1v5kk jatkettavaan?

Siirtäisittekö te jo 1v5kk ikäisen taaperon tavalliseen sänkyyn jos tilanne on tämä: Herää joka ikinen aamuyö klo 5-6 vaatien vanhempien väliin. Jatkaa siellä unia. On koitettu nukuttaa uudelleen omaan sänkyynsä, mutta herää heti uudestaan vartin päästä jos nukahtaminen onnistuu. On tottunut tähän viereen tuloon melkein alusta saakka, joten ei ihme että haluaa viettää lopun yötä/aamua vanhempien kanssa. Siinä ei olekaan sinänsä ongelmaa, vaan siinä että itse en jaksaisi enää yhtään hakea tyttöä sieltä sängystä joka ikinen aamuyö, sillä en saa enää unta sen jälkeen. Kovin käy lyhyeksi yöunet! Joskus herää muutenkin yöllä, joten yksi käyminen ei välttämättä riitä. Nukkuu siis omassa huoneessa, ei vaadi muita "palveluita". Ajattelinkin, että siirtäisikö tytön jo tavalliseen sänkyyn josta pääsisi mahdollisesti itse pois? Ei vielä ole kovin ketterä kiipeilijä joten en tiedä miten päin tulee alas ja tuleek ollenkaan, joskus onnistuu ja joskus tarvii apua.
 
Meillä kuopus 1v7kk nukkuu vielä pinnasängyssä. Huoneessa on jo kerrossänky ja esikoinen 3v10kk nukkuu alapedillä. Esikoinen jo leikkii yläpedillä ja osaa mennä ylös ja tulla alas hienosti. Onkohan jotain tiettyjä ongelmia tiedossa jo nyt vaihdettaisiin kerralla kuopus pois pinnasängystä ja esikoinen yläpetiin.

Tulisi lastenhuoneeseenkin lisää tilaa kun saisi pinnasängyn varastoon.
 
ajattelin neidin 1v3kk siirtää omaan tavalliseen sänkyyn. Nukkuu tällä hetkellä iskän ja äidin välissä :heart: Koko elämänsä aikana nukkunut vain yhden yön pinnasängyssä... Ajattelin neidin sängýn laittaa seinän ja meidän sängyn väliin. Neiti valtaa tällä hetkellä meidän sängystä yli puolet, ois kiva nukkua itse joskus normaalista, eikä aina kyttyrässä jossain kulmassa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 10:42 äiti kirjoitti:
ajattelin neidin 1v3kk siirtää omaan tavalliseen sänkyyn. Nukkuu tällä hetkellä iskän ja äidin välissä :heart: Koko elämänsä aikana nukkunut vain yhden yön pinnasängyssä... Ajattelin neidin sängýn laittaa seinän ja meidän sängyn väliin. Neiti valtaa tällä hetkellä meidän sängystä yli puolet, ois kiva nukkua itse joskus normaalista, eikä aina kyttyrässä jossain kulmassa =)
kuulostaa niin tutulta! Meillä neiti ooli 1v1kk kun meni jatkettavaan sai oman nurkkauksen meitin huoneesta. Hyvin pysyy sängyssä vaikka ei ole nitään laitoja. Joka yö silti itkee että pääsee viereen...
 
Poika nukkunut 1v1kk iästä asti jatkettavassa sängyssä. Oli pakko siirtää kun pääsi kiipeämään pinnasängystä pois enkä halunnut että tippuu. Ainut mikä on ollut ongelma on nukahtaminen, sängystä kun pääsee niin helposti pois.
Kömpii sitten aina aamulla herättämään äitin tai joskus jatkamaan unia meidän väliin. Ensin meillä oli jatkettava sänky meidän sängyssä kiinni mutta nyt jo erihuoneessa.
 
Miskan äiskä
Meillä poika (1v9kk) ei lähde yöllä pois omasta sängystään jos herää, vaan minä nousen sängystä kannan hänet meidän sänkyyn, jos omassa sängyssä ei enää halua nukkua. Joten ei se ihan taattua ole, että vaikka lapsi pääsee pois sängystä, että sieltä myös tulee pois itsenäisesti vielä tässä iässä. Meillä poika on muuten kova menemään, hyvä kiipeilemään sun muuta, mutta sänkyssä kyllä pysyy hyvin ja se on vaan hyvä juttu mun mielestä.

Kannattaa ehkä kuitenkin kokeilla miten se teillä onnistuu, loppuuko ramppaaminen. Itse en pidä sitä nousemista suurena vaivana, kun menee ajoissa illalla itsekin nukkumaan.
 

Yhteistyössä