1v4kk lapsi nukkuu todella paljon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saira"

Vieras
En tiedä pitäiskö olla jo huolissaan, mutta meidän lapsi nukkuu öisin 12-15 tuntia. ja siihen päälle vielä 2 tunnin päiväunet.
Mun mielestä tuo uni määrä on aika hurja.. Viimeyönä vewti 15 tuntia, ja päälle 2.5tunnin päiväunet..

Onko lapsi muuten normaali ja pirteä? Normaalipainoinen ja hiukset kasvavat normaalisti jne.? Ei ole mitään hidastunutta aineenvaihduntaa tai kilpirauhasen vajaatoimintaa siis?

meidän neiti on myös 1v4kk ja nukkuu kans tosi paljon. Yöunta ainakin sen 12h usein 13-14h ja sit päikkärit päälle 2-4h Mutta en ole huolissani...on iloinen ja reipas taapero joka tarvii paljon unta =)

Lapsi on muuten ihan normaali. Kasvaa ja leikkii.. Aloin vaan miettimään, kun mun kaveri kehoitti viemään lääkäriin? en tajua miksi. Hänen lapsensa nukkuu vain 8-10 tuntia ja tunnin päiväunet.
Pelotteli kaikenmaailman jutuilla :/

[QUOTE="Saira";24079221]Lapsi on muuten ihan normaali. Kasvaa ja leikkii.. Aloin vaan miettimään, kun mun kaveri kehoitti viemään lääkäriin? en tajua miksi. Hänen lapsensa nukkuu vain 8-10 tuntia ja tunnin päiväunet.
Pelotteli kaikenmaailman jutuilla :/[/QUOTE]

kaverisi muksu nukkuu liian vähän, ainakin silloin kun nukkuu vain 9 h/vrk. Herättääkö kaverisi lapsensa kesken unien? Niin ei sais tehdä.

Itse nukuin vielä 6 vuotiaanakin 12h unet päivittäin. Voin sanoa että elämä on mennyt keskivertoa paremmin..

jIVulv
1Ir00C
WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

[QUOTE="sondersson";24079372]kaverisi muksu nukkuu liian vähän, ainakin silloin kun nukkuu vain 9 h/vrk. Herättääkö kaverisi lapsensa kesken unien? Niin ei sais tehdä.[/QUOTE]

Ei herätä, mutta valvottaa väkisin ettei käy päiväunille ennen kahtatoista.
Sitten se ihmettelee yhden aikaa, kun lapsi ei meinaa millään nukahtaa enään.
Ja illalla nukkumaanmeno onkin sitten kunnon taistelua.
Itse anna lasten nukkua niinpaljon kun haluavat, mutta tänään sain tosiaan kuulla pelottelua, että meidän lapsi voi hyvin sairas :( pelästyin oikeesti tosi paljon..

Meidän kohta 1v1kk ikäinen nukkuu 12-14h yössä ja päivällä vielä parin tunnin päikkärit, jos päiväunet on kovin aamusta, saattaa nukkua iltapäivällä vielä puol tuntia tunnin, joten minusta tuo on ihan normaalia.. :)

[QUOTE="öö";24078651]meillä 18kk nukkuu öisin noin 12-14 h ja päivällä 2kertaa 2-3h ja en oo ajatellut ettei olisi normaalia, yhtä unelias vaan kuin äitinsä.[/QUOTE]

no joo 20h vuorokaudessa unta on kyllä jo huolestuttavan paljon.

helle väsyttää vielä entisestään. varsinkin ennen kuin on ehtiny sopeutua siihen. juota sille tarpeeksi vettä/hedelmiä yms ja suolaa riittävästi niin jaksaa paremmin.

[QUOTE="öö";24078651]meillä 18kk nukkuu öisin noin 12-14 h ja päivällä 2kertaa 2-3h ja en oo ajatellut ettei olisi normaalia, yhtä unelias vaan kuin äitinsä.[/QUOTE]

Miten ehtii 4-6 tunnissa syömäänkään tarpeeksi...siis aamupalaa,lounasta,päivällistä ja iltapalaa? ...ja vielä vauhdissa... :D

[QUOTE="mä";24080433]Miks ihmeessä kaveris ei Anna lapsen nukkua kun väsyttää. Kyllä joku 8h on tosi vähän... Meidän 1v7kk nukkuu yöllä noin 12h ja päivällä 2-3h[/QUOTE]

Siks koska jos menee liian aikaisin päiväunille niin nukahtaa yöunille jo 19.30.
ja sit herää aamulla aikasin. Mut nyt yöunet alkaa vasta 22.00.
Ja siis ikää vuosi..
Ja siis itse olen todistanut sen moneen kertaan, että väkisin pitää hereillä. Viimeksi meinasi nukahtaa lounaan ääreen.. totesin vaan, että unille vaan kun noi helposti käy. Siihen kaveri vastasi., että "ei vielä, vasta tunnin päästä" Meillä ainakin on joustoa päivä uniin -/+ tunti.
Jos alan pitämään hereillä, ei nukahda ollenkaan, ja yötkin menee todella huonosti..

Ehkä toi meijän tytsy onkin sit ihan normaali :) antaa toisen sitten nukkua vaan

Tuo ei kyllä ole enää normaalia et 4h valveilla vuorokaudesta!

Miten tossa ajassa edes ehtii syödä oikein, ei mitenkään.
Sekä äiti että lapsi syövät päin p*rsettä, ja siks vain nukkusivat. Keho ei kestä

?

Meillä mennään nukkumaan juurikin klo 19-19.30 ja herätään aikaisin, mut sellaista se pienen kans on. Tuntuu kuudelta, että väkisin valvotetaan että itse sais nukkua pitempään. Joskus meillä kans nukkumaanmeno venynyt niin herää silti aikaisin. Ja me ollaan Jo töissä ja lapsi hoidossa, että herätys arkisin on aikaisin muutenkin

Yhteistyössä