1v virikehoidossa. subjektiivinen oikeus?

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Laitoin 1v lapseni hoitoon, että saa virikkeitä ja hoidosta ilmoitettiinkin etteivät hyväksy laittamaani hoitoaikaa koska olen kotona itse. Hoitoon veisin siis joka päivä klo 6.30-17.00 eli sen ajan mitä päikkäri on auki. Voivatko he muka todella kieltää minulta tuon ajan? En todellakaan ala kävelemään kilometriä aamusta ja illasta vaan kulkee isän työaikojen mukaan hoitoon. Mitä helvettiä? Mieheni aloitti vasta työt eli loma oikeutta ei ole... Vaativatko he lapselle lomaviikonkin vaikka se ei ole mahdollista?

+
huh huijaa,ja jutut senkun vaan paranee.todellakin voivat kieltää ja olisi ihan oikein että kieltäisivätkin.tuon ikäisen paikka on kotona sinun kanssasi.tuon ikäinen ei tarvitse muuta virikettä kun kotiolot

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mua ihan vihastuttaa näin surkeat yritykset....ihmeellistä aloittelijan räpeltelyä!

No, joku tämänkin uskoo ihan varmasti.
Mä ihmettelen ihan samaa.. Tekisivät edes vähän uskottavampia, toi on niiiin liian selkeä että ei edes jaksa huvittaa. Vähän yritystä nyt hei oikeesti!

olet oikeassa
Kyllä teillä on oikeus pitää lasta hoidossa tuo aika, mutta toki ovat päiväkodissa huolissaan lapsen hyvinvoinnista. Eli eivät voi teiltä kietää tuota hoitoaikaa, mutta heidän kuuluu teille toki suositella lyhyempää hoitopäivää, koska se selvästi on teille mahdollista järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Näitä on ihan oikeasti ja paljon! Olen pph ja muutaman vuoden aikana kolme tapausta :( tämä voi toki olla provo mutta ihan tosielämää myös. Karmivaa sellaista.
Tosielämää, kuten sekin että Suomessakin on aivan liikaa perheitä joissa ei lapsia pitäisi alunperinkään olla. Ehkä nämä sitten sieltä päästä :/

pompom
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Näitä on ihan oikeasti ja paljon! Olen pph ja muutaman vuoden aikana kolme tapausta :( tämä voi toki olla provo mutta ihan tosielämää myös. Karmivaa sellaista.
Tosielämää, kuten sekin että Suomessakin on aivan liikaa perheitä joissa ei lapsia pitäisi alunperinkään olla. Ehkä nämä sitten sieltä päästä :/
No eikös se sitten ole hyvä, jos viettävät enemmän aikaa siellä hoidossa...

-
Alkuperäinen kirjoittaja pompom:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
No eikös se sitten ole hyvä, jos viettävät enemmän aikaa siellä hoidossa...
EI OLE! Jos lapsen on parempi olla hoidossa niin sitten tulisi jo miettiä huostaanottoa. On perheessä asiat todella vialla, jos hoidossa on parempi olla!

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kyllä olen ihan tosissani. Ajattelin, että jos hakisin vielä vuoropäiväkotiin! Saisi sitten virikkeitä yölläkin! Onnsituukohan se?
Vie lastenkotiin, niin saa virikettä 24/7 :)
Ei ei... Enhän minä täydellinen äiti nyt sellaista! Lapseni tarvitsee myös minua äitiään. Laulan hänelle kyllä unilaulut joka ilta.

AP
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Virikehäkkipaikka virikehäkkikanalasta voisi tulla edullisemmaksi.
Ei makseta mitään onneksi hoidosta. Se nyt vielä puuttuisi, jos siitä rahastettaisiinkin vielä :eek: Meillä tulos sen verta heikot että ei mene maksuja. Kohta syntyy onneksi uusi vauva ;) sitten kyllä esikon hoitopäivät pitenee, kun mieskin haluaa viettää ensin kahden keskistä aikaa vauvan kanssa. Tämä on meidän valintamme!

Yhteistyössä