2.5 vuotias ei syö!!! kohtalotovereita?

jokapäivä sama show ruoan kanssa. Omatoimisesti ei suostu lusikkaan tarttumaan.Tuntuu että kaikki keinot on kokeiltu. Kaikki ikätoverinsa tuntuvat päinvastoin haluavan syödä ihan itse. äh, menee hermot!:mad: Oliskohan jollain samoja ongelmia, tai ollut ja kuinka selvititte asian? Olis kiva joskus nauttia yhteisistä ruokahetkist...joulua odotellen...

Meillä on nyt joku vaihe ettei suostu syömään itse omalla lusikalla. 2v3kk on ikää. Aikaisemmin on kyllä itse syönyt lusikalla ihan hienosti mutta nyt on mennyt muutama viikko syöttäessä. Oma lusikka on samalla kädessä mutta harvemmin sillä syö ja usein se lentääkin lattiaan.

Meillä on 2 v 3 kk joka ei kyllä suostu enää syötettäväksi, mutta joka ei myöskään syö. tänään on tainnut syödä kaksi juustovoileipää koko päivänä, mandariinin ja omenan. Ja maitoa hän juo.

Mä käytin sellaista "baby led weaning" tekniikkaa kun opetin lapset syömään, eli itse syömisen kanssa ei ole varmaan sen takia koskaan ollut ongelmia. Sormin syötiin 6 kk alkaen itse, ja lusikalla kunhan ranne taipui tarpeeksi. Tää 2 v on aina ollut isosiskoaan huonompi syömään, mutta näin isoja ongelmia ei ole ennen ollut. Mietin lääkäriin viemistä :(

Yhteistyössä