2,5v ja vauva, kannattaako sisarusrattaiden hankinta? Kuinka tarpeellista?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Eli tuolla ikäerolla tulee toinen, kuinkakohan paljon mahtaa tuplia tarvita, ja mikä vois olla hyvä vaihtoehtoinen ratkaisu? Kun ei tuo meinaa enää nytkään rattaissa olla kuin pakolla ja huudolla... Toisaalta aika paljon on näitä fiksuja peräkkäinistuttavia, joista saa sen 1 lapsen rattaatkin.
 
Meillä ikäeroa on 2 v 2kk eikä tarvittu tuplia. Isompi ei olisi suostunut niissä istumaan, ja varsinkin toppavaatteissa on aika ahtaat. Meille hyvä ratkaisu oli seisomalauta ja kantoreppu. Välillä mentiin niin että isompi oli laudalla ja vauva vaunuissa, tai sitten isompi rattaissa ja vauva Manducassa tuhisemassa.
 
"vieras"
Meidän tytöillä ikäeroa 2v 2kk ja pärjättiin ihan hyvin ilman tuplia. Seisomalauta käytössä ja siinä isompi hyvin viihtyikin aina välillä kun ei jaksanut kävellä. Rattaissa ei oikein suostunut istumaan enää 2v synttäreiden jälkeen. Ajattelin, että se aika kun tuplia tarvitaan on niin lyhyt, etten halunnut niitä hankkia. Ja hyvä niin, pärjättiin tosiaan hyvin ilmankin.
 
Tasan 2v ikäerolla hommattiin p&t:t. Nyt vanhempi 2v4kk ja mitä tässä omilla kylillä liikutaan hän pääosin kävelee itse, kaksin ulkoillessa en ota rattaita mukaan jos ei ole tarkoitus että hän nukahtaa niihin. Tietty välillä tulee uhmakohtauksis niin että tiukoissa paikoissa joutuu nappaamaan kainaloon.

Meillä on kuitenkin yhä tarvetta tuplille, jollain toisella perheellä ei tässä tilanteessa olisi. Eli riippuu siitä lapsesta ja siitä kuinka pitkiä reissuja teette rattailla.
 
ikäeroa 2 vee ja 7 kk
Mä ostin meille Britaxin B-dualit, kun pienempi syntyi. Niitä käytettiin pari kolme kuukautta ennen kuin ostin seisomalaudan. Sillä mentiin pari kuukautta ja talvea vasten jätettiin lautakin pois eikä enää otettu käyttöön. Sain rattaat myyty hyvään hintaan, kun olin ostanut edellisen kauden "värin" alennuksella.

Suosittelisin pelkkää hyvää seisomalautaa. Ite ostin käytettynä.
 
Moomio
Meillä 2,5v nukkuu vielä päiväunet, ja pääosin ulkona rattaissa. Vauva syntyy ihan kohta ja tuplat on valmiina odottamassa. Seisomalautakin löytyy toisiin vaunuihin, kun eipä tuo neiti muuten rattaissa istu kuin päiväunille mennessä.
 

Yhteistyössä