1v2kk syö öisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaahterapuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka Vaahterapuu :wave: Sujuiko viime/tänä yönä miten? Meillä kanssa pitäisi yrittää samaa. Vielä ei vaan ole jaksettu. Hirvittää vähän sekin, että miten kauan kerrostalossa viitsii huudattaa lasta yöllä :/ -ja tiedän, että ei ihan vähällä huudolla tulla pääsemään. Tytöllä on kaiken lisäksi varsin kuuluva ääni ;)

Miten teistä itsestä tuntuu. Vanhemmista se muutos lähtee. Jos jaksatte, niin kokonaan pois. Me päätettiin, että esim. ennen 6:tta ei saa maitoa ja se tyytyi nukahtamaan viereen. Sitten 6 jälkeen sai. Sit sen jälkeen kannattaa pian lopettaa ne aamumaidotkin. Tsemppiä! Päätös on vaikea tehdä, mut kun sen lopulta tekee, niin ei se loppujen lopuksi niin kamalaa ollut. Pari yötä voitte asennoitua valvomaan. Mutta ehdottomasti kannattaa vain olla "nukkuvinaan" eikä yrittää "korvata" millään muulla keinoin. Jos antaa mehupullon, tms. niin sitä saa sit antaa joka yö siitä lähtien. :flower:

heippa taasen!

nyt alkaa meidän yöt onnistua niin että äitikin saa tarpeeksi nukuttua! =) poika herää enää maksimissaan 2 kertaa yössä, ekan kerran yleensä ennen klo 03 ja nukahtaa takaisin kun annan huikan vettä ja tutin.

Päädyin kuitenkin jättämään yhden maitopullollisen jonka haen jos poitsu herää 03 jälkeen! yleensä neljän aikoihin juo 2 dl ja jatkaa sitten uniaan aamuun asti. Ylös noustaan 7.30 =)

Olen todella iloinen tästä! Siitä yhdestä maitopullollisesta "vieroitan" pojan sitten lähempänä 1 ½ vuoden ikää, kuitenkin ennen kuin vauva syntyy. Mutta nyt jatketaan näillä eväillä :wave:

ihan outoa lukea tollasta yösyötöistä.. kun meidän kaksosista toinen lopetti itse 4kk ikäisenä yösyönnit ja toinen 6kk ikäisenä.. ei yksin kertaisesti vaan kelvannut..

Siis jännä miten tällanen voi vaihdella.. mutta voimia ihmeessä teille jotka yritätte päästä tästä tavasta ja ylimääräisestä työstä.... on varmasti rankkaa.. meillä onkin puolestaan toi tutin vierottaminen.. ilman tuttia eivät nimittäin rauhoitu nukkumaan.. noo.. täytyy keksiä jokin keino siihenkin...

Minä imetän vielä poikaamme, 1v9kk, pari kertaa yössä. Välillä yritimme yösyöntien lopetusta, mutta emme jaksaneet valvoa kuin kolme viikkoa. poika huusi 3-4 tuntia joka ikinen yö. Nyt saan sentään nukkua väliajat.

Poju tulee ens kuulla 2v ja kerran yössä haen pullon hänelle... Olen huomannut,että hän herää syvästäkin unesta vain pyytääkseen maitoa :/ Mutta itsepä olen hänet opettanut yöpalveluun... Eli ei lasta voi syyttää :attn:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 20:37 harmaana kirjoitti:
Vaahterapuulle..... mitä teit, että onnistuitte öissänne?
Mekin tahdomme kokeilla... =)

Hei!

En oikein ole itsekään varma että mitä tapahtui =) Kun kaikki tosiaan alkoi siitä että hyvin nukuttujen parin yön jälkeen mulla mitta täyttyi yöllä. Olin hakenut pojalle pullon yhden aikaan mutta hän heräsi taas puoli kolme. Silloin päätin että nyt saa riittää!

Kävin pojan luona 2 minuutin välein sanomassa hsss ja että nyt .... menee nukkumaan, hyvää yötä. En jäänyt silittelemään tms. koska poika vain raivostui entistä enemmän ja huuto yltyi. Huutoa jatkui noin tunti, kunnes hän rauhoittui. Kello oli silloin n. puoli neljä. Vartti vaille neljä poika aloitti uudestaan huudon ja taas kävin hänen luonaan sanomassa hsss ja toivottamassa hyvää yötä. Siihen huuto loppuikin! ja aamuun asti nukuttiin.

Seuraavana yönä poika heräsi ensimmäisen kerran puoli neljän aikaan ja ajattelin ettei yhdestä maitopullollisesta ole haittaa ja hain maidon. Siitä eteenpäin olen öisin tarjonnut vettä jos poika herää ennen kolmea ja antanut tutin. Se on riittänyt, kolmen jälkeen jos herää niin sitten olen hakenut maidon. Ja sitten nukutaankin aamuun asti.

Viime yönä poika heräsi ekan kerran puoli kolme ja hain pullon. aamulla nousimme ylös puoli kahdeksan aikaan! eli nyt meillä on ollut reilun viikon verran nukkumisharjoittelua ja viime yönä herättiin vain kerran! toivon että näin on jatkossakin!

Päätä ja pysy päätöksessä! Vettä kannattaa tarjota ja tuttia mikäli lapsella sellainen on käytössä! Kun kirjoitin tämän ketjun ensimmäisen viestin niin olin aivan lopussa ja luulin ettei meillä koskaan nukuttaisi yöllä mutta nyt olen täysin tyytyväinen tähän yhteen syöttökertaan! siitäkin luovumme sitten jossain vaiheessa kesällä =)

tsemppiä kaikille muillekin jotka "taistelevat" yöunien kanssa! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 16:54 tikru83 kirjoitti:
Meillä poika 1v4kk ja syö joka yö kaksi tuttipullollista öisin maitoa.
on yritetty vaikka mitä, mutta turhaan.

Aivan mahtavan lohduttavaa kuulla, että jollain muullakin näin!
Ei oikein lohduta tuo, että sisulla saatte syömiset pois.... ei auta!!!! :(

Yhteistyössä