2½ vuotiaan uhmaa.. -huutaa rattaissa/ostoskärryissä täyttä kurkkua, ei itke.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voimaton

Vieras
Me kuljetaan melkein kaikki matkat rattailla koska käytössäni ei ole autoa, kaupassa lapsi istuu ostoskärryissä, lapselle varatussa paikassa.
Lapsi on ihana mutta uhma alkaa nostaa päätään niin että välillä järki lähtee ton 2½veen kanssa kun aina kyydissä ollessaan huutaa ihan täyttäkurkkua. Ei itke vaan huutaa! Tavallisin mitä huutaa on eri lastenlaulujen sanat ja tosiaan lapsi ei laula vaan huutaa täyttä kurkkua esim. ISÄ ANKKA SANOO KVAAK KVAAK, KAIKKI ANKAT TULEE TAKAISIN!!!! JA TAAS ALUSTA: ANKAT LÄHTI LEIKKIMÄÄN VUORTEN TAAA, KAUAAAAS POOOOOIS, ÄITI ANKKA SANOOO KVAAK KVAAAAK KVAAAAK, YKSI VAAAAN TULEEE TAKAAISIIIN!!!!

Mitä ihmettä mä teen ton lapsen kanssa?
Taas aamulla käytiin kävellen 3km päässä kaupassa, ratas matkat huusi niin ettei kai se kerennyt muita kun minua ärsyttää, vastaantulijoita vain lähinnä nauratti mut kaupassakaan en saanut kuriin ja siellä selvästi myös ärsytti, ei vain huvittanut muita.. ja ihan aiheesta, toi on tosi raivostuttavaa mut en tiedä millä saan sen lopettamaan!
Tätä on jatkunut kolmisen viikkoa jo.. innostui kun huomasi "olevansa niskan päällä" kun en saa häntä hiljenemään hyvällä enkä pahalla..

Ainoa tapa saada homma rauhoittumaan antaa hänen huutaa ja tsempata itse olemaan välittämättä asiasta. Homma loppuu lyhyeen, kun huomaa, ettei saa äidiltä asiaan mitään reaktiota. SItten kun hetkeksi hiljenee, anna roppakaupalla positiivista huomioita.

Joo, tiedän vaikeaa olla välittämättä, mutta yritä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ainoa tapa saada homma rauhoittumaan antaa hänen huutaa ja tsempata itse olemaan välittämättä asiasta. Homma loppuu lyhyeen, kun huomaa, ettei saa äidiltä asiaan mitään reaktiota. SItten kun hetkeksi hiljenee, anna roppakaupalla positiivista huomioita.

Joo, tiedän vaikeaa olla välittämättä, mutta yritä. :)

Kuinkahan vihaisia katseita sitten saan jos annan kaupassakin huutaa täyttä kurkkua enkä ole huomaavinani toista vaikka ihmiset kuinka mulkoilisivat.. =(
Helpommin sanottu kun tehty.. oon ihan voimaton *plääh*

meillä kanssa uhma nostaa päätään. TÄnään juuri kaupassa rimpuili vastaan niin pirusti, kun koitin laittaa autokärryyn istumaan. Täti siinä vieressä tokasi, tahtoo varmaan kävellä! |O Joo...niin tahtoo...vaan eipä tuo kaupassa käynti onnistu niin, että se viuhtoo menemään pitkin kauppaa. Varsinkin kun sillä päällä sattuu olemaan.
Kuitenkin taas aamupäivällä olisi luullut saavan kävellä tarpeekseen, kun käveli taas äitin kanssa parin kilsan lenkin...
:hug: Koitan olla pääosin välittämättä, mutta minkäs teet niille suunaukojille, joiden kommentit ei todellakaan lohduta!

Uhma :kieh: :kieh: :kieh:
Meillä tuo apina "laulaa" sammakko kävelee ja hakkaa tamburiinia |O ja auta armias jos edes ajattelet että se olis hiljaa, ääni nousee vaan...
Joo, anna huutaa vaan :hug:

no voisitko kokeilla sellaista että sanot jos ei nyt hiljene niin lähdette pois kaupasta?? ja samoin se kun rattaissa huutaa niin palaatte takaisin kotiin..tai anna kävellä matka kauppaan/minne menetekin ja sitten vasta istumaan kun perille pääsette..

meillä 2v8kk ja viime 6kk ollut tooosi haastavaa pojan kanssa. ei kylläkään huuda, mutta ei suostuisi istumaan ollenkaan rattaissa eikä kaupan kärryissäkään..vaikka kyllä sinne sitten aina laitan että tulisi kauppareissu tehtyä..kitisee vaan sitten vaikka kokoajan että haluaa pois jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei kellään olis vinkkejä tai samoin käyttäytyviä lapsia? (joihin en kyllä itse ole törmännyt...)

:wave: Täällä, täällä!!

Neiti 1v10kk viimeksi tänään veti prisman käytävillä kurkku suorana "IHHAHHAA, IHHAHHAAA, HEEEPOOO HIIIRNAAAAHTAAAAA-AAAA!!!".

Ollaan ukon kans päätetty että laulakoon. Jos sitä kieltää, niin se vaan yltyy ja ääni sen kun kovenee. Kun ei välitä yhtään, niin se jopa pitää välillä taukoa :D

En ole katsellut muiden reaktioita, koska niistä nyt vähiten aion välittää.
Luulen, että ihan kaikkia ei ole aina naurattanut..

anna laulaa vaan :)
mulla samanikäinen lapsi välillä karjuu itkua koko kauppakäynnin ja vaan teen ostoksia rauhassa. välillä hävettää mut useimmiten ei. kai useimmilla pikkulapsilla on samalainen kehityskausi kumminkin että on tahallaan hankala.

semmoinen on kiva juttu ku vihanneshedelmäosastolla antaa lapsen liimata hintatarran pussiin itte. ja lapsen käteen antaa ostokset esim leivät ja murot ja hammastahnaa tms rikkimenevätöntä se laittaa ne kärryyn selän taakse. sillee että osallistuu vähän ostoksiin.. se saa meillä menemään vähän paremmin. ja pikku keskustelua pitää yllä koko ajan.

Yhteistyössä