2,5 v:n nukahtaminen

Meillä aivan sama homma, tyttö 2,5 v. Pitää saada maitoa, kädet pestävä, kannettava sänkyyn... Yritetty pitää tiukkaa linjaa = jää itkemään sänkyyn. Jatkunut muutaman kuukauden, ehkä se siitä...
 
Tiukka linja! Meillä oli samanlaista. Mutta hampaiden pesun jälkeen ei saa enää mehua - tietenkään. vettä saa yhden kerran. Sängyssä ei hölistä. Mutta yksin ei minusta tarvitse osata nukahtaa. uskon, että lapset pelleilevät paljon sen vuoksi, että eivät halua nukahtaa yksin. Kokeilkaapa olla huoneessa (itse nukkuvinaan) kunnes nukahtaa niin nopeutuu touhu varmasti. meillä alettiin yksin nukahtaa vasta 3v tienoilla.
 
Meillä on nyt ollut vähän samaa.. Ollaan reissattu jonkun verran mummuloissa nyt lähiaikoina ja siellä on jouduttu nukuttamaan. Kotona on käytössä vielä pinnasängyt joista eivät itse pääse pois ja aina muutamana iltana reissun jälkeen huoneesta kuuluu "äitii, ikkää, juttelemaan, tilittämään, laulamaan, anna lelu, tuo vettä..." jne jne.. Mies toisinaan menee huoneeseen silittämään tai juttelemaan ja nukahtaminen tietenkin kestää paljon paljon kauemmin kuin jos itsekseen nukahtaisivat.. Jos taas mies on iltavuorossa, tuo pelleily ja vaatiminen loppuu yhden illan jälkeen kun nukkumaan laittaminen on yksin mun vastuulla! :)
 
Nyt kuuluu kysymys, että miten pysytte tiukkoina ja teette asiat selväksi??? Itse hermostumatta? Meillä on vahvan luonteen omaava 2v. ja huutoa, vastustusta ja toivomuksia riittää! Omat hermot eivät tahdo kestää ja aikaa menee sekä päiväuniin että yöuniin nukuttamiseen n.2h... Kyllä sitä haluaisi muutakin tehdä kuin nukuttaa ja kuunnella raivoamista. Meillä ollut aina nukahtaminen vaikeaa eikä tähän päivään mennessä ole koskaan vielä nukahtanut yksin...
 
Viet lapsen sänkyyn ja teet ne teidän rutiinit ja hyvää yötä ja pois huoneesta.Ja sen sata kertaa viet takaisin aina vaan ja aina vaan...
Jos sulla viksu 2 v,kokeile tarrapalkkio tauluun kiltistä nukkumaanmenosta.Ja sit vaik viidestä tarrasta joku isompi palkkio...
Meillä nyt päiväunia yrittää tuolla nukahtaa (vielä pinnasängyssä) kauhee meteli tuolta kuuluu ja huutaa mua koko ajan.Olen päättänyt,että tunti pitää olla sängyssä,sitten haen pois,jos ei ole nukahtanut.Siis ei itke tuolla vaan laulaa ym.
Kaikki 2 v ei enää välttämättä tarvitse päiväunia,voi olla helpompaakin yöunille nukahtaminen,jos ei nuku päikkäreitä.
Meil jäi tutti vkl pois,siksi pelleilee tuolla.Tutin kanssa vein vaan sänkyyn,niin hiljeni ja nukahti samantien.
Viel puol tuntia saa jorata tuolla,niin saan hengähtää täs koneen ääressä :D
 
meillä poika 3kk vaille 2vuotias ja tahtoa riittää joka asiaan,vaatteitten vaihto yhtä tuskaa,huitoo ja melttoo,eli uhma ikä päällä joka asias,paitsi nukkumisessa... olen pitänyt tiukan linjan yö unista vuoden iästä lähtien eli omaan sänkyyn sylissä juodun maidon jälkeen klo 19 illalla,höpistä saa ja katsomas käyn jos itkettää,peittelen ja toivotan hyvää yötä niin monta kertaa kun tarvii,alus kesti tunninkin jopa kaksi,nykyään rytmi toimii ja pojat nukahtaa hyvin heti. vanhemmilla aikaa olla yhdessä ilta kun kotityöt tekee heti aamusta jo alta pois :) niin ja nukkuu kellon ympäri :) voimia kaikille ja muistakaa että vanhemmat ohjaa tilanteita ja rutiineja,ei lapset. t: kahden pojan onnellinen äiti 23v. :hug:
 
No, meillä on kaks vuotias poika(tänään täytti :heart: ) ja nukkumaan meno onnistuu ihan hyvin. Menee itse omaan sänkyyn, aikansa höpöttää omiaan ja nukahtaa itsekseen.MUTTA tämä on varmasti vain ja ainoastaan tutin ansiota koska yhtenä päivänä kokeilin vasiten ilman sitä rakasta tuttia niin johan heittäyty riiviöksi..Ei puhettakaan päiväunista, itki, huusi, ei pysynyt sängyssä ja oli ihan hysteerinen.Fiksuna päättelin että ei ole vielä aika erota tutista ja luovutin kolmen tunnin jälkeen ( ei onneksi ime sitä kuin nukahtaessa ). Ja taas sujuu nukkuminen..Ja äiti sekä lapsi voi hyvin :D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pini83:
meillä poika 3kk vaille 2vuotias ja tahtoa riittää joka asiaan,vaatteitten vaihto yhtä tuskaa,huitoo ja melttoo,eli uhma ikä päällä joka asias,paitsi nukkumisessa... olen pitänyt tiukan linjan yö unista vuoden iästä lähtien eli omaan sänkyyn sylissä juodun maidon jälkeen klo 19 illalla,höpistä saa ja katsomas käyn jos itkettää,peittelen ja toivotan hyvää yötä niin monta kertaa kun tarvii,alus kesti tunninkin jopa kaksi,nykyään rytmi toimii ja pojat nukahtaa hyvin heti. vanhemmilla aikaa olla yhdessä ilta kun kotityöt tekee heti aamusta jo alta pois :) niin ja nukkuu kellon ympäri :) voimia kaikille ja muistakaa että vanhemmat ohjaa tilanteita ja rutiineja,ei lapset. t: kahden pojan onnellinen äiti 23v. :hug:
Voi onnellinen jos nukkuu tosiaan kellon ympäri tuosta. Meidän reilu 2-vuotias jos menee illalla seittemältä nukkumaan herää vidieltä aamulla..nukkuu siis "vaan" kymmene tuntia yössä..
 
Meillä myös poika 2v4kk nukkuu kellon ympäri, ei tosin mene vielä seitsemältä nukkumaan vaan 9-10 maissa, on kotihoidossa, joten ei tarvi hoitoon herätä. Meilläkin päiväunet ovat nyt kesällä jääneet vähemmälle ja aamulla poika nukkuukin pitkään, n. yhdeksään, tänään puoli yhteentoista =)
 

Yhteistyössä