2 ja puolivuotias ja isosiskon aamupiirretyt= riita joka ikinen aamu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Poika haluaisi katsoa ainoastaan älypäätä, kun siinä menee ne pallot siellä alhaalla. Poika herää siskoaan aikaisemmin, joten katsoo sitä hetken, ennen kuin aamupala on valmis. Ei edes viitsi katsoa enempää.

Mutta kun isosisko herää ja laittaa kakkoselle, poika haluaa, että katsotaan edelleen älypäätä. Nyrkit ja kynnet viuhuu siinä nujakassa ja menen väliin. Otan pojan ja poika huutaa ja lyö multa lasit päästä.

Hermot menee ja huudan kurkku suorana |O :ashamed: Ja minä reagoin yleensä agressiivisesti kipuun ja säikähdykseen. Laitan pojan kovakouraisesti sänkyynsä.

Mulla on konstit loppu ton pojan kanssa. Luovutin sen jäähypenkkipainin suhteen.

Mulla ei näköjään ole mitään käsitystä lastenkasvatuksesta, tuo tyttö on ollut niin helppo ja tyytyväinen, eikä se olekkaan kodin ansiota, niinkuin läheiset ihmiset on kehuneet ja väittäneet. :(

Meillä ihan samaa :D mä olen ottanut tiukan linjan, että jos eivät pääse sopuun mitä kattovat, niin tv menee kiinni.

Soita neuvolaan niin saat apua uhmaikäisen käsittelyyn. Ettei käy mitään, jos olet kovakourainen. Usein auttaa jo kun saa puhua ammatti-ihmisen kanssa ja purkaa sydäntään.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Meillä ihan samaa :D mä olen ottanut tiukan linjan, että jos eivät pääse sopuun mitä kattovat, niin tv menee kiinni.

Soita neuvolaan niin saat apua uhmaikäisen käsittelyyn. Ettei käy mitään, jos olet kovakourainen. Usein auttaa jo kun saa puhua ammatti-ihmisen kanssa ja purkaa sydäntään.

Tää älypää-vimma on kestänyt jo kolmisen kuukautta, joten se meinaa sitä, että tyttö ei saa koskaan katsoa piirrettyjä. :|
Mutta neuvolaan on kyllä mentävä, olen itsekkin sitä mielttinyt.

meillä oli ennen kans kaamea tappelu 7- ja 5-vuotiaiden välillä et katotaanko nelosta vai kakkosta aamusin. Mä tein sit tiukan linjan et joka toinen aamu on nelosaamu ja joka toinen kakkosaamu ja tadaa, kaikki ovat tyytyväisiä! :)

Voisko tytölle laittaa digiboksille tallennukseen aamun lastenohjelmia, ja sovitun ajan pästä sais alkaa katsomaan. Tai jotenkin vuoropäivinä olis älypää ja lastenohjelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Et laita aamulla sille ollenkaan sitä älypäätä, simple as that.

Daa, se laittaa sen itse kun olen laittamassa aamupalaa.

Virrat pois telkkarista. Itse asiassa: elämä rauhottui meillä ainakin kovin kun luovuimme digiboksista kokonaan. Dvd:tä katselee kolmevee, mutta sellaista kaoottista sälää ei tarvitse enää sietää.

No joo, sitten se ei ehkä ookkaa niin yksinkertasta :D

Uskon kyllä että on turhauttavaa joka aamu käydä sama souvi uudelleen ja uudelleen..

Toi mokoma osaa käyttää myös tietokonetta. Pitää muistaa sammuttaa se takaa tai se on youtubessa katselemassa videoita.

Se on vaan katsellut niin tarkkaan. Jos selain ei käynnisty, niin "Ahaa, nettipömpeli on pois päältä" ja menee painaan sen päälle.

Selaimesta se valitsee sen linkin, josta pääsee kattoon pingua ja sitä kautta sitten kaikkea muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ratkaisu:
Et laita aamulla sille ollenkaan sitä älypäätä, simple as that.

Juuri näin :wave:

Ei ole niin yksinkertaista tän kanssa kun se osaa laittaa itse.
Alkuperäinen kirjoittaja :
Daa, se laittaa sen itse kun olen laittamassa aamupalaa.

Johto irti tv:stä/boksista.

Se laittaa ne salamana takaisin. Kokonaan niitä ei saa irroitettua.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voisko tytölle laittaa digiboksille tallennukseen aamun lastenohjelmia, ja sovitun ajan pästä sais alkaa katsomaan. Tai jotenkin vuoropäivinä olis älypää ja lastenohjelmat.

Mellä ei oo tallentavaa boksia
:ashamed:

Neuvolaan täytyy kyllä mennä kun kerta on konstit lopussa.

Mulla myös raivoava uhmaikäinen, ja tosiaan konstit loppui. Me päästiin neuvolapsykologille pojan kanssa, ja tilanteeseen on tullut selkeyttä. Kun tiedostaa sen, että lapsi ei tee sitä pahuuttaan (ei hallitse tunteitaan), niin pystyy tukemaan lasta raivotilanteessa, ja kun ajattelee että tämä ei kestä loputtomiin niin jaksaa itse paremmin. Voimia sinulle, muista pitää itsestäsi huolta!

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Neuvolaan täytyy kyllä mennä kun kerta on konstit lopussa.

Mulla myös raivoava uhmaikäinen, ja tosiaan konstit loppui. Me päästiin neuvolapsykologille pojan kanssa, ja tilanteeseen on tullut selkeyttä. Kun tiedostaa sen, että lapsi ei tee sitä pahuuttaan (ei hallitse tunteitaan), niin pystyy tukemaan lasta raivotilanteessa, ja kun ajattelee että tämä ei kestä loputtomiin niin jaksaa itse paremmin. Voimia sinulle, muista pitää itsestäsi huolta!

Kiitos, soitankin heti. Mulla on työasioiden takia burn-out oireita, sekään ei varmasti helpota asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No heivaa koko toosa ulos!!!!

Se ei ole yksin mun päätettävissä, mutta olis varmasti tehokasta.

Soitettu on, keskiviikolle sain ajan. Ilman lasta suositeltiin menemään ja niin menenkin.

Täytyy varmaan mennä ihan psygologillekkin juttelemaan.

Hienoa! Toivottavasti saatte apua.

Itse aikoinani painiskelin samanlaisen "raivopään" kanssa. Se oli aika uskomatonta aikaa.. Ja se raivokohtaus tuli ihan minimaalisista asioista ja poika meni täysin pois tolaltaan.

Käytiin kasvatus- ja perheneuvolassa juttelemassa, mutta sieltä ei ikävä kyllä saatu apua. Totesivat vaan, että meillä on asiat niin hyvin, ettei heidän resursseja kannata meihin käyttää. Oli kuulemma niin paljon vaikeampiakin tapauksia..

No, 12-vuotiaana saatiin sitten diagnoosi ADD. Aloitettiin lääkitys ja voi sitä ihanuutta! Nyt meillä on ihana teini-ikäinen, raivokohtauksia ei ole saanut pariin vuoteen ja kaikki sujuu.. Koulussakin on niitä "kympin" oppilaita.

Yhteistyössä