2 alkuraskauden keskenmenoa

• Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä
Itselläni takana kaksi alkuraskauden keskenmenoa(vk6 kumpikin). Onko muilla vastaavaa? Mikä voisi olla syynä. Tuntuu oudolta kun täsmälleen yhtä kauan raskaus kestänyt ennen keskenmenoa.

Kohta nelikymppinen

Minulla oli ennen ensimmäistä lasta...eli kauan kauan sitten...3 keskenmenoa.Kun asia selvitettiin yhdellä ainoalla verikokeella, selvisi
syyksi toksoplasma.Lääkitys oli Ditrim Dublo ja asia parani sillä.Seuraavana vuonna syntyikin ensimmäinen lapseni.
Muistaakseni toksoplasman voi saada kissoista ja oliko jopa raa`an lihan syömisestä.Sinun kannattaisi,tutkituttaa tämä mahdollisuus.Toistuvat keskenmenot kuluttavat ja turhauttavat ...ja voi sitä pettymyksen määrää....

Kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana ja eilen selvisi tämä kolmas tuulimunaraskaus. (tosin aikaisempia ei ole ehditty ultrata oliko niissä sikiötä) Ainut positiivinen asia on tässä, että pääsen tutkimuksiin joista saa tietoa tähän epätoivoon.

Täällä myös yks jolla takana hyvin lyhyen ajan sisällä kaks keskenmenoa, vkoilla 12 ja 10. Mitään syytä ei ole ainakaan mun korviini asti selvinnyt.. Yks onnistunutkin raskaus on ollut, siitä todisteena miedän pieni päivänpaiste!

Nyt taidan taas olla raskaana ja pelottaa ihan kamalasti, että taas menee kesken. En tahtoisi sitä enää kokea...

Voimia kaikille meille!

surusilmä
Mulla ei myös ehditty ultrata näitä raskauksia joten ei tietoa oliko tuulimuna vai ei. Kolmatta raskautta en edes halua ajatella, tuntuu ettei kestä jos taas tulisi keskenmeno. Ilmeisesti kuitenkaan mitään tutkimuksia ei tehdä ennen kolmatta keskenmenoa. Kiitos vastauksista ja voimia kaikille!

Itsellä tuli ensimmäinen keskenmeno vko 13. Alkoi pienellä verenvuodolla ja sitten yöllä todella runsas vuoto jonka mukana myös sikiö. Siinä oli meidän pieni poika, jolla oli jo kaikki sormet ja varpaat...
Mies pelkäsi että vuodan kuiviin, ja oli todella järkyttynyt tilanteesta.Mutta seuraavana aamuna soitin sairaalaan ja kysyin että miten toimia,ja kun vuoto oli selvästi vähentynyt. Niinpä sitten olin sen päivän kotona ja vasta seuraavana menin gynen polille jossa ultrassa todettiin että kohtu oli tyhjentynyt kokonaan eikä tarvittu kaavintaa.
Harmittaa aivan vietävästi, ja todella rankkaa oli kun huomasi miten koville se otti miehelläni. Mutta ehkä vielä uskalletaan yrittää.
Mutta onneksi meillä on jo neljä ihanaa lasta, silti vauvakuume päällä.
Jaksamista kaikille tämän kokeneille.
:hug:

Täällä myös pari alkuraskauden (rv5) keskenmenoa takana. Ilmeisesti syynä minun kohdallani on keltarauhashormonin puute. Eli sen puute aiheuttaa sen, että munasolu ei kunnolla kiinnity = keskenmeno. Mutta lääkityksestä saa siihen apua. Tsemppiä kaikille!

Hei oona!
Tutkimuksissako verikokeesta pystytään tämä keltarauhashormoonin puute selvittämään?
Itselläni juuri tehty erinlaisia tutkimuksia 3 alkuraskauden km johdosta, mutta mitään aiheuttajaa ei selvinnyt. Mielestäni näitä hormooniasioita ei tutkittu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2005 klo 16:03 iltatähti kirjoitti:
Hei oona!
Tutkimuksissako verikokeesta pystytään tämä keltarauhashormoonin puute selvittämään?
Itselläni juuri tehty erinlaisia tutkimuksia 3 alkuraskauden km johdosta, mutta mitään aiheuttajaa ei selvinnyt. Mielestäni näitä hormooniasioita ei tutkittu.
Kyllä minulle näin kerrottiin. Otettiin verikokeita, joista tutkitaan joitakin hormoneja (en muista mitä) ja niistä pitäisi selvitä tarvitaanko keltarauhashormonia. Tuloksia en vielä ole saanut, joten tulen viisaampana kertomaan lisää kun tiedän enemmän :)

enkeli prinsessa
meillä kuoli tyttö kohtuuni rv25 elokuun alussa ja nyt sitten on kaikki tutkimukset tehty myös minulle ja viimeksi maanantaina piti käydä verikokeissa luovuttamassa 8 putkiloa verta...
Mulla ollut nyt niin oudot menkat tai voiko niitä siksi edes sanoa ja nyt sit itse epäilen tätä keltarauhashormonin puutetta niin tutkivatko ne sen nyt vai pitääkö siitä erikseen mainita? Hitsi ku ei tällaisesta aina tiedä...

Minulla lääkäri otti sen itse puheeksi, joten minun ei sitä tarvinnut ymmärtää pyytää. Onneksi ;) Mutta luulisi, että osaava lääkäri tietää mitä pitää tutkia. Toivotaan, että enkeli prinsessallakin asia selviää. Ja syvä pahoittelu keskenmenosta :'(

enkeli prinsessa
Kiitoksia pahoittelusta! Mulle lääkäri soittaa ensi viikolla tuloksista ja sitten ajattelin kysyä samalla tästä hormoniasiasta...ellei sitä ole tutkittu niin haluaisin, että tutkitaan kun noi kunnon menkat ovat jääneet pois...
Voimia kaikille km uhreille!!!! :hug:

Huispaaja harmaana
Mulla oli toukokuussa alkuraskauden km vkolla 6 ja nyt taitaa olla toinen takana vkolla 5 :'( . Raskaustesti näyttää edelleen hyvin hailakkaa haamua, joten hormonia veressä vielä jäljellä, mutta eiköhän se siitä vaalene... Ens viikolla on lääkäri, jossa tarkoitus tutkia, onko kohdussa elämää. Huoh, tiedän sen olevan turhaa. Tiesin jos silloin, kun verenvuoto alkoi, että kyse ei ollut kuukautisista vaan keskenmenosta. Verta tuli sen verran paljon ja oli repaleista. Lisäksi verenvuoto jatkui parin päivän tauon jälkeen. Vieläkin tulee ruskeaa vuotoa. Tätä kestänyt yhteensä melkein kaksi viikkoa...
No, toivottavasti syy tähän selviää pian ja vauva saisi kasvaa valmiiksi asti masussa. Olo tuntuu välillä niin ahdistavalta, epätoivo hiipii vängällä mieleen aika ajoin, vaikka kuinka yrittäisi olla murehtimatta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 09:57 mamuli kirjoitti:
Itsellä tuli ensimmäinen keskenmeno vko 13. Alkoi pienellä verenvuodolla ja sitten yöllä todella runsas vuoto jonka mukana myös sikiö. Siinä oli meidän pieni poika, jolla oli jo kaikki sormet ja varpaat...
Mies pelkäsi että vuodan kuiviin, ja oli todella järkyttynyt tilanteesta.Mutta seuraavana aamuna soitin sairaalaan ja kysyin että miten toimia,ja kun vuoto oli selvästi vähentynyt. Niinpä sitten olin sen päivän kotona ja vasta seuraavana menin gynen polille jossa ultrassa todettiin että kohtu oli tyhjentynyt kokonaan eikä tarvittu kaavintaa.
Harmittaa aivan vietävästi, ja todella rankkaa oli kun huomasi miten koville se otti miehelläni. Mutta ehkä vielä uskalletaan yrittää.
[/qu

näkyikö se että on poika ja kaikki jalat ja kädet jo kehittyneet? t. keskenmenoa pelkäävä

Hei kiitti tiedoista, minäkin pyydän ens viikolla lääkärillä käydessä, että tutkisivat vielä tuon keltarauhashormoonin. Tutkimukset joita minulta otettiin olivat: sokeri, kilpirauhanen, virusvasta-aineet ja molempien kromosoomit, mutta syytä ei selvinnyt. Tutkimukset ovat edessä gynegologilla 19 päivä. Kyllä on aika stressaavaa tämä epätietokin.

Meillä ei tutkittu edes kolmannen jälkee, oli saskasta ku puolentoista vuoden aikana meni kolme kesken, mutta sitten onnistui ja tyttö synty 11/2002 ja sen jälkeen oli taas 2keskenmenoa, nyt onnellisesti vk 29+0, seurateen neuvolas tiuhaan ja tääl on tätil jopa aikaa kuunnella toisin kun edellises neuvolas.. Voimia kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 09:06 äittä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 09:57 mamuli kirjoitti:
[/qu

näkyikö se että on poika ja kaikki jalat ja kädet jo kehittyneet? t. keskenmenoa pelkäävä
MOI ÄITTÄ!
Kyllä sikiöllä oli kaikki sormet ja varpaat ja pojaksikin jo tunnisti. Mutta onnea odotukseen, ei sitä kannata etukäteen kauheasti pelätä ja mieltään vaivata. Kun jos se sitten osuu kohdalle niin et siinä välttämättä mitään voi. Ei tämä elämä murehtimalla ainakaan parane, miksipä ei siis nauttisi joka päivästä täysillä ja murehtii sitten jos on aihetta. Tsemppiä! :wave: :wave: :wave: :flower:

itse viime kierrosta sain keskenmenon rv4+4 (jos sitä voi sanoa keskenmenoksi) mitään taukoja ei pietetä eikä mitään ehkäisyä, kaikki on hyvin.. lääkärissä en käynyt... koulun terveydenhoitaja sano että jso jotain ilmenee niin sitten juttelemaan hänen kanssaan... nyt menossa kp n.10/26-33

Itselläni myös takana 2keskenmenoa n. viikolla 6.

sain itseni pukattua tutkimuksiin.. siihen keskenmenopaketti-tutkimukseen veripulloineen..
kun yksinkertaisesti sanoin että nuppi haluaa vastauksia että jaksan.

no kaikki tulokse eivät ole vielä tulleet mutta tähän mennessä tulleet ovat olleet normaaleita tuloksia.

puhui gyne myös helminauha munasarjasta.. sitäkin tutkitaan vähän myöhemmin..

mutta tuo pco:n vaikutus keskenmenoihin.. olen kysynyt sitä kahdelta gynepolin ylilääkäriltä ja kumpienkin vastaus oli sama ei vaikuta .
jos raskaaksi tulee niin voi jatkua niinkuin muutkin raskaudet.

itse oottelen menkkoja km:n jälkeen -- edellisin ja toivottavasti viimeinen oli 18.9. ja nyt on menossa 37/ norm. 31-32??
mutta varmaan outattaa vaan.

Mullakin ollut nyt 2 alkuraskauden keskenmenoa peräjälkeen, molemmat viikoilla 4+risat eli hyvin samoihin aikoihin molemmat. Tuntuu, ettei ne oikein voi olla sattumaakaan... Ensimmäistä kuvittelin vielä huonoksi tuuriksi, mutta kun toinenkin nyt päättyi näin, niin en tiedä mitä tehdä. Epätoivo jäytää mieltä...

Olen lueskellut netistä kaikkea mahdollista ja olen pohtinut, voisko mulla olla alhainen keltarauhashormonitaso, muutamat merkit nimittäin saattaisivat viitata siihen suuntaan.

Jos jolla kulla on vielä lisää kokemuksia tästä asiasta, niin olisi kiva kuulla...

mula oli eka km lokakuussa 05 jossa menetin kaksoset, sitten joulukuussa testasin postiivisen ja nyt tammikuussa 06 meni tääkin kesken. ehkä seuraava kerta onnistaa. yksi lapsi meilläkin todisteena että ainakin joskus kaikki on roiminut. multa otettiin marraskuussa ton ekan km jälkeen kauheesti verikokoita... parvo, tokso ym ym mitään ei ollu vialla, hyvä niin!

Marutzella
Minulla joulukuussa 22.12.todettiin keskeytynyt keskenmeno.Rask.viikkoja 11.Sikiö n.7 viikon ikäinen.Harmi juttu,onneksi ei kenellekään ehditty kertoa.Lapset kyselivät miksei meille tulee enään vauvoja.Joulun jälkeen tehtiin lääkkeellinen keskeytys.Lääkäri ei osannut sanoa syytä,sanoi,että nämä ovat niin tuiki tavallisia ja yleisiä,ettei niihin ole syytä,vaan luonto hoitaa pois,mikäli ei sikiö ole elinkelpoinen.Mietin ja kysyin missä olen tehnyt väärin,mutta hän todella sanoi ja antoi luettavaksi kirjasen,missä kerrotaan kuinka todella yleisiä nämä jutut ovat olleet kautta historian,ennen niistä ei varmaan ole puhuttu.
Tsemppiä ja voimia,pitää vain yrittäää ajatella positiivisesti,että paljon hirveämpää olisi jos raskaus olisi pitemmällä ja tulisi keskenmeno ja jouduttaisiin käynnistämään synnytys menehtyneen sikiön vuoksi.Kaikkea hyvää sinulle ja uutta yritystä ja valoa.

Yhteistyössä