1v:n syömiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen antanut maissinaksun yms. käteen vaikken takapenkille näekkään. Meillä tosin automatkatkin ovat pitkiä kun asutaan maalla ja lapsi ei ole koskaan viihtynyt autossa. Luulen, että hänellä on sama ongelma kun mulla lapsena, eli matkapahoinvointia.

Meil myös pitkät matkat (lähimpään kauppaan 30km), ni luulen et tuo matkapahoinvointi ja se et on oppinu liikkumaan on suurin syy huutoon. Haluaisin viskata tutin pois kokonaan, mut odotetaan sitä aikaa et laps voi siirtyä isompaan istuimeen, jos se sit helpottas. Nuo maissinaksut sotkee niin älyttömästi et en ole siksikään niitä halunnu antaa. Ja toiseksi jos annan tuolle 9kk ikäiselle ni sit niitä pitäis antaa tuolla 2½v:llekki.

[QUOTE="Kaisa";21979046]niin meilläki huudetaan, mut silti suljen korvani ja annan huutaa!! Viimeks eilen huudettiin 50km, nukku sit loppumatkasta 20km ja arvaa tekikö mieli jättää lähimälle pysäkille huutamaan, mut silti ruokaa en anna viihdykkeeksi takapenkille[/QUOTE]

Siis huutaako lapsi yksinään takapenkillä? Mä uskon, että pitkään jatkuvassa itkussa/huudossa lapsen stressitaso nousee liian korkealle eikä meidän lapsi ainakaan osaa rauhoittaa itseään sen jälkeen kun huuto/raivo menee ihan hysteeriseksi oli se alkuperäinen syy mikä tahansa. Mä en haluan antaa nukahtaa yksin omaan huutoonsa niin kauan kun ei puhetta ymmärrä. Se on meidän periaatteista se joka pitää.

Aamupuuron tai jugurtin neiti saa jos herää ennen yhdeksää. Muutoin saa leipää tai banaania.
11.00 syö 250g pilttipurkillisen
14.00 jugurttia/banaanin ja leivän/iso hedelmäsose..
16.00-17.00 kotiruokaa sen verran kun syö (vaikea arvioida)
19.00 iltapuuroa ja leipää.
Näiden kanssa siis maitoa nokkamukista. Ja suurinta osaa ruuiasta haroo myös itse lusikalla :)

[QUOTE="vieras";21979323]Siis huutaako lapsi yksinään takapenkillä? Mä uskon, että pitkään jatkuvassa itkussa/huudossa lapsen stressitaso nousee liian korkealle eikä meidän lapsi ainakaan osaa rauhoittaa itseään sen jälkeen kun huuto/raivo menee ihan hysteeriseksi oli se alkuperäinen syy mikä tahansa. Mä en haluan antaa nukahtaa yksin omaan huutoonsa niin kauan kun ei puhetta ymmärrä. Se on meidän periaatteista se joka pitää.[/QUOTE]

Kyllä huutaa (tai siis iso sisko istuu vieressä), jos olemme koko perheellä likenteessä toinen meistä aikuisita menee taakse.. mut jos olen yksin lasten kanssa ni ei paljoa ole vaihtoehtoja. Muutaman kerran ku pysähtyy, tarjoaa tuttia (oon jonku kerran yrittäny et otan lapsen syliin ja seistään aikamme linkkupysäkillä, mut ku laps laitetaan takaisin istuimeen itku taas alkaa). Jos matkaa on esim. mummulasta kotiin 70km ni eipä siinä paljoa ole vaihtoehtoja (niin jos ei halua sit ruokkia sitä laste sinne istuimeen ja sitä mä en halua en sotkun enkä periaatteen takia).
Niin ja kyl se jossain vaiheessa hysteeriseksi se itku siellä takana menee, mut ei paljoa auta.. yritän mahdollisuuksien mukaan välttää näitä tilanteita, mut jos esim. lähdemme kauppaan (johon matkaa 30km) syötän lapsen lähtiissä ja laps nukkuu menomatkan, kun lähdemme takaisin ei unta enään riitä ja laps tympääntyy autossa istumiseen + alkaa tulla nälkä (siis oikean ruuan nälkä), vettä otan yleensä pulloon mukaan mut se ei yleensä kelpaa ja ei osaa itse sitä tarpeeksi kallistaa jotta istuimessa voisi itse juoda ajon aikana eli aina on pysähdyttävä ja taaaaas matkan teko pitkittyy.

Meil on erilaisia periaatteita.. mut tärkein syy on se et mä en uskalla antaa lapselle syötävää jos en näe et sinne suuhun ei tungeta kovin paljoa evästä kerralla.. ja toiseksi maissi naksut on järkyttävän sotkevia!

Yhteistyössä