1v lapsella yli 38 kuumetta ja on apaattinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikähän

Vieras
toljottaa vaan väsyneillä silmillä, on juonut ja syönyt tänään kohtalaisen hyvin kuitenkin. ensimmäinen kuume ikinä, ei ole muita oireita muutakun toi "veltto oleminen" ja kuume. Ei siis nuhaa ja yskää. Eilen oltiin uimassa ja toi repii jatkuvasti hattua pois. Voiko esim. auringonpistos aiheuttaa kuumetta?

Huomenna varmaan terkkariin käymään jossei lähe kuume yönaikana pois.

Sillä on: kuume.

Suppoa ja nesteitä kehiin.

Lapsellani oli viime kesänä saman tyyppinen tilanne. Oli 1v. Päivä oli sujunut hyvin, söi, joi ja leikki normaalisti. Alkuillasta alkoi olla väsynyt ja kitisevä. Mittasin kuumeen, lähes 39´c. Annoin panadolia (suun kautta, imeytyy paljon paremmin kuin suppo) ja illalla oli jo pirteämpi, söikin vähän ja leikki. Jos haluton olo olisi jatkunut lääkityksestä huolimatta, olisimme lähtenyt päivystykseen. Näin ei kuitenkaan tarvinnut tehdä. Kuumeen syy ei selvinnyt. Seuraavana päivänä kaikki oli hyvin!

Eli nyt lääkitset lapsesi ja huolehdit, että ainakin juo runsaasti. Päivystykseen jos veltto olo ei parane ja jos kuume vain nousee.

Hyvä linkki: http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/kuume

buranaa oon antanut 2x tänään, aamupäivällä kun päiväunien jälkeen huomasin että on kuumeinen sekä nyt iltasella ennen nukkumaanmenoa. ei oikeen tee muutakun möllöttää ja hakeutuu sit syliin pötköttämään. oudointa on että eilen ja tänään illalla on vain tapittanut silmät pyöreinä sängyssään jos olen poistunut makuuhuoneesta kun yleensä alkaa kamala huuto ja olen siellä niin kauan että nukahtaa.

Öö, eikö pienellä lapsella odoteta joku 3vrk ennen kuin lääkäriin? Eikä tuo kuume ole edes korkea. Tauteja ja vilustumista tulee ja menee.

mittasin nyt kun nukkuu, on vaippasilteen, tuuletin vieressä ja ilman peittoa ja tosiaan sai sen buranan ennenku kävi nukkumaan ja kuume nyt noussu 39,4 asteeseen eli ei vissiin ees buranat auta nyt. oon oikeasti aika huolissaan :O tää helle viel päälle.

Joskus lääkkeet vaikutusta odotellessa kovin kuumeisen lapsen oloa olen helpottanut kietomalla lapsen kosteaan lakanaan. On auttanut niin että kuume laskenut ja lapsi siihen nukahtanut.

Yhteistyössä