1v sanoo koko ajan vi#¤u

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"help"

Vieras
Meidän perheessä ei kiroilla. 1-vuotiaan eka sana on vi#¤u (tt tuossa keskellä siis) koska yrittää sanoa "Vilkku", joka on meidän kissan nimi. Ja nyt joka ikinen asia on vi#¤u. Osoittaa ja hokee sanaa koko ajan, se siis tarkoittaa lapsen kielellä mm. kato, äiti, tuolla, anna, jne. Olen yrittänyt toistaa sitä sanaa jota lapsi tarkoittaa, mutta ei auta. Mitä teen?

Eka lapsemme toisti koko ajan pappa, ja se oli vain tuttujen mielestä hauskaa kun vauva osoitti naisia ja sanoi pappa joten tajuan kyllä että tämä on vaihe, mutta surullista silti :(

Uhhuh, meillä se oli "kok" (clock, mikä sitten tarkoitti kaikkea maidosta, äitiin, isään, autoon, jne), ja olin kovin tyytyväinen että asutaan suomessa...
Tsemppiä!

Meidän tyttö hoki aina pill#, joka oli taatusti yhtä kamalaa. Ei kiroilla eikä käytetä roisia kieltä mekään. Pitkään meni ennekuin tajusin mitä tarkoitta kys. sanalla. Hän yritti sanoa pieru ja sanoikin aina pill#. Onneksi jäi aika pian pois ja sanoi pielu kun pääsi pieru:)

Meillä 2v kiroaa kuin rekkamiehet. Pittu, pittu (vittua tarkottaa) ja joka kerta kun suuttuu. Myönnän kun, minä ja mies hermostutaan, niin kiroillaan. Tonkun sais loppumaan ja keksis jonkin ei kirosanan siihen tilalle. Miehen kaverilta oppi sanan paska ja senkin kuunteli korvat hörössä vieressä ja alko samantien sitä toistelee. Onneks kiroaa vaan kotona, eikä muualla. Sen verran muualla nähtävää ettei, kirosanat ole mielessä. Mut meillä tää on mun sekä miehen vika ja meijän kavereitten.

OK, kiva että muillakin on "huonoja" sanoja vaikkei tarkoitakaan sitä. Ja meillä tosiaan ei kiroilla, eli erilainen tilanne kuin Joxulla. Lapsi ei tietääkseni ole koskaan kuullu kirosanaa elämänsä aikana. (Emme katso telkkaria lapsen hereillä ollessa.)

Meidän reilu puolitoista vuotias myös hokee vi##ua, johtunee teini-ikäisistä isoveljistä. Mutta hauska on ollut huomata kuinka teinit nyt ojentaa pikkuveljeä, ettei saa kiroilla, vielä kun tajuaisivat itsekkin tehdä niin. Toinen harmi on nyt tämä roska joka aina vääntyy pa#ka :(