2 laskun takia katkaistiin sähköT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on se perkele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulta meinattiin kerran katkasta sähköt :(
(en nyt tilannettani ala kertomaan tarkemmin mutta oli taloudellisesti todella todella tiukkaa kun kaikki tuet ei vielä rulanneet kuten piti, lyhyesti jäin siis yh äidiksi)
Tuli tosin hyvissä ajoin vaikka kuinka niitä karhuja ja kerkesi muistaakseni tulla jo toinenkin lasku ja sitten tuli ilmo jos en maksa niin sähköt katkeaa ja siitä joutuu erikseen maksamaan uuudelleen kytkentämaksun :(
Onneksi sain sen rahan jotenkin haalittua kasaan ja maksettua tuon vaaditun summan.
Korot näillä vaan on valitettavan isot :(

Sähköt meni poikki kun ei maksettu laskuja. Oho, onpa uutinen...

Jos tuon ikäinen ei osaa laskujaan enää maksaa, niin eikö ole mitään tahoa joka hoitais nuo raha-asiat vanhuksen puolesta? Jos siis sukulaisia ei kiinnosta.

Eiköhän ne on säännöt samat kaikille... oli sitte vanha tai nuori. Mun mielestä tuossa tilanteessa toimittiin juuri niin kuin pitikin, sääli tosin sitä eläkeläistä.

Kukahan tuonkin asian on lehdistölle ilmoittanut? Vanhus itse, omainen vai naapuri? Mistä sähköyhtiö voi tietää maksaako seuraavastakaan eläkkeestä laskua..

Ois varmaan voinu soittaa itse sähköyhtiöön ja sopia asian.

Ikävää, mutta noin käy jos ei maksa. Aina ensimmäisenä pitäis maksaa vuokra ja sähkö. Turha haloo noussu. Miehellä ollu kuitenkin paljon aikaa hoitaa laskut jos niitä oli 2 rästissä.

Onpas ihmiset huolissaan. Saattaahan vanhus olla vaikka juoppo joka on juonu rahansa. Ei tuo tilanne nyt ihan hetkessä tai kahdessa ole syntynyt... 3 muistutuslaskuakin ovat lähettäneet.

Pitäisikö energiayhtiöiden olla hyväntekijöitä ja lainata asiakkaalle rahaa?
Jos et maksa Aku Ankan tilausta 3 kk, tuletko itkemään että akkari ei tule ja lapset haluis sitä keskiviikkona lukea?
Sähkö ei ole mikään kansalaisoikeus!

Turku Energian sopimusehdot, kohta 7.4
Kuluttajan tai asuinkiinteistön sähkönmyyntiä ei
kuitenkaan voida keskeyttää, jollei tällaisen käyttäjän
suorittamatta oleva maksu ole vähintään 200 euroa
tai jollei vanhimman maksamatta olevan laskun eräpäivästä
ole kulunut vähintään kolmea kuukautta.
Eli pitkään ollu ollut lasku pystyssä!
Kyseessä ei ole sähkölämmitetty asunto, eli katkaisun voi tehdä myös talvella.

Ihan naurettavaa, että sähköyhtiötä syytetään empatian puutteesta. :D Argh oikeasti. Ja keltainen lehdistö tapansa mukaan mässäilee asialla. Syyllistää sähköyhtiötä ja nostaa itseään jalustalle puolustamalla raukkaparka eläkeläistä, joka olisi ihan varmasti tammikuussa laskun maksanut. Hirveä haloohan siitä nousisi, jos sähköyhtiö mielivaltaisesti "armahtaisi" asiakkaitaan, koska yh, työtön, opiskelija, sairas, nuori, vanha, eläkeläinen, suurperhe, mamu... Sitten kitistäisiin, että miksi TUO sai pitää sähkönsä, mutta MINÄ en. :D

Yhteistyössä