2 ja puolivuotias ja isosiskon aamupiirretyt= riita joka ikinen aamu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Sovitte, että poika saa katsoa älypäätä tietyn ajan (sen mitä katsoo itsekseen) ja tiettyyn kellonaikaan kanava kääntyy kakkoselle, tuli sisko katsomaan tai ei.

Ei tämä osaa sopia mitään. Ei ymmärrä käsitteitä "aika" tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Et laita aamulla sille ollenkaan sitä älypäätä, simple as that.

Daa, se laittaa sen itse kun olen laittamassa aamupalaa.

Daa, kiellät sitä avaamasta telkkaria aamulla.

Jos se tottelis mua niin sittenhän meillä ei olis mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän tässä se Älypää sinänsä ole ongelma, vaan se kanavan vaihto.. Ootko varoittanut etukäteen, että kohta ohjelma vaihtuu?

Olen varoittanut. Eikä se edes katso sitä ja sammuttaa hetken päästä itse telkkarin. Mutta kun sisko herää ja laittaa teeveen päälle ja kakkoselle, poika saa raivarit ja rupee klikkaan kanavalle 11.

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Et laita aamulla sille ollenkaan sitä älypäätä, simple as that.

Daa, se laittaa sen itse kun olen laittamassa aamupalaa.

Daa, kiellät sitä avaamasta telkkaria aamulla.

Lapsilukko toimintakuntoon tai sitten töpseliu pois seinästä.
Jos ohjelmasta tulee noin iso juttu niin jokaisen hepulin jälkeen pari päivää totaalista älypään katselu kieltoa. Jos ei toimi niin sitten kyseistä ohjelmaa ei katsota ollenkaan.

Jos tämä on joka-aamuinen ongelma, niin luopukaa nyt ihmeessä koko telkkarin toljottelusta joksikin aikaa edes. Eihän tuollaista kukaan jaksa. Ja mies ei tietenkään ole aamulla paikalla ja on suurin telkkarista luopumisen vastustaja...

Missä muissa tilanteissa lapsen raivoaminen tulee esiin?

Eihän tässä se Älypää sinänsä ole ongelma, vaan se kanavan vaihto.. Ootko varoittanut etukäteen, että kohta ohjelma vaihtuu?

Ja juuri se että jos sisko haluaa katsoa jotain niin se ei sovi. Meillä ihan samantyylisistä tulee raivoamista. Jos ei televisiosta, niin jostain muusta, eli sinänsä se että heittää television pois, niin se sulkee vain televisioriidat pois, sen jälkeen riita tulee jostain muusta. Toisaaltahan se on hyvä oppia ettei aina saa kaikkea mitä haluaa (jos olisi ainoa lapsi, ei tätäkään ongelmaa olisi), mutta voimia se vaatii vanhemmilta. Toivottavasti tosiaan saat neuvolasta apua, hyvä kun heti soitit. :)

Olen varoittanut. Eikä se edes katso sitä ja sammuttaa hetken päästä itse telkkarin. Mutta kun sisko herää ja laittaa teeveen päälle ja kakkoselle, poika saa raivarit ja rupee klikkaan kanavalle 11.

Ahaa. Siis valta- ja sisaruskateuskysymys.

Ihan aiheen vierestä, mutta... Tässä nyt tuli taas esille se, miten lapset vaan on erilaisia. Ne jotka mulkkaa vihaisesti ja ajattelee toisista perheistä, että "nuo ne ei osaa lapsiaan kasvattaa" voivat olla niiden kilttien lasten vanhempia. Ei se aina olekaan kasvatuksesta kiinni, vaan enimmäkseen lapsen temperamentista ja luonteesta. Toiset vaan on helpompia, toiset ei usko mitään, vaikka kuinka järjestelmällisesti koittaa opettaa ja kasvattaa.

Ja aiheesta: muista, että sinä olet vanhempi ja sinulla on auktoriteetti. Elä anna pikkuisen määrätä, mitä teillä katsellaan ja milloin. Tsemppiä. :)

Minkä ikäinen ja kokoinen tää tinttaaja on?

Kaksi ja puolivuotias, pieni mutta äärettömän pippurinen.

Onko ainoat ongelmat sisarusten välillä tv:n katselusta? Jotenkin en tätä usko.
Tuleeko samanlaisia riitoja muista asioista?
Vai huomaatko vain nää tilanteet?
Mitä itse teet kun lastenohjelmat menee päälle?
Voisitko kokeilla katsoa yhdessä ohjelmaa lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Onko ainoat ongelmat sisarusten välillä tv:n katselusta? Jotenkin en tätä usko.
Tuleeko samanlaisia riitoja muista asioista?
Vai huomaatko vain nää tilanteet?
Mitä itse teet kun lastenohjelmat menee päälle?
Voisitko kokeilla katsoa yhdessä ohjelmaa lasten kanssa?

On muitakin ongelmia, isosisko saa leikkiä rauhassa ainoastaan lukkojen takana (omasta tahdostaan). Poika hajottaa leikit.

Ollaan koitettu katsoa yhdessä, mutta se on lähinnä sitä että pitelen raivoavaa poikaa väkisin sylissä.

Nyt täytyy lähteä, käyn myöhemmin lukemassa.

Juuri siinä iässä,että ymmärtää jo hyvin tekemänsä tavallaan.
Meillä kahden lapsista kanssa ollut hurjaa tahdonvääntöä tuossa iässä ja 3 vuotiaana.On sitten myös sellainen ikä ammattitahon mielestä,että kantaa todella kauas jos tuossa vaiheessa ei tiukasti puututa.Lapsi voi vielä kouluiässä saada samantyyppisiä raivokohtauksia jos on saanut periksi 2-3vuotiaana sillä tavalla asioita periksi.
Voimia todella tarvitaan,mutta lyhytkin supertiukka jakso voi tehdä pitkäkantoisesti helpotusta elämään.
Meillä tosiaan koko perheen voimat alkoivat loppua pahimpina aikoina kun kuitenkin monta lasta,mutta selvittiin.

Voimia myös teidän perheelle!

Päätin pitää sitten vapaapäivän tänään. Olen siis yrittäjä ja lapset osapäivähoidossa. Kuskasin lapset hoitoon ja menin tavarataloon. Kälyni bongasi mut hyllyjen välistä ja kysyi miten meillä menee.
Rupesin itkemään :ashamed:
Käly halasi minua oikein kovasti ja juteltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jgdfk:
On varmasti rankkaa jos joka päivä heti aamusta alkaa tappelu. Toivottavasti saat apua neuvolasta, hyvää jatkoa teille. :)

Kiitos :hug:

Hyvää jatkoa kaikille vastanneille! Neuvolantäti on niin ihana, että kyllä sieltä varmaan apua saadaan.

Siis onko kyseessä 2ja puoli vuotias lapsi joka päättää mitä telvisiosta katsotaan?? Tuon ikäisen ei todella tarvitse katsoa älypäätä tai pelata tietokoneella. Äiti on tainnu päästä hieman liian helpolla laittaessaan telkkarin aamulla auki.. Patterit pois kaukosäätimestä ja töpseli pois seinästä jos muuten et lastasi hallitse. Oot pulassa parin vuoden päästä.

Hei vastailijat... voisi lukea myös muun kuin aloitusviestin. Ap kertoi, että ongelma on myös ilmeisesti nuorimman raivareissa ja suhtautumisessa isosiskon tekemisiin yleisesti, ei vain telkkarijutun suhteen, vaikka siihen hän alussa neuvoja pyysikin. Ei taida auttaa se telkkarin johdon irroitus kaikkeen :)

Se telkkarin johto pitäisi katkaista, jotta siitä olisi hyötyä. Koska sälli osaa kyllä laittaa töpselin seinään.

Ja kieltämisestä: Jos lapsi tottelisi minua, niin eihän mitään ongelmaa olisi.

Kaukosäätimestä: Poika vaihtaa kanavat suoraan digiboksista.

Minä en avaa telkkaria, vaan poika avaa sen itse ja laittaa kanavalle.

En anna pelata koneella, mutta jos unohdan sammuttaa koneen tuolta takaa, poika räppää koneen ja netin päälle.

Huomenaamuna sitä digiboksia ei enää tuossa ole.

Vuoropäivät.

Yksikin poikkipuoleinen sana, telkku kiinni.

Se tarkoittaa sitä, että isosisko ei saa koskaan katsoa aamupiirrettyjä (Telkun kiinni laittaminen ei kyllä auta, mutta dikiboxin vieminen kyllä auttaa.)

Muttä näin tässä on nyt käymässä kuitenkin. Sanoin jo tytölle ja hyväksyi sen, ainakin toistaiseksi.

Yhteistyössä