1v3kk lapsi,5 ruokaa=mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Eli kun lapsi syö aamupalan,lämpöisen ruuan ja sitten on ns.välipala niin mitä silloin tarjoatte..sitten on vielä lämmin ruoka ja iltapala...hedelmäsosetta vai mitä?

meillä vauva kohta 8kk ja syö aamulla puuron, lounaalla liha/kalapotut, välipalana hedelmäsoseen, päivälliseksi taas potut ja illalla taas puuron. joka aterialla maitoa: nokkamukista tai pullosta ja potturuuan kanssa leipää, puuroihin marjoja.

meillä välipaloina ja iltaplaoina käytetään mm. seuraavia:
mehukeitot, kiisselit
marjat ja hedelmät sinällään
viili, jurgurtti
leipä
rahka
hedelmäsalaatti
korput
pannari,lätyt
pulla
murot

näitä meillä käytetään ja käytetty 1-vuotiaasta asti...suosituinpina leipä, viili, jururtti, hedelmä ja marjakiiselit ja marjat ja hedelmät sinällään.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä:
Annatteko aivan kokonaisen leivän jossa on voita päällä?lLaitatteko muuta?lapsi kyllä syönyt leipää,mutta annettu paloina.

ton ikäsenä taisin antaa vähän pienempin paloteltua, muta kuitenkin jo niin että siitä sai lapsi haukattua, ettei suupaloina enää... päälle yleensä juustoa ja kurkkua..tosin neiti kyllä söi kaikki erikseen yleensä vielä ton ikäsenä.. :D

Kiitos teille kaikille vastauksista! Paitsi jos joku vielä vastaisi, kauanko olette antaneet jugurttina maustamatonta jugurttia?Itse olen sinne sitten sekaan sekoittanut jotain marja/hedelmäsosetta..vai oletteko antaneet ihan tavallista jugurttia?

Kiitos teille kaikille vastauksista! Paitsi jos joku vielä vastaisi, kauanko olette antaneet jugurttina maustamatonta jugurttia?Itse olen sinne sitten sekaan sekoittanut jotain marja/hedelmäsosetta..vai oletteko antaneet ihan tavallista jugurttia?

meillä syödään edelleen maustamatonta viiliä/jugurttia ja laitetaan itse joukkoon hedelmät/marjat!!! ja ikää neidillä 3v 6kk... ja äitikin syö samoin.

Tosin nyt on välillä ostettu viilistä, kun tyttö oli kaverillaan syönyt ja tykännyt..että ei me nyt niin tarkkoja aina olla... :)

Ihana :D Meillä on pikkuiset syöneet 1 vuotiaina ihan samoja välipaloja kuin itsekin eli leipää (voilla, juustolla, kinkulla, kurkulla, tomaatilla, tonnikallalla) joko niin vain tai grillattuna leipägrillissä, hedelmiä, jugurttia, karjalanpiirakkaa...

4v syö vieläkin, ja minä myös. :D En tykkää niistä sokerilitkuista.

Miksi pitäisi koskaan alkaa antamaan niitä kamalia sokerijugurtteja? :)
Meilläkin syödään maustamatonta luomujugurttia ja on tytön 2,5v suurta herkkua ihan sellaisenaan.

Kiitos!!!Heh,saattoi olla vähän typerän kuulloinen kysymys että mitä välipalaksi,mutta kun välillä ei 'tajua' kuinka iso muksu jo on ja voi syödä samoja välipalallakin:DVaikka lämpöisinä ruokina on jo syönytkin..aamuisin kun on sitten uponnut puuroa tai jugurttia.

meillä aamulla puuro ja maitoa, päiväruoka ja iltaruoka on samaa kuin meillä muu perhe syö, välipala ja samoin iltapala usein leipää, hedelmä ja jugurttia. ja meillä syödään ihan normijugurttia, maito on luomumaitoa...

Kiitos!!!Heh,saattoi olla vähän typerän kuulloinen kysymys että mitä välipalaksi,mutta kun välillä ei 'tajua' kuinka iso muksu jo on ja voi syödä samoja välipalallakin:DVaikka lämpöisinä ruokina on jo syönytkin..aamuisin kun on sitten uponnut puuroa tai jugurttia.

noo...eihän niitä tyhmiä kysymyksiä olekaan!! :D kiva jos sait vinkkejä... :)

Yhteistyössä