1v7kk herää aamulla ennen viittä!!!!!!

Nyt tarvisin vinekkejä pojan unirytmeihin!
Ikää siis 1v7kk. Yöt nukkuu hyvin omassa huoneessaan, jatkettavassa lasten sängyssä.
Nyt on viimeiset kolme viikkoa herännyt joka aamu n. 4:45 |O :eek:
Iltaisin mennän nukkumaan 20-20.30. yleensä siis nukahtaa puoli yhdeksän maissa. päivä unia nukkuu n 2tuntia. Tsin nyt kun on herännyt niin varhain aamulla, niin nukkuisi varmaan yli kolmekkin tuntia, mutta ajattelin että on fiksumpi herätellä, että unta riittää sitten yöllekkin.
Ennen tätä aikaista aamuheräämistä, rytmi oli sama, mutta nukkui aamuisin puoli seitsemään tai seitsemään. Ja kävi päikkäreille 11-12 välillä, ja nukkuin 1,5 tuntia. Se oli mielestäni hyvä rytmi.
Mutta en todella tiedä mitä sitten tapahtui, kun poika alkoi heräillä enenn kukon laulua. Ollaan pimennetty huonekkin niin, ettei aamulla pitäisi valoisuuteen herätä.Mutta ei apua.
Nyt olemme neuvottomia, mitä tehdä. Mielstäni ennen aamuviittä ei ole oikea aika herätä, emmekä me vanhemmat sitä kauaa jaksa. Poika on sitten tosi väsynyt aamulla jo yhdeksän maissa, ja valmis päikkäreille.
Aamulla kun hän herää ennen viittä, ja kipittää meidän makuuhuoneeseen, niin olen yrittänyt ottaa viereen ja silitellä uneen, mutta eipä poikaa nukuta.olen myös yrittänyt viedä takaisin omaan sänkyyn, mutta tulee pois saman tien ja alkaa leikkiä leluillaan.
siis mikä mättää?! :eek:

Mitään uutta ja ihmeellistä ei ole viime aikoina oppinut, vaan elämä ja päivä rytmit on pidetty samanlaisena kuin aina ennenkin.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Antaa pojan nukkua vain tunnin päikkärit ja herätellä sitten? Sekään ei kuulosta fiksulta, sillä kyllä mun mielestä alle kaksivuotias nukkuu parin tunnin päikkärit vielä pitkään.

VINKKEJÄ?!!! :/
 
Sama homma suunnilleen samanikäisen kanssa. :hug:
Pahinpina "aamuina" on herännyt klo 3!!!jolloin on ollut pakko nukuttaa aamu-unille. Muuten yritän valvottaa päiväuniin saakka.
Mitäs meillä on koleiltu....pimennys,yöunille myöhemmin/aikaisemmin (nyt käy n.19.30) viereen nukuttaminen,silittely omassa sängyssä.....Kuulostaa varmaan tutulta.
Toivotaan että tämä on jokin "vaihe" taas ja menee pian ohi...
Sympatiaa ja jaksamista,vaikka neuvoja ei löytynytkään.
 

Yhteistyössä