1v synttärit kaksipäiväiset, yksi vai kaksi kakkua?

Nöpönen
no tekisin varmaan kaksi pienenpää kakkua molemmiksi päiviksi.. mutta voisin kyllä toisaalta antaa sitä edellispäivänkin kakkua seuraavan päivän vieraille, jos sitä vähän vaikka korjailisi esim. jos kermavaahtovalunut jne..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:
kyl mä tekisin 2. Se eka menee kuitenkin ihan räävittömän näköseks ja kermakin koppuuntuu.. :x
Hmm... no nonparellit sulaa, niitä ei kannata käyttää eikä ranskalaisia pastilleja yms. mutta ei ne kakut nyt muuten miksikään mene jos yön aikana. Kermavaahtoon kun lisää vähän rahkaa tekovaiheessa niin säilyy freesinpänä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Oma kakku molemmille päiville.
Mitä jos siitä lauantain kakusta jää vaikka puolet syömättä? Heitetään pois ja korkataan uus kakku seuraavana päivänä?
Pakasta vaikka yli jäänyt osa.
Tosi järkevää nähdä tuollainen vaiva vaan siksi, että on hyvännäköinen kakku pöydässä. Maultaan kun se lauantain kakku ei ole mennyt miksikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:
kyl mä tekisin 2. Se eka menee kuitenkin ihan räävittömän näköseks ja kermakin koppuuntuu.. :x
No niinpä. Eikä täytteetkään välttämättä ole parhaimmillaan enää.
Jotenkin tylyä vieraita kohtaan tarjota rääppeitä. Mun mielestä.
Syökää se jämä itse loppuun tai laittakaa pakkaseen tai viekää työpaikalle tuhottavksi tms.
 
Joo no tarvii sit vaan opetella tekemään, kun ei oo varaa ostaa kahta kakkua, ja en oikeestikkaan osaa tehdä kakkuja. Eikä oo oikeen vuokiakaan mitään. Mutta tarttee lähtee sit vaan ostoksille. Voiko pohjat tehdä vaikka pe? ja sitten täytellä niitä sekä la aamuna että su aamuna?
Yhden vielä ois voinut ostaa.. siis ison!
Sori kaikille taitaville, olen oikeesti näin avuton :ashamed:
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Joo no tarvii sit vaan opetella tekemään, kun ei oo varaa ostaa kahta kakkua, ja en oikeestikkaan osaa tehdä kakkuja. Eikä oo oikeen vuokiakaan mitään. Mutta tarttee lähtee sit vaan ostoksille. Voiko pohjat tehdä vaikka pe? ja sitten täytellä niitä sekä la aamuna että su aamuna?
Yhden vielä ois voinut ostaa.. siis ison!
Sori kaikille taitaville, olen oikeesti näin avuton :ashamed:
Osta kaupasta valmiit kakkupohjat ja täytä ja koristele.
Koristelussakin pääsee kuin koira veräjästä kun hankin kakun päälle kuvan, vaikka bake&partysta... :)
 
No ei kyl näyt' pahalta ainakaan meillä ole näyttänyt, kermana olen käyttänyt floran vispiä se pitää kuosinsa kolmekin päivää hyvin, kunhan muistaa vaan peittää kelmulla ja kyllä valmiskakku konditoriasta kestää 2 päivän kestityksen, vitsi mitä porukkaa taas liikkeellä, meillä ainakaan kukaan ole sanonut mitää jos on valmiiksi "avattu" kakku ollu toisena päivänä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
meillä ainakaan kukaan ole sanonut mitää jos on valmiiksi "avattu" kakku ollu toisena päivänä
No ei kai siitä kukaan sivistynyt ihminen mitään ääneen sanoisikaan :)
Itse tykkään pitää molemman päivän vieraita samanarvoisina.

Mutta tee ap se yksi kakku vain, jos on noin suuri ongelma.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Joo no tarvii sit vaan opetella tekemään, kun ei oo varaa ostaa kahta kakkua, ja en oikeestikkaan osaa tehdä kakkuja. Eikä oo oikeen vuokiakaan mitään. Mutta tarttee lähtee sit vaan ostoksille. Voiko pohjat tehdä vaikka pe? ja sitten täytellä niitä sekä la aamuna että su aamuna?
Yhden vielä ois voinut ostaa.. siis ison!
Sori kaikille taitaville, olen oikeesti näin avuton :ashamed:
kakut kannattaa mun mielestä täyttää edellisenä päivänä,kerkeää "vetäytyä",kerma ja koristeet vaan sit päälle tarjoilupäivänä.
Ja kysymykseen,minä en koskaan ole tehny kuin yhden kakun ja en aijo ens kuussa 1vuotiaallekaan -ne ketkä ei pääse silloin kun juhlat pidetään on sit voi voi....Tylyä mutta kun on paljon tuota jälkikasvua niin ei jaksa päivätolkulla juhlia pyörittää!
Mut entä jos ostat yhden ja toisen teet?!?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Joo no tarvii sit vaan opetella tekemään, kun ei oo varaa ostaa kahta kakkua, ja en oikeestikkaan osaa tehdä kakkuja. Eikä oo oikeen vuokiakaan mitään. Mutta tarttee lähtee sit vaan ostoksille. Voiko pohjat tehdä vaikka pe? ja sitten täytellä niitä sekä la aamuna että su aamuna?
Yhden vielä ois voinut ostaa.. siis ison!
Sori kaikille taitaville, olen oikeesti näin avuton :ashamed:
kakut kannattaa mun mielestä täyttää edellisenä päivänä,kerkeää "vetäytyä",kerma ja koristeet vaan sit päälle tarjoilupäivänä.
Ja kysymykseen,minä en koskaan ole tehny kuin yhden kakun ja en aijo ens kuussa 1vuotiaallekaan -ne ketkä ei pääse silloin kun juhlat pidetään on sit voi voi....Tylyä mutta kun on paljon tuota jälkikasvua niin ei jaksa päivätolkulla juhlia pyörittää!
Mut entä jos ostat yhden ja toisen teet?!?!
Tässä on ideaa, kiitoss :D yhden ehkä vielä jaksaisin ;)
Kahdelle päivälle menee kun lapsi on sen verran aran sorttinen että en tahdo kaikkien ryntäävän samaan aikaan. Muuten menee siihen että istuu vaan mun sylissä ja tuijottaa ihmisiä.
 
vieras
Kaksi, tottakai. Mä olen useimmiten tehnyt yhtenä viikonloppuna kaksi ja kolmannen vielä seuraavana. :D Iso suku ja kaveripiirit ym, ei pääse kaikki yhdellä kertaa enkä tahtoisikaan, tykkään tehdä ja laittaa. Mulla oli tuore kakku ja itse tehty sellainen tarjolla 5pv synnytykseni jälkeen...meni jo vähän hormonien piikkiin kyllä. ;)

Muita tarjottavia tietty voi tarjoilla niin kauan kuin kestää mut se päätähti eli kakku aina tuoreena, kynttilöineen ja kaikkineen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Joo no tarvii sit vaan opetella tekemään, kun ei oo varaa ostaa kahta kakkua, ja en oikeestikkaan osaa tehdä kakkuja. Eikä oo oikeen vuokiakaan mitään. Mutta tarttee lähtee sit vaan ostoksille. Voiko pohjat tehdä vaikka pe? ja sitten täytellä niitä sekä la aamuna että su aamuna?
Yhden vielä ois voinut ostaa.. siis ison!
Sori kaikille taitaville, olen oikeesti näin avuton :ashamed:
kakut kannattaa mun mielestä täyttää edellisenä päivänä,kerkeää "vetäytyä",kerma ja koristeet vaan sit päälle tarjoilupäivänä.
Ja kysymykseen,minä en koskaan ole tehny kuin yhden kakun ja en aijo ens kuussa 1vuotiaallekaan -ne ketkä ei pääse silloin kun juhlat pidetään on sit voi voi....Tylyä mutta kun on paljon tuota jälkikasvua niin ei jaksa päivätolkulla juhlia pyörittää!
Mut entä jos ostat yhden ja toisen teet?!?!
Tässä on ideaa, kiitoss :D yhden ehkä vielä jaksaisin ;)
Kahdelle päivälle menee kun lapsi on sen verran aran sorttinen että en tahdo kaikkien ryntäävän samaan aikaan. Muuten menee siihen että istuu vaan mun sylissä ja tuijottaa ihmisiä.
jaanpa minäkin mielipiteeni tähän eli, jos olet ap itse kutsunut vieraita kahdelle päivälle, niin on kyllä hyvien tapojen mukaista vamistaa/hankkia kaksi kakkua. On aivan eriasia, jos joku vieras ei pääse kutsuttuna päivänän ja tulee vaikka vasta seuraavalla viikolla, silloin on ok tarjota "vain" kahvia pullaa tms pientä purtavaa.

Meille joutuu aina hankkimaan kaksi kakkua, vaikka kaikki änkeekin yhtenä päivänä. Väliilä teen itse ja välistä tilaan kaiken valmiina. Ristiäissä oli kaikki tilattua, ykkösellä itse tehtyä, kakkosella sekä että ja samoin viime juhlat, menen siintä missä aita on matalin ja teen vain mistä itse nautin, muuta tilaan ja ostan. Jää itse lle parempi mieli, kun ei ole tarvinnut stressata liikaa ja varsinkin kun on diapeetikkoa ja keliakiaa sun muuta diettii huomioitavana, niin varsin mielelläni soitan Stockamnnin Herkkuun ja kerron listan mitä tarvitsen.

Mutta ihania yksivuotis juhlia ap:n lapselle ja koko perheelle, nauttikaa päivästä!
 

Yhteistyössä