2,5v ei oo nukkunut päikkäreitä kuukauteen..

  • Viestiketjun aloittaja Tutiton
  • Ensimmäinen viesti
Tutiton
sen jälkeen, kun tutit jätettiin pois. En oo vaan saanut rauhoitettua päivällä.. ja varmasti uskotte, että on iltaisin todellakin kiukkunen ja uhma on pahimmillaan..

Millä saisi nukutettua vielä päiväunille ja onko muita 2,5v ketkä ei enää niitä nuku?
 
No meidän 2v8kk ei ole nukkunut kahdeksaan kuukauteen päiväunia kotona...

eikä ole kärtty eikä kiukku, ainakaan väsymyksen takia. Muuten sitä sitten riittääkin enemmän kuin omiksi tarpeiksi.

yöunet on pitkät ja yleensä nukkuu läpi yön heräämättä.
 
meillä se taisi olla muutaman viikon kun oli vaikeuksia saada nukahtamaan.. mutats itten jotenkin saatiin se tutti korvattua unikavereilla.. (annoin yhden mun vanhoista unileluista pojalle "turvaksi"
 
en usko että liittyy tuttiin mitenkään, jossakin vaiheessa lapsi vaan jättää päikkärit pois, mulla esikko jätti ne juuri 2,5 vuotiaana. mutta oon kuullu että jotku nuorempanakin. Laitat sit vaan ennemmin yöunille, esim. klo 21.00
 
ap tutiton
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
en usko että liittyy tuttiin mitenkään, jossakin vaiheessa lapsi vaan jättää päikkärit pois, mulla esikko jätti ne juuri 2,5 vuotiaana. mutta oon kuullu että jotku nuorempanakin. Laitat sit vaan ennemmin yöunille, esim. klo 21.00
Ei varmasti enää liity tuttiin, mutta ekoina viikkoina selvästi kyseli sitä... en sitten tiedä.
Ja äsken sitten nukahti yöunille, kun on tänään jo seitsemältä herännyt.
 
ei hätää
Minkä pituiset yöunet?

Meillä esikoinen lopetti 2,5-vuotiaana päiväunet kun pikkusisko syntyi. Päiväkodissa saattaa nykyään torkahtaa (ikää nyt 4,5v), kotona ei tuon iän (2,5) jälkeen juuri koskaan. Yöunia tosin on nukkunut, ja nukkuu vieläkin n. 12-13h yössä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää:
Minkä pituiset yöunet?

Meillä esikoinen lopetti 2,5-vuotiaana päiväunet kun pikkusisko syntyi. Päiväkodissa saattaa nykyään torkahtaa (ikää nyt 4,5v), kotona ei tuon iän (2,5) jälkeen juuri koskaan. Yöunia tosin on nukkunut, ja nukkuu vieläkin n. 12-13h yössä.
Yöt nukkuu todella hyvin.. juuri tuon 12-13h verran ja aika usein ei herää kertaakaan yöllä. Joskus silloin tällöin kömpii yöllä meidän väliin..
 
voi olla että lapsi ei enää tarvitse unia, mutta osa lapsista ne kaipaa vaikka nukkusikin hyvät yöunet..
mun poitsu3v4kk nukkuu vielä päikkärit, yöunet nukkuu klo 20-06.30 (joskus nukkuu pidempään ja menee aikasemmin nukkumaan) ja jos ei ole nukkunut päikkäreitä niin sen kyllä huomaa, nimenomaan kiukkuamisesta joka pahenee iltaa kohti mentäessä..
 
ei hätää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää:
Minkä pituiset yöunet?

Meillä esikoinen lopetti 2,5-vuotiaana päiväunet kun pikkusisko syntyi. Päiväkodissa saattaa nykyään torkahtaa (ikää nyt 4,5v), kotona ei tuon iän (2,5) jälkeen juuri koskaan. Yöunia tosin on nukkunut, ja nukkuu vieläkin n. 12-13h yössä.
Yöt nukkuu todella hyvin.. juuri tuon 12-13h verran ja aika usein ei herää kertaakaan yöllä. Joskus silloin tällöin kömpii yöllä meidän väliin..
Siinä tapauksessa luulen että on vaan jättämässä niitä päiväunia pois. kannattaa kuitenkin pitää lepohetki siinä päikkäriaikaan, lukea satua tai muuten makoilla jne. Lapsi kuitenkin tarvii jonkinlaisen lepohetken vielä pitkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää:
Minkä pituiset yöunet?

Meillä esikoinen lopetti 2,5-vuotiaana päiväunet kun pikkusisko syntyi. Päiväkodissa saattaa nykyään torkahtaa (ikää nyt 4,5v), kotona ei tuon iän (2,5) jälkeen juuri koskaan. Yöunia tosin on nukkunut, ja nukkuu vieläkin n. 12-13h yössä.
Yöt nukkuu todella hyvin.. juuri tuon 12-13h verran ja aika usein ei herää kertaakaan yöllä. Joskus silloin tällöin kömpii yöllä meidän väliin..
Siinä tapauksessa luulen että on vaan jättämässä niitä päiväunia pois. kannattaa kuitenkin pitää lepohetki siinä päikkäriaikaan, lukea satua tai muuten makoilla jne. Lapsi kuitenkin tarvii jonkinlaisen lepohetken vielä pitkään.
Joo, kotona ollaan pidetty pieni lepohetki päivällä.. tänään vaan oli isovanhemmalla hoidossa koko päivän ja oli mökillä, niin huh huh tää ilta oli aivan jotain kauheeta.. Huus ja raivos eikä mikään kelvannut. Nyt 5min sitten nukahti... Aika aikaista vaan, kun yleensä nukahtaa n. 21.00.. tosin on tänään herännyt jo 7.00

Kiitos sulle vastauksesta!! :)
 
Meidän poika rupes jättämään päikkäreitä säännöllisesti väliin jo 1v4kk ikäsenä,en vaan saanu nukkumaan. Ja nyt 2v3kk nukahtaa ainoastaan jos päivässä on ollut jotain erikoista aktiviteettia, myöhään iltapäivästä ja vain ja ainoastaan autoon. Menee vastavuoroisesti ajoissa nukkumaan 19-19.30 (jokunen aika sitten meni vielä aikasemmin) ja nukkuu sitten kellon ympäri. Kyllä tosta määrästä unta tulee jo vuorokausi "annos" täyteen =)
 
vieras
Tyttö jätti myös ton ikäisenä päikkärit pois, kun oli kotihoidossa. Eikä tosiaankaan käynyt makoilemaan. Mutta 3-vuotiaana aloitti päiväkodissa hoidon ja siellä on aina nukkunut päikkärit muiden mukana :) Kotona on sen verran rauhallisempi meno ja vastaavasti päiväkodissa touhukkaampaa.

Yks hyvä vinkki on, et jos päikkäreille mennessä nukahtamiseen kuluu kauemmin aikaa kuin itse nukkumiseen, kannattaa päiväunet jättää suosiolla pois! Tää oli jonkun lastenlääkärin tai psykologin kommentti lehdessä joskus.
 

Yhteistyössä