2 ja puolivuotias ja isosiskon aamupiirretyt= riita joka ikinen aamu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuoroviikot sitten. Mä en antaisi kattoa ollenkaan jos tuollainen meteli syntyy.

En ymmärrä miten 2,5v voi sanella telkun kattomiset, vaikka meilläkin piipurinen esikoinen. En antaisi yhtään rämpätä telkkaria.

Laita aamulla munakello soimaan ja kun pirahtaa on aika kääntää toiselle kanavalle.Lapselle ihan sama onko kellossa 5min tai 1h... Ja tästä pidettävä kiinni. Samallailla isosiskolle sitten munakello piriseen,vaikka tähdäten siihen kun ohjelmat loppuu jos haluaa antaa katsoa loppuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Hyppäsit yli mun ehdotuksen sulakkeen pois ottamisesta... Silloin se tv ei mene päälle.

Ai sori, mä en ymmärrä sulakkeista juuri mitään. Mites muut sähkölaitteet sitten? Taitaa olla helpompii viedä se boxi.

Kokeile ja katso! Eli menet sähkökaapille, napsautat yhden sulakkeen pois päältä ja katsot mihin vaikuttaa. Napsautat takaisin päälle, jos tulos ei ollut toivottu ja kokeilet toista. Ei yksi sulake hirveen moneen paikkaan vaikuta.

Kyllä tuon ymmärrän mutta meillä tappelee 6v j 13V.... 13V haluaisi katsoa nauhoituksia aamulla ja ne nyt ei ole 6v. sopivia. (salkkareita ja heros) Yläkerrassa olisi toinen telkkari mutta sitä EI SAA isomman mielestä katsoa sen sängystä vaan pitää istua lattialla...
Eli tekee niin tai näin, huutoa riittää ja tappelua kanssa.

Hyppäsit yli mun ehdotuksen sulakkeen pois ottamisesta... Silloin se tv ei mene päälle.

Ai sori, mä en ymmärrä sulakkeista juuri mitään. Mites muut sähkölaitteet sitten? Taitaa olla helpompii viedä se boxi.

Kokeile ja katso! Eli menet sähkökaapille, napsautat yhden sulakkeen pois päältä ja katsot mihin vaikuttaa. Napsautat takaisin päälle, jos tulos ei ollut toivottu ja kokeilet toista. Ei yksi sulake hirveen moneen paikkaan vaikuta.

Kiitti :) Täytyy kokeilla. Onhan toi boksin johto vähän hankala ujuttaa tuolta pois.

Ja kieltämisestä: Jos lapsi tottelisi minua, niin eihän mitään ongelmaa olisi.

Tämä tulee aiheuttamaan ongelmia tulevaisuudessa (kuten varmaan jo tiedätkin) ellei asiaan tule muutosta.

Jäähypenkit, tarrataulukot, selkeämpi lapsen huomiointi toivottavasti tuovat hieman apua asiaan, mutta tärkeintä olisi saada pelastettua sinun auktoriteettiasema takaisin. Ikä varmasti vaikuttaa kiukkuiluun ja raivoamiseen, mutta jos tilanne pysyy samana (muutoksista huolimatta) kannattaa kysyä lisäapua vaikka neuvolasta.

Miksi isosisko saa päättää, mitä katsotaan? Saako se kaikessa muussakin tahtonsa läpi ja pienemmän pitää sopeutua? Ei ihme, että pienempi kapinoi!

Ja niin, niitä tv-ohjelmia voi myös tallentaa, niin molemmat saavat katsoa haluamansa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Miksi isosisko saa päättää, mitä katsotaan? Saako se kaikessa muussakin tahtonsa läpi ja pienemmän pitää sopeutua? Ei ihme, että pienempi kapinoi!

Ja niin, niitä tv-ohjelmia voi myös tallentaa, niin molemmat saavat katsoa haluamansa.

Pikkumies herää isosiskoaan aikaisemmin ja ehtisi kyllä tuolla aikaa katsoa sitä älytöntä älypäätä ihan tarpeeksi. Mutta ei jaksa katsoa määräänsä kauempaa ja sammuttaa telkkarin. Sitten kun isosisko herää ja haluaa katsoa piirrettyjä, niin sitten pikkuveli hyökkää päälle, kun hänen mielestään telkkarin katselustää määrää pikkuveli! En tajua, mistä kohtaa tekstistä olet saanut käsityksen, että isosisko pompottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Ja kieltämisestä: Jos lapsi tottelisi minua, niin eihän mitään ongelmaa olisi.

Tämä tulee aiheuttamaan ongelmia tulevaisuudessa (kuten varmaan jo tiedätkin) ellei asiaan tule muutosta.

Jäähypenkit, tarrataulukot, selkeämpi lapsen huomiointi toivottavasti tuovat hieman apua asiaan, mutta tärkeintä olisi saada pelastettua sinun auktoriteettiasema takaisin. Ikä varmasti vaikuttaa kiukkuiluun ja raivoamiseen, mutta jos tilanne pysyy samana (muutoksista huolimatta) kannattaa kysyä lisäapua vaikka neuvolasta.

Oikeassa olet, keskiviikkona on keskusteluaika neuvolaan.

Kiitti :) Täytyy kokeilla. Onhan toi boksin johto vähän hankala ujuttaa tuolta pois.

Ole hyvä :) Itse käytin tuota paljon ja erityisesti hellan ja kiukaan sulakkeet pidin poissa päältä, jos en niitä käyttänyt. Ja aina reissuun lähtiessä napsautin myös pois päältä muut paitsi jääkaapin ja pakastimen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:
Kyllä tuon ymmärrän mutta meillä tappelee 6v j 13V.... 13V haluaisi katsoa nauhoituksia aamulla ja ne nyt ei ole 6v. sopivia. (salkkareita ja heros) Yläkerrassa olisi toinen telkkari mutta sitä EI SAA isomman mielestä katsoa sen sängystä vaan pitää istua lattialla...
Eli tekee niin tai näin, huutoa riittää ja tappelua kanssa.

Eiköhän teidänkin elämäänne dominoi massaviihde ihan liikaa... Kannattaisko miettiä, miten telkkaria kuluttaa.

Mitä jos te söisitte pojan kanssa aamupalaa sillä välin kun isosisko katsoo telkkaria? Sanot vaan, että nyt on isosiskon vuoro. Kaukosäätimet piiloon, ettei voi vaihtaa kanvaa. Ei varmaan helppoa, mutta yritä pitää poika sylissä tms. Eikö tosiaan suostu leikkimään sun kanssa muuta?

Tai sit vois yrittää, ettei katso sitä älypäätään ennen siskon heräämistä vaan vaikka ensin 10 min. älypäätä ja sit siskon ohjelmaa. Tai toisin päin.

Yhteistyössä