1vee ei juo vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loulou2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loulou2

Vieras
Mun 1-vee poika ei juo ainakaan nokkamukista vettä. Pullosta sitä joskus ottaa, mut useimmiten haluaa maitoa. Millä olette saaneet pikkuiset pitämään vedestä? Oletteko laimeaa mehua antaneet? Tuntuu vaan, et ei saa tarpeeksi nestettä. Pitää kai lisätä maidon määrää...

mulla ei myöskään 1-vuotiaat ipanat suostu juomaan vettä yhtään, kesällä meni muutamia hörppyjä, nyt ei sitäkään. yritän antaa maitoa tämän tästä janoon, ei tosin sitäkään liikaa mene...

Maidon juonnissa janoon on vain se huono puoli, että se aiheuttaa happohyökkäyksen.

Juoko poikasi tavallisesta lasista juottamalla? Siitä voisi sitten pikku hiljaa siirtyä siihen, että juo itse. Meillä ei ole osannut juoda pullosta eikä nokkamukista, joten lasi on ollut ainoa vaihtoehto. Nyt tyttö 1v 3kk ja osaa juoda itse lasista.

Mitä jos kokeilet nokkapulloa?Ihan siihen Ainun normipulloon sopiva nokka on myynnissä melkein joka marketissa, myydään kahden pakkauksissa. Jostain syystä se nokkapullo menee meillä paremmin kuin nokkamuki. Sitten mä olen huomannut sen, että ruoan yhteydessä kun antaa vettä, niin menee vähän paremmin, kuin että jos vaan välissä antaa. Eli siis vuorottelee niitä ruokajuomina, vettä ja maitoa. Tottuu makuun -tai maun puutteeseen.

Niin vielä lisäys, että tietenkin on hyvä jo alkaa opettaa ihan tavallisesta lasista/kupistakin juottamaan, ja ennen kaikkea antaa lapsen itse juoda ja opetella.

Mun tyttö (1v3kk) juo kans pääsääntöisesti maitoa, janojuomanakin. Mutta enpä oo jaksanut sen takia paljon stressata. Saapahan kalsiumia tosiaan. Tyttö juo myös tuttipullosta, nokkamukista ei juuri lainkaan.

Juotko itse vettä lapsen nähden? Monkey see, monkey do. Meillä kaikki lapset juovat vettä (kaikki yli 6 kk vanhoja) ja kaikki ovat alkaneet haluta sitä, kun ovat nähneet minun kittaavan monta isoa lasia päivässä. Olen antanut oman lasin reunasta ja nokkamukista. Isompana toki kinuavat mehua tai maitoa, mutta vesi kelpaa myös janoon, välillä sitä nimenomaan pyydetään.

Yhteistyössä