1vee kuumeen mittaus? Kumpi on todellinen kainalosta vai peräaukosta mittaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
paljonko muuten on se raja 1v lapselle, että on kuumetta? Onko edelleen se 38?
Ja niin mä oon mitannut vieläkin pepusta, teenkö siis väärin? kumpi näyttää enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja hei2:
Ja niin mä oon mitannut vieläkin pepusta, teenkö siis väärin? kumpi näyttää enemmän?

pepusta on noin 0,5 astetta enemmän.

Mä muistelisin lukeneeni jostain kuumemittarin ohjeista, että jos mittaat peräsuolsta vähennetään 0,5 astetta ja jos kainalosta, niin lisätään 0,5 astetta.
Ja mä mittaan vielä vanhemmaltakin pepusta, lämmön rajan pidän 37,5 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei2:

Minä en kyllä muista tota rajaa. Olen lääkinny voinnin mukaan.

Nyt oli pepusta 38,1 ja kanaloista toisesta 37,3 ja toisesta 36,9.

Pitää mitata vielä jonku ajan päästä uudestaan ku minusta on kuumeisen olonen.

Meille lääkäri antoi töissä ohjeen että jos halutaan todellinen ruumiinlämpö mitattavan niin ehdottomasti rectaalilämpö otetaan, jopa aikuiselta. MUTTA kotioloissa harvoin ainakaan minun tarvitsee tietää kuumeen määrää pilkulleen, sillä ei meille ole mitään merkitystä onko kuume 38 vai 39 astetta. Yleensä en edes mittaa kuumetta vaan äidin poski kyllä lapsen kuumeen meillä tuntee. Ja lääkitys sitten lapsen yleisvoinnin mukaan, ei mittarilukeman.

Pepusta ehdottomasti...ei siitä peppu lämpötilasta mitään vähennetä, se on se oikea ruumiinlämpö, kainalosta mitattuna lisätään kyllä se n 0.5 astetta jonka näyttää vähemmän kun ei ole niin tarkka...

Yhteistyössä