2,5 vuotiaan syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami30

Vieras
Kertokaahan millä saisi 2,5 vuotiaan pojan pysymään pöydässä ja syömään itse ruokansa??! Välillä lähtee kesken kaiken hakemaan leluja yms.. Osaa kyllä itse syödä mutta ei viitsi. Meillä myös 10 kk pikkusisko jota luonnollisesti syötetään joten poika haluaisi tietenkin että häntäkin syötettäisiin.. Te joilla on vauva, syötättekö enää tämän ikäistä vai "pakotatteko" itse syömään? Ts. "jos et syö, saat ruokaa vasta kun on seuraava ruoka-aika". Syötetäänkö muiden 2,5-vuotiaita ja pysyvätkö pöydässä kiltisti ruokailun ajan?? Kotihoidossa ollaan..

Meillä oli tuossa iässä vähän samaa käytöstä tytöllä. Sanoin sitten, että "syö ensin itse sillä aikaa kun äiti syöttää pikkusiskon ja kun sisko on syönyt, niin sitten syötän sulle loput". Usein tämä toimi ja tyttö söi huomaamattaan kaikki itse.

Nyt vähän isompana eli 2 v 11 kk ikäisenä tyttö syö kyllä itse, mutta on alkanut tehdä tätä, että lähtee pöydästä kesken kaiken. Siinä olen ottanut selvän linjan, että ruokapöydässä ei ketkuilla. Joko istutaan nätisti ja syödään tai sitten kokonaan pois keittiöstä, koska ketkuilu häiritsee pikkusiskoa niin, ettei tämä malta keskittyä syömään.

Yhteistyössä