2 diabetes

clivia
Mulla puhkes helmikuussa.Arvot yli 16 pitkälti.Oireena oli jatkuva väsymys vitutus ja päänsärky.Mikään ei huvittanu eikä mitään jaksanu.Oireet on tosin samat edelleen.
Olen siitä asti juossu kokeissa ja syöny pillereitä,nyt menossa kaksi eri pilleriä ja joudun kuulemma piikille ja pillereille molemmille sanoi lääkäri kunnei arvot laske yhtään.
Ylipainoa on.
 
clivia
Mä menin ensin lääkäriin,verenpaine oli alapaine 135 ja yläpaine 245 ja samalla käynnillä määrättiin heti verikokeet ja ne otettiin seuraavana aamuna kun piti olla ravinnotta.Vastauksen sain viikossa.Mua ei janottanu mutta mä juon muutenkin koko ajan vettä,reilusti aina yli 2 litraa päivässä.Sen jälkeen kun alotettiin noi pillerit ni suu kuivaa koko ajan.Mulle ei noista tableteista o mitään apua,sokeriarvot on vaan nousseet.
 
clivia
Mulla oli kahdessa viimeisessä raskaudessa jo ongelmia.Nelosen kohdalla hoidettiin ruokavaliolla,kuopuksen kohdalla oli insuliinipiikki jo viikosta 18.Tiedossa siis oli mut 9 vuotta kesti ennenkuin puhkes ja pahana.Olis pitäny mennä ajoissa lääkäriin mutta kun ei tullu mentyä.Nyt on sit lääkityksellä loppuikänsä.Mä toivon et saisin sen piikin nopeesti kunnei tää tablettihoito kerran mitään auta ja mä olen tosi väsyny ja pitäis töis käydä,jaksaminen on ni vaikeeta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Nyt olisi korkea aika vähentää hiilihydraattien syönti minimiin ja lisätä rasvaa tilalle. Se saattaa riittää ja lääkitystä ei tarvita.
Äitin vein väkipakolla vuos sitten lekuriin jossa kokeista selvis 2 tyypin diabetes.Sitä ruettiin hoitamaan ruokavaliolla ja nyt tänäpäivänä äiti on 100 krt terveempi,15 kiloa kevyempi ja hoidoksi riittää vaan et kattoo mitä suuhun laittaa.Vähähiilihydraattipitoinen ruokavalio ja nekin hiilarit niitä hitaita hiilareita!(on hällä toki myös verenpainetauti,nivelreuma ja molemmat polvet on uusittu, et ei niin hirveän terve kuitenkaan, mutta elämänlaatu parani ja on nykyään paljon virkeämpi eikä torkahtele miten sattuu.)
 
pihvi
Tauti tulee liiallisesta hiilarien popsimisesta. Verensokerin laskemiseen tarvitaan insuliinia. Sen tuotanto voi olla laskenut tai on resistenssiä, jolloin normaalimäärä ei tehoa. Rasva sensijaan on neutraalia, eikä nosta verensokeria eikä heiluttele insuliinitasoja.
 
juuh mulla näin
ei kun hiilareita alas ja ei sitä rasvaakaan saa kovin syyä, koska 2 tyypis on myös yleensä kolesteroli koholla. mä syön metuja 2x2 sitä 500 mg ja paastot puots alle 6 kun ne huiteli 8-9 välis. ruuan jälkeen ei oo mittään
 
siis
:headwall: :headwall:
ja taas läskit mammat saa naamalleen vähän elämän realiteetteja! joo on kaikkien oma asia onko läski, niin varmaan!
lapses varmana tykkää myös äitinsä opettamasta ruokavaliosta. rasvaa ja sokeria. ja sit itketään kun terveys ei kestä ainaista mässäilyä.

ja veronmaksajat maksaa teidän läskipillereitä ja insuliineja, kun se ruokaympyrä on kerran niiiiin vaikea noudattaa!
 
Helekutti
Kun verensokeria koko ajan nostetaan, haima pumppaa aina vain enemmän ja enemmän insuliinia vereen että sokerit pysyis alhaalla. Lopulta kehittyy toleranssi insuliinille eikä haima pysty tuottamaan niin paljon insuliinia kuin tarvittaisiin verensokerin normaalina pitämiseen. Huom. haima ei siis lopeta missään vaiheessa insuliinin tuotantoa. Ainut ratkaisu on ruokavaliohoito eli liiallisten hiilihydraattien vähennys.

Tunnen ihmisiä jotka ovat "parantuneet" insuliinihoitoisesta 2-diabeteksesta. Se on mahdollista vain hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. Eli rajoitetaan niitä ruoka-aineita jotka nostavat verensokeria, johan sen nyt sanoo järkikin. Leipä pois, puurot pois, kaikki mehut pois, smoothiet pois, peruna pois. Tilalle kasviksia, juureksia ja kunnollista lihaa sekä kalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
:headwall: :headwall:
ja taas läskit mammat saa naamalleen vähän elämän realiteetteja! joo on kaikkien oma asia onko läski, niin varmaan!
lapses varmana tykkää myös äitinsä opettamasta ruokavaliosta. rasvaa ja sokeria. ja sit itketään kun terveys ei kestä ainaista mässäilyä.

ja veronmaksajat maksaa teidän läskipillereitä ja insuliineja, kun se ruokaympyrä on kerran niiiiin vaikea noudattaa!
Mulla lihominen johtuu toisesta perussairaudesta ja siihen liittyvästä lääkityksestä. Ja lapsen ruokaympyrä on ihan kunnossa.

 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Starlight:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
:headwall: :headwall:
ja taas läskit mammat saa naamalleen vähän elämän realiteetteja! joo on kaikkien oma asia onko läski, niin varmaan!
lapses varmana tykkää myös äitinsä opettamasta ruokavaliosta. rasvaa ja sokeria. ja sit itketään kun terveys ei kestä ainaista mässäilyä.

ja veronmaksajat maksaa teidän läskipillereitä ja insuliineja, kun se ruokaympyrä on kerran niiiiin vaikea noudattaa!
Mulla lihominen johtuu toisesta perussairaudesta ja siihen liittyvästä lääkityksestä. Ja lapsen ruokaympyrä on ihan kunnossa.
ja se perussairaus on tietenkin ihan huonoista elämäntavoista johtuva.
 
vierailija
Kun verensokeria koko ajan nostetaan, haima pumppaa aina vain enemmän ja enemmän insuliinia vereen että sokerit pysyis alhaalla. Lopulta kehittyy toleranssi insuliinille eikä haima pysty tuottamaan niin paljon insuliinia kuin tarvittaisiin verensokerin normaalina pitämiseen. Huom. haima ei siis lopeta missään vaiheessa insuliinin tuotantoa. Ainut ratkaisu on ruokavaliohoito eli liiallisten hiilihydraattien vähennys.

Tunnen ihmisiä jotka ovat "parantuneet" insuliinihoitoisesta 2-diabeteksesta. Se on mahdollista vain hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. Eli rajoitetaan niitä ruoka-aineita jotka nostavat verensokeria, johan sen nyt sanoo järkikin. Leipä pois, puurot pois, kaikki mehut pois, smoothiet pois, peruna pois. Tilalle kasviksia, juureksia ja kunnollista lihaa sekä kalaa.
Oletko elossa enää?
 

Yhteistyössä