1V4KK JA YÖHOITOON MENO?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Refluksipoju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Refluksipoju

Vieras
Onkos teidän muiden samanikäiset tai hiukan vanhemmatkin olleet jo yötä pois kotoa hoidossa, esim.mummulla ja papalla?
Meillä poika siis 1v4kk ja sairastanut vauvasta asti refluksia ja kärsii siis ilmavaivoista ja närästyksestä. Saattaa nukkua 3 yötä heräilemättä ja sit taas 3 seuravaa tosi huonosti, eli koskaan ei tiedä minkälainen yö on edessä. On itkenyt siis todella paljon vauvana ja silloin tällöin edelleen kipujen vuoksi ja on saanut syliä ja läheisyyttä lähinnä minulta ja mieheltäni.
Pisin aika jonka poika on ollut erossa meistä, oli kokonainen päivä aamu seitsemästä tuonne ilta kymmeneen. Kaikki oli silloin mennyt mummun ja papan kanssa hienosti, mutta ikävääkin oli aluksi hiukan itkenyt.
Käyn itse myös kerran viikossa harrastuksessani 1,5h ajan ja poika on silloin isänsä ja joka toinen viikko mummunsa kanssa. Viimeksi mummu oli huomioinut että poika oli ikävöinyt mua jostain syystä enemmän kuin ennen. Oli kyllä hammaskiukkua ollut jo monta viikkoa että voipi olla että kaipas senki takia minua enemmän.
Mutta nyt alkaa tuntua siltä että olis kiva päästä miehen kanssa kahdestaankin johonkin vaikka yhdeksi illaksi. Tähän asti minä oon päässyt tyttöporukalla iltaa viettämään muutman kerran ja mies on ollut pojan kanssa. Mutta olis tosiaan kiva päästä edes kerran yhessäkin:)
Miten te ootte aloittaneet tuon yökylään viemisen ja miten on sujunut? Ootteko jotenki harjoitellu vai vieneet vaan heti suorilta käsin yöks? Meillä on tällainen iloinen ja vilkas pikkumies, mutta tuntuu että äiti ja isi on kyllä ne tärkeimmät ja on ilmennyt sellaista pientä herkkyyttä....eli tullut äitiinsä....joka ei lapsena jäänyt muiden kuin äidin kans:D

Meillä molemmat lapset ovat olleet yökylässä n.2,5v. Jos kaipasin lepoa, vuoroteltiin miehen kanssa. Ensin veimme päiväunien ajaksi jolloin kivempi ehkä mummille "harjoitella" nukuttamista. Meidän lapset olleet jo niin isoja että odottivat jo yökyläänmenoa eikä ongelmia ollut.
Olimme pari viikkoa sitten miehen kanssa ekaa kertaa kahdestaa yötä kotona liki viiteen vuoteen =) Emme kuitenkaan olleet halukkaita viedä hoitoon aiemmin, tämä sopi meille.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Meillä molemmat lapset ovat olleet yökylässä n.2,5v. Jos kaipasin lepoa, vuoroteltiin miehen kanssa. Ensin veimme päiväunien ajaksi jolloin kivempi ehkä mummille "harjoitella" nukuttamista. Meidän lapset olleet jo niin isoja että odottivat jo yökyläänmenoa eikä ongelmia ollut.
Olimme pari viikkoa sitten miehen kanssa ekaa kertaa kahdestaa yötä kotona liki viiteen vuoteen =) Emme kuitenkaan olleet halukkaita viedä hoitoon aiemmin, tämä sopi meille.
Ok.kiitos sulle. Ei meilläkään mikään hinku ole päästä mihkään, mutta pieni yhteinen hetki tekis kyllä terää....on ollut senverran vaikeaa elämässä meillä. Mutta jospa vaan alettais harjoitella mummun kanssa ja kohtahan se on pakkokin kun menen töihin:)

Meillä kuopus meni mummolaan yöks ollessaan aika tarkalleen vuoden ikäinen. Tosin mukana oli myös 4,5-vuotias isosisko. Hyvin meni silloin, ja menee nykyäänkin. Pojalla nyt ikää 1v7kk ja noin kerran kuussa ovat aina mummolassa yötä. :)

meillä on neiti ollut olosuhteiden pakosta (olen yh ja olin lapseni vauva-aikana monta yötä sairaalassa) hoidossa isovanhemmilla ja kummilla jo ihan vauvasta asti, joten se on ollut hänelle aina luonnollinen asia eikä sitä ole erikseen sitten mitenkään harjoiteltu.

Mutta itse toimisin sinun tilanteessasi ehkä niin että ensin viesin joku kerta päikkäreille (olikin jo tainnut kerran olla) niin mummu saisi harjoitella nukuttamista (paitsi jos nukkuu päikkärit vaunuissa niin sit tietty vähän eri juttu). Ja mä varmaan ekoilla kerroilla pyytäisin mummun kotiin hoitamaan niin olisi lapselle tuttu ympäristö. Tai sitten menisin ensin yhdessä lapsen kanssa yökylään mummulaan.

Meillä molemmat pojat ovat olleet tosi pienestä jo yöhoidossa. Ja tiedän, että monien mielestä ihan liian pienestä eli ei tarvitse saarnta.
Siis alle puolivuotiaina ekan kerran ja siitä eteenpäin noin 2 kk välein. Koen tän itselleni tärkeäksi, että jaksan sitten taas kotona ja parisuhteessa.
Meillä on hyvä mummi, jonka kanssa pojat on viihtyneet aina eikä mitään ole koskaan sattunut. Hieman isompana, sitten kun yöt nukutaan jo suht hyvin ja syömättä, on myös mun vanhemmat hoitaneet esikoista.

Meidän pojat tosin ovat terveitä, mutta eiköhän teilläkin hoitaja yhden huonon yönkin jaksa, jos sellainen kohdalle osuu. Saahan hän sitten taas seuraavana levätä. =)

Meidän reilu 1v oli viime viikolla ekaa kertaa mummulla yötä ja hienosti meni!

Hän on ollut 'usein' hoidossa ja kyläillään paljon ja nukkunut päiväunet pari kertaa mummulla... luulen kyllä että vanhemmat ne enempi näistä jutuista hermoilee, hyvin se menee ja lapsilla on mummujen kanssa kivaa, pienestä pitäen.

Tänään meillä oli hoidossa kaverin kaksi vuotias poika joka ei ole Koskaan ollut erossa äidistään, mutta kivaahan meillä oli alkuhuutojen jälkeen... eikä olisi halunnut lähteä kotiin :)

Niin voisihan ajatella että mummi tulee yöksi teille ja te kahdestaan mummille =) Saisi pikkuinen olla tutussa ympäristössä. Jos viet mummille, niin ota mukaan kotoa oma tyyny, peitto ja unilelu, jotta jotain tuttua ja turvallista mukana.

Meillä on kerran ollu mummi hoitamassa (neiti oli 10kk) meidän hääyön, olivat kyllä samassa rakennuksessa kun me. Yö oli mennyt hyvin kun vihdoin olivat saaneet mein karjuvan pupusen ensin nukkumaan.

Nyt sit ollaan ensi viikonlopuksi varattu la-su yöksi hotelli huone jonne mennään ihan kaksistaan.
Ja tyttö siis nyt 1v 2kk

Meilläkin tuo typy oli jo alle vuoden ikäisenä ensimmäisen kerran yökylässä. Ja hyvin se meni. Ollaan kuitenkin vanhempieni kanssa lähes päivittäin tekemisissä, joten tuttu paikka ja tutut ihmiset, niin mikäs siinä jättäessä. Vähän on typy ollu "myrtsi" ja osoittanut mieltään, kun olen mennyt hakemaan, mutta mielellään aina kuitenkin mummulaan jää jos tarve vaatii. Vanhempani on "ikänsä" hoitanu lapsia, joten luotan ihan täysin heidän kykyihinsä.

Joten ihan relax vaan, varaat sen hotellin ja lakkaat murehtimasta - hyvin ne siellä pärjää! ;) Taitaa aina olla meillä äideillä se suurempi ikävä ja paniikki, kun sillä lapsella... :whistle:

Yhteistyössä