2,5 vuotiaan kakka löysää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakioharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakioharmaa

Vieras
Ei ole ollut aina tommosta. Joskus 1,5-2 vuotiaana tuli joskus kovia papanoita, "normaalin" kovaa ja pehmeää.
Nyt tajusin kiinnittää asiaan huomiota, nykyään kakka on aina löysää, valuis kaikki vaipasta pois jos kokeilis(okei, ehkä 4 krt kuussa kiinteämpi). Yks päivä kakka oli löysää, sitä oli paljon ja väriltä tummanvihreetä. Kakka tulee joka päivä kerran.
Lapsi juo melkein joka päivä maitoa, joka päivä viljatuotteita, hedelmiä hyvin monen moisia.
Iho-oirita ei ole ikinä ollut, talvella paikoitellen karheankuiva iho.

Onko syytä tutkia allergioita? Itse olen ollut pienenä maitoallerginen ja minulla kuulemma meni siitä maha kuralle. Mutta kun tämä on ilmennyt vasta puoli vuotta sitten...

Mun mielestä kannattais. Allergiat voi puhjeta myöhemminkin. Ja myös keliakia kannattaa poissulkea. Meillä se aiheutti tollaista. Tosin, kakka tuli useammankin kerran päivässä.

Meillä poika pienenä oireili maidosta just noin. Ei vaan heti tajuttu mistä kyse. Sitten n.5v alkoi mahaansa valitella ruuan jälkeen. Jätettiin maito pois siis raaka mutta esim ruuassa kun maito kypsennetty niin jatkettiin normaalisti. Piimä juomana tai vesi. Ja niin vataivat helpottuivat ja hävisivät.
Näin meillä mutta syitähän voi olla muitakin...

Eivät kyllä varmaan neuvolassa "pidä minään" vaikka ehdottomasti kuulostaisi esim. maitoallergialta.
Vihreä väri tuon ikäisellä olisi minun mielestä hyvä tutkia. Meillä melkein samanikäinen, samoja ongelmia ja allergiaa on. Toivottavasti olisi fiksu neuvolan henkilökunta!

Yhteistyössä