2 kk lapsella pissatulehdus,kokemuksia?

Itselleni on lapsena tehty useasti varjoainekuvaus. Minulla oli tuo takaisinvirtaus munuaisiin ja estolääkitys kouluikään asti. Vika korjaantui itsestään kasvamisen myötä. Muistan kuitenkin varjoainekuvaukset jotenkin ikävinä. Tytölleni tuli virtsatietulehdus 11 kk ikäisenä. Käytin hänet ultrattavana, mutta koska ultrassa virtsateistä ei löytynyt vikaa, päätin että emme mene varjoainekuvauksiin ennen kuin tulehdus uusii. Tyttö on nyt 1 v 7 kk ja terveinä ollaan oltu.

Pissatulehduskierteeseen tuskin joudutte, vaan saatte myös estolääkityksen. Minulla se ainakin lapsena toimi hyvin, ainuttakaan tulehdusta ei ollut lääkityksen aloittamisen jälkeen. Kontrollikäyntejä sen sijaan oli todella usein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iidanaada:
jos lapsella on tämänikäisenä pissatulehdus,alkaako tästä pissatulehduskierre?pojalle tehdään varjoainekuvaus,onko kenelläkään siitä kokemuksia?


meillä pojalla oli ensimmäinen pissatulehdus 5kk ja sitten oli n. vajaa kuukausi sitten toinen ja meillä torstaina olisi varjoainekuvaus myös ja olisi kiva tietää kokemuksia siitä. poika on nyt 1v. onko lapsellesi tehty jo munuaisultra?
 
Onko teillä ultrattu jo munuaiset? Itse en päässyt mielestäni riittävän nopeasti julkisella puolella tytön kanssa ultraan, joten kävin yksityisellä. Kannattaa käydä siellä ultrassa, sillä jos jotakin vikaa on se näkyy siellä saman tien! Lisäksi ultraus on lapselle paljon mukavampi homma kuin se ikävä varjoainetutkimus, joka vielä kestää kauan....
 

Yhteistyössä