1v10kk päikkärit

Heips!!!
Semmosta utelen et onko kenenkään lapsukainen jo tuossa iässä jättänyt päikkäreitä pois??
Meillä poitsu on ruvennut nukkuun öitä kamalan levottomasti ja saattaa olla hereilläkin keskellä yötä 2h....ja pyytää yöpulloa(joka vielä käytössä) hurjimmiten jopa 5 kertaa yössä... :( ei ole tuttia käytössä ja muu ei auta,kokeiluista huolimatta kuin hakea se pullo.
nyt on sitten 2 päivänä ollut hyvin koko päivän ilman päikkäreitä ja on nukkunut heräämättä koko yön n.21.30-n.9.30.....
Ajattelin että onko muilla tämmöisiä kokemuksia...
 
Meillä myös tyttö 1v10kk ja päikkäreille meno on todella vaikeaa! Tänään nukuttaminen kesti 2 tuntia!Ja nukkuu vaihtelevasti 0,5-1,5h ja siinäkin välissä heräilee. Ilman päikkäreitä on muutama kerta oltu ja on kyllä tosi väsynyt illalla.Mutta ei tuo yöuniin ole kovasti vaikuttanut. On aika levoton nukkuja (ja tulee joka yö meidän viereen).Olen miettinyt, että eikös tuon ikäisen pitäisi vielä nukkua kunnon päikkärit?...
 
Mä en oo nyt viikolla eres yrittänyt nukkumaan päivällä kun on myös vaikeaa....
Hyvin on jaksanut koko päivän ja nukkuu koko yön rauhas,eli levottomuudet on jääny,nukkuu nyt yöunet melkein 10 asti aamulla ja sen takia ilmeisesti jaksaa suuremmin tinttailuin koko päivän sinne puol9 asti...
Kyllä mun kuulemani mukaan sais nukkua niitä päikkäreitä mut minkäs teet kun tilanne tämä...;)
 
Meillä poika nyt 2 v 3 kk ja alkaa jäädä päikkärit kokonaan pois. Hoidossa nukkuu vaihtelevasti ehkä 2-3 kertaa viikossa 1-1,5 h, mutta kotona ei ole nukkunut päikkäreitä joulun jälkeen muuta kuin ollessaan sairaana. Ollaan tultu siihen tulokseen, että jos nukuttamiseen menee kaksi kertaa pitempään kuin mitä poika nukkuu niin olkoon sitten hereillä ja hyvin tuo tuntuu jaksavan... Illalla nukahtaa helposti ja nukkuu putkeen 10-11 h yössä (mikä tuntuu kyllä tosi vähältä 2-vuotiaalle, mutta kuinkas pakotat toisen nukkumaan jos ei nuku - unilääkkeet ja nuijanukutus kun ei tule kysymykseen).
 

Yhteistyössä