
tai jos on aivokasvain (löytyy tuttavapiiristä).

Miettikää ihmiset, ennenkuin alatte SYYLLISTÄÄ!!!

(Entäs valtion rahoittamat TYHMYYDESTÄ johtuvat sairasmenot:
ylinopeus, tupakointi, alkoholi, kännisekoilut jne jne)

En mä ainakaan oo syyttäny ylipainoa... Mullahan sitä ei oo koskaan ollu!

Oon ite töissä, missä me tehdää lähes PÄIVITTÄIN diabeetikoille amputaatiota tai verisuoniproteeseja ja NIILLÄ ei kuule kaikilla mitää kolesterolia ole!

Miksi ette siellä töissä tee S-D-25 koetta kaikille diabeetkoille? D-vitamiinin määrä veressä on suoraanverrannollinen terveytee!

Alkuperäinen kirjoittaja D325OH:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article475616.ece
Tässä taas apuja diabeetikoille.

Jep, d-vitamiini on myös hyväks. Ja parhaiten se imeytyy kun syö paljo rasvaa :) Mä otan kalanmaksaöljyä päivittäin ja otan myös vähän aurinkoa keskipäivällä (ainut aika jolloin d-vitamiinia saa auringosta ).

Ennen kuin pystyt tulemaan poistamaan sen viallisen geenin mun genomista, joka on aiheuttanut sukuplovien ajan sokeritautia suvussani, suosittelisin olemaan hiljaa. 2 tyypin diabetes periytyy 51% todennnäkoisyydellä, jos jommalla kummalla vanhemmalla on se (LUE: suurempi todennäköisyys saada se kuin olla saamatta). Taudin puhkeamiseen EI AINA voi vaikuttaa edes ruokavaliolla ja liikunnalla.

Opettele asiasi ennen kuin alat paasaamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja D325OH:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article475616.ece
Tässä taas apuja diabeetikoille.

Jep, d-vitamiini on myös hyväks. Ja parhaiten se imeytyy kun syö paljo rasvaa :) Mä otan kalanmaksaöljyä päivittäin ja otan myös vähän aurinkoa keskipäivällä (ainut aika jolloin d-vitamiinia saa auringosta ).

12-16 saa riittävästi Deetä. Talvella ei saa. Kalanmaksaöljyä ei voi ottaa paljon A- vitamiinin takia. Siis ei saa siten riittävästi D:tä

No nää jotka näitä amputaatioita tarvii ni syö varmaan virallisesten suositusten mukaan eikä oo parantunu? Ja vetää insuliinia? Mulla sellasta riskiä ei oo kun oon jo parantunu! Kuinka usein noita toimenpiteitä tehdään terveille? Insuliinillakin on sivuvaikutukset.

Ennen kuin pystyt tulemaan poistamaan sen viallisen geenin mun genomista, joka on aiheuttanut sukuplovien ajan sokeritautia suvussani, suosittelisin olemaan hiljaa. 2 tyypin diabetes periytyy 51% todennnäkoisyydellä, jos jommalla kummalla vanhemmalla on se (LUE: suurempi todennäköisyys saada se kuin olla saamatta). Taudin puhkeamiseen EI AINA voi vaikuttaa edes ruokavaliolla ja liikunnalla.

Opettele asiasi ennen kuin alat paasaamaan!

No miksi sitten 2-tyypin diabetestä nyt yhtäkkiä on niin paljon kun ennen se oli harvinaisuus? Kyllä se on elintapasairaus. 2-tyypin diabetes on 10-kertaistunut 30 vuodessa. 30 vuotta sitten syötiin vielä paljon luonnollisempaa ruokaa ja oikeaa voita. Hiilihydraatteja syötiin paljon, mutta silloin myös liikuttiin paljon. Vähän liikkuva ei todellakaan tartte 55-60% energiasta hiilareista.

Jos tuolla ruokavaliolla saataisiin estettyä diabetes, niin vastapainoksi tulisi munuaisongelmia. Ruokavaliota voi ja pitääkin parantaa, mutta äärimmäisyydet tuovat mukanaan omat ongelmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtuus kaikessa:
Jos tuolla ruokavaliolla saataisiin estettyä diabetes, niin vastapainoksi tulisi munuaisongelmia. Ruokavaliota voi ja pitääkin parantaa, mutta äärimmäisyydet tuovat mukanaan omat ongelmansa.

Miks tulis?

Yhteistyössä