1v4kk nukahtaa vain syliin :-( ja nyt tuli loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elisee

Vieras
ei suostu nukahtamaan syliinkään enää, siihen nukahti ennen niin että joi maitoa pullon, sit ujutin tutin suuhun ja muksu nukahti ja kannoin sänkyyn.

Tämä sujui ja itellekki ok, kunnes hän ei halua enää maito juotetaan tuttipullosta vaan haluaa itse juoda ja ottaa pullon ja haluu pois sylistä, juo pullon tyhjäksi vaellellen, eikä suostu syliin.
Sanon että aika nukkua jonka ymmärtää, mutta rimpuaa sylissä "EI EI"
Vien sänkyyn jossa alkaa heti huutamaan ja raivoamaan ja ei nukahda, tätä kirjottaessa huutanut 5 min.
Tuo huudatus tekee pahaa, mutta jotkut sanovat ei huuda montaa päivää, jatkanko siis tätä vielä pari päivää, kolme päivää takana näin.

Tuttipullo käytös ainoastaan näin nukutuksessa, aterioilla juo nokkamukista.
Alunperin olin kai tyhmä kun annoin nukahtaa syliin ja niin oppinut, tosin sänkyynnukutusta olen säännöllisin väliajoin yrittänyt vastasyntyneestä asti ja aina sama huutoraivaripeli.
Nyt se huutaa ja heittänyt kaikki tyynyt, peitot,tutit ja lakanaa repii just pois..

Niin ja se vastaus... mie kai yrittäisin päästä mahdollisimman helpolla ( :saint: ), väsyttäisin heti aamusta ihan kunnolla viemällä ulos ja leikittämällä. Sitten sisälle, ruoka napaan maitomukin kanssa, vaipanvaihto ja sänkyyn.

Meillä nuo uutuusjutut opetellaan yleensä jos ollaan jossain kylässä :whistle:

meillä huuti poika ensimmäisellä kerralla yli tunnin kun nukahti ensimmäistä kertaa itse sänkyyn, toisella kerralla 20min ja illalla saman verran..käy vaikka 5min välein silittelemässä jos jatkaa huutoa..meillä oppi 2 päivässä nukahtamaan itsekseen,toki vieläkin välillä saa käydä 5min välein silittelemässä.

Mitä jos antaisit lapsen kekkuloida pystyssä vielä kotvan ennen nukkumaan laittamista? Meillä 1v1kk vetää kiloittain herneitä nenäänsä ellei ole lähes seisaaltaan nukahtaa ennen kun otan syliin rauhoittumaan.

Minä nukutin poikani tissille viereeni 8 kk 1 vko saakka. Olin yrittänyt monta kertaa aiemmin nukuttaa omaan sänkyyn, mutta minäkään en raaskinut, kun alkoi heti huutaa ihan hysteerisesti, mikään silittely tms. ei auttanut, ainoastaan jos otin viereen ja annoin tissin suuhun. Vauvat oppii jonkun tietyn tavan, ja pitävät siitä sitten kiinni, ja temperamentista on kiinni kuinka sitkeästi. Meillä pojalla on temperamenttia ollut alusta asti, ja olen jäänyt usein toiseksi omaan sänkyyn nukutus-yrityksissä. :/

Reilu viikko sitten päätin että nyt en anna periksi, opetan pojan nukahtamaan omaan sänkyyn vaikka menisi kuinka kauan. Noin 3-4 iltana huusi 45-55 min., niin että olin tietty vieressä silittelemässä aina kun huuto meni hysteeriseksi, pari kertaa otin syliinkin rauhoittumaan, mutta laitoin sitkeästi takaisin sänkyyn aina kun rauhoittui.

Nyt poika nukahtaa yleensä 5-10 minuutissa! Vähän saattaa kitistä, mutta rauhoittuu kun pari minuttia silittelee päätä, ja laulaa unilaulua.

Alku on aina hankalin, ja on todella sydäntä raastavaa kuunnella oman, rakkaan lapsen itkevän sydäntä särkevästi, itsekin annoin monet kerrat periksi ja otin viereen nukahtamaan vanhalla tavalla, tissi suussa.

Tässä sinulle linkki, josta itselleni on ollut paljon apua.

http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_tassu.php

Tsemppiä nukutukseen, uskon että kärsivällisyys palkitaan!

=) :hug:

kiitos vinkeistä, nyt muksu nukkuu, sikäli voiton puolella että nukahti sänkyyn eikä syliin, mutta mun piti nostaa monta kertaa ja keinuttaa, ja istua tuolilla sängyn vieressä ja se oli väsymyksestä ja itkusta lopulta niin pyörryksissä et nukahti miltei siihen huutoonsa, väsähti kesken parkasun. Asutaan kerrostalossa ja tässä asuu naapurissa sellanen valittajatyyppi kun monesta lapsiperheestä valittanut, me ollaan tähän asti säästytty mutta kuinkahan nyt kun tämä nukutusopettelu, en usko että tähän jäi vaan huutoa tiedossa useempi päivä. se valittaja on kotona 24h suurinpiirtein päivystämässä.

Lapsen itku käsittääkseni kuuluu normaaliin ääniin joten siinähän valittaa. Jos tulee oven taakse niin pyydä toki sisään hoitamaan homma sun puolesta. :saint: Voimia rasittavaan tilanteeseen, toivottavasti oppii pian nukkumaan itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vinkeistä, nyt muksu nukkuu, sikäli voiton puolella että nukahti sänkyyn eikä syliin, mutta mun piti nostaa monta kertaa ja keinuttaa, ja istua tuolilla sängyn vieressä ja se oli väsymyksestä ja itkusta lopulta niin pyörryksissä et nukahti miltei siihen huutoonsa, väsähti kesken parkasun. Asutaan kerrostalossa ja tässä asuu naapurissa sellanen valittajatyyppi kun monesta lapsiperheestä valittanut, me ollaan tähän asti säästytty mutta kuinkahan nyt kun tämä nukutusopettelu, en usko että tähän jäi vaan huutoa tiedossa useempi päivä. se valittaja on kotona 24h suurinpiirtein päivystämässä.

Lapsen itkua ei lasketa häiritseväksi ääneksi, eikä siitä saa valittaa. Tai saa ja jotkut tietty valittaakin, mutta se ei johda toimenpiteisiin.

Meillä oli vauvalla tosiaan koliikki 4 kk, huusi ihan tuntitolkulla. Naapurissa asuu onneksi huonokuuloinen eläkeläismies.Kerran pojan ollessa jotain 3 kk ja pahimmassa koliikkivaiheessa, hän hississä tokaisi (siis ihan ilman ironiaa) ;) että tuo teidän vauva se sitten on rauhallinen, kun ei yhtään itke. Ajattelin mielessäni, että taitaa sedän kuulolaitteen patterit vedellä viimeisiään. :laugh:

Yhteistyössä