2 kk iltanukutus yhtäkkiä mennyt vaikeaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Vauva nukkuu muuten hyvin ja ei kitise yhtään, eli ei varmaan pahemmin masuvaivaa. Nyt kuitenkin n viikon raivonnut nukutuksessa iltaisin. Sä tissinctyhjäksi, nukahtaa, havahtuu muutaman min kuluttua ja ei hevillä rauhoitu. Nukutus kestää n tunnin, reilunkin. Ei tyynny muuhun...itä tehdä?

Meillä tuossa vaiheessa vauva valvoi öistä suurimman osan, nukahti aamuyöllä ja päivät sitten nukkui heräten vaan välillä syömään pikaisesti. Eli rytmi oli ihan nurinkurin. Tunnin nukutus ei kuulosta pahalta.

Meillä ton ikänen nukahti, kun piti kädestä kiinni :) . Eli nukkui pinniksessä meidän sängyn vieressä ja yöunille käydessä mun täytyi käydä yhtäaikaa nukkumaan ja pitää kädestä kiinni. Nukahin yleensä itekkin samalla, joten en osaa sanoa, kuinka kauan kädestä pidin. Jossain vaiheessa olin ottanut käden "omalle puolelle".

Pikkuvauvoissa on se 'vika' että muuttuu jatkuvasti. Juuri kun olet tottunut johonkin tiettyyn rytmiin tai ominaisuuteen(oli se sitten hyvä tai huono) niin se muuttuu.
Unentarve on voinu vähentyä eikä siisio väsyny samaan aikaan, tai sitten on tiheän imun kautta että haluaa olla sen tunnin vertan tissillä. Suosittelen että tissittelet rauhassa telkkarin ääressä ja viet sänkyyn vasta vähän myöhemmin.

[QUOTE="Vieras";29197264]Pikkuvauvoissa on se 'vika' että muuttuu jatkuvasti. Juuri kun olet tottunut johonkin tiettyyn rytmiin tai ominaisuuteen(oli se sitten hyvä tai huono) niin se muuttuu.
Unentarve on voinu vähentyä eikä siisio väsyny samaan aikaan, tai sitten on tiheän imun kautta että haluaa olla sen tunnin vertan tissillä. Suosittelen että tissittelet rauhassa telkkarin ääressä ja viet sänkyyn vasta vähän myöhemmin.[/QUOTE]

Tää on muuten NIIN totta (ja pikkasen rasittava), just kun oot tottunut tiettyyn rytmiin nukumisen/syömisen/ihan minkä vaan kanssa -> lapsi päättää heittää kaikki päälaelleen... :P

Tuota telkkaria jo aiemmin, tuloksena vauva nukahti paljon myöhemmin ja silti kesti tuo, tunnin. Ei mua muuten haittaiskaa, mutta mies tekee ilta töitä joka toinen viikko ja esikoinen 3 v, joutuu nyt yksin odottelemaan kun nukutan...ja olen yrittänyt laittaa ensin esikoisen nukkuu mut Sillon vauva huutaa ja esikko ei nukahda. Eli pakko saada ensin vauva nukahtamaan...no toiv tänä vaihe ei kestä loputtomiin, käy vaan sääliksi pientä esikoispoikaa...:(

Joop, vaiheita tulee ja menee. Ja kun alkaa huomaamaan ja tajuumaan maailmasta jotain, voi alkaa vaativammaksi. Meillä esim. alettiin kieltäytyä tutista ja tuttipullosta järjestelmällisesti tuossa iässä kun tajuttiin tissin olevan parempaa, ja vaunuihin ei nukahdettu enää kun tajuttiin sylissä olevan mukavempaa.

Huutaako siis vaikka mitä tekisit? meinaan jos vaan haluaa olla lähellä, voisit kantaa esim. liinassa, jolloin voit hoitaa samalla myös esikoista.

[QUOTE="vieras ap";29197464]Tuota telkkaria jo aiemmin, tuloksena vauva nukahti paljon myöhemmin ja silti kesti tuo, tunnin. Ei mua muuten haittaiskaa, mutta mies tekee ilta töitä joka toinen viikko ja esikoinen 3 v, joutuu nyt yksin odottelemaan kun nukutan...ja olen yrittänyt laittaa ensin esikoisen nukkuu mut Sillon vauva huutaa ja esikko ei nukahda. Eli pakko saada ensin vauva nukahtamaan...no toiv tänä vaihe ei kestä loputtomiin, käy vaan sääliksi pientä esikoispoikaa...:([/QUOTE]

Vauva viereen kainaloon, esikoinen viereen, luet kirjaa ja tullessaan mies nostaa esikoisen omaan sänkyynsä?

Meil just sama homma. Vauva 2kk ja illalla nukahtaminen kestää ja kestää. Päivällä nukahtaa kyllä hyvin kun laitan ulos nukkumaan. Tänäänkin 2 tuntia illalla piti hyssyttää että sai nukahtamaan kunnolla. Ja yöllä sama, ei millään nukahda, vaikka ennen ei ollut ongelmaa kun oli saanu maidot massuun niin jatkoi vain unia... Eipä enää mee niin, valvotaan tunti kaks ennenkuin rauhottuu.

Ja meil kans 3 vee esikoinen, mutta on onneksi hyvä uninen eikä herää vauvan huutamiseen ja nukahtaakin samantien vaikka ois minkälainen möykkä tahansa. Laitan esikoisen aina ensin nukkumaan ja alan sitten taikinoida tämän pikkusen kans. :)

Yhteistyössä