1v kuvassa käyneet, kuvauksen onnistuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnistuukohan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnistuukohan...

Vieras
MOi!
Olen menossa 1 vuotiaani kanssa uudelleen kuvaamoon kun poika ei rauhoittunut ollenkaan ensimmäisellä kerralla. Alkoi hillitön itku ja syli-ikävä kun näkikään kuvaajan. Kuvaaja rauhoitteli minua että toisella kerralla on yleensä kuvat saatu otettua ja että ihan normaalia tämä on ettei lapsi suostu kuvattavaksi.

Mutta jos nyt ei saada kuvia otettua niin ottaisitteko jostain muualta kuvaus ajan vai yrittäisittekö ottaa kuvan itse?

No jos ei nyt onnistu, niin ottaisin kuvan sitten itse. Nykytekniikalla saa itseottamistakin kuvista studiokuvien tasoisia. Itse olen kyllä käyttänyt kaikkia lapsia 1v-kuvassa ja ovat hetken studiota ihmeteltyään suostuneet kuvattaviksi. Meidän kuvaajalla on ollut valtavasti leluja ym. kuvauspaikalla ja "turhat" lelut on sitten poistettu kuvista jälkikäteen digiltaalisesti. Kolmen lapsen sisaruskuvassakin vaihdettiin pienimmän kasvot eri ryhmäotoksesta , kun hän oli siinä parhaiten. Kuvamanipulaatiota ei edes suurennoksesta huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
No jos ei nyt onnistu, niin ottaisin kuvan sitten itse. Nykytekniikalla saa itseottamistakin kuvista studiokuvien tasoisia. Itse olen kyllä käyttänyt kaikkia lapsia 1v-kuvassa ja ovat hetken studiota ihmeteltyään suostuneet kuvattaviksi. Meidän kuvaajalla on ollut valtavasti leluja ym. kuvauspaikalla ja "turhat" lelut on sitten poistettu kuvista jälkikäteen digiltaalisesti. Kolmen lapsen sisaruskuvassakin vaihdettiin pienimmän kasvot eri ryhmäotoksesta , kun hän oli siinä parhaiten. Kuvamanipulaatiota ei edes suurennoksesta huomaa.

kuvaamossa ei ollut leluja ja ei niitä meille edes esitelty. oli vain kuvausrekvisiittaa ja oma uninalle turvana minkä varuilta olin mukaan ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:

kuvaamossa ei ollut leluja ja ei niitä meille edes esitelty. oli vain kuvausrekvisiittaa ja oma uninalle turvana minkä varuilta olin mukaan ottanut.

No ehkä kuvaaja ei ole sitten oikein panostanut lapsikuvien onnistumiseen ! Meidän kuvaaja jää pian eläkkeelle, on siis ýli 60-vuotias mies, mutta todella osasi rentouttaa tilanteen. Hän oli myös hääkuvaajamme ja minä ihastuin hänen tyyliinsä jo silloin. Pelkän kasvokuvan lapsesta saa myös niin, että itse istut sivuittain kameraan ja lapsi istuu sylissäsi kasvot kameraan kohti. Sinut pitäisi pystyä rajaamaan kuvan ulkopuolelle jälkikäteen.

Meillä on hieman vaikeuksia kakkosen 1-vuotiskuvan kanssa ja kuvaaja otti kuvat niin, että poika istui sylissäni ja myöhemmin rajasi minut kuvasta pois. Tai sitten olin siinä ihan vieressä leikittämässä poikaa. Tosi hyvät kuvat tuli!

Meillä otettiin kuvat vauvajumpassa. Oli siis kuvaaja ne siellä ottamassa. Onnistuivat tosi hyvin ja tuli kivoja kuvia, kun oli pojalle tuttu tilanne. :) Meillä ujo ja hitaasti lämpiävä kaveri, joten aloin etsiä vaihtoehtoa studiokuville, koska luultavasti ne eivät olisi onnistuneet. Suosittelen siis kuvaajaa kotiin tai harrastukseen.

Käytiin Oulussa , lapselle otin mukaan omia leluja jo siksikin , että ne ovat kuvassa kivoja - kun ovat omia siis . Nalle , pallo - sellaisia kuvauksellisia ja vaatteisiin sopivia , tietty . Ja oman lampaantaljankin.
Mulle tuli kyllä hiki kun irvistelin ja hauskuutin ja päryyttelin kuvaajan takaa , mutta kuvista tuli oikein hyviä ja kivoja.
Ja kuvaajan vempaimiahan olisi kiva roplata , sekin voisi saada jotain rentoutta ja kiinnostusta aikaan - jos antaa aluksi hieman tutustua noihin ?

Alkuperäinen kirjoittaja onnistuukohan...:
MOi!
Olen menossa 1 vuotiaani kanssa uudelleen kuvaamoon kun poika ei rauhoittunut ollenkaan ensimmäisellä kerralla. Alkoi hillitön itku ja syli-ikävä kun näkikään kuvaajan. Kuvaaja rauhoitteli minua että toisella kerralla on yleensä kuvat saatu otettua ja että ihan normaalia tämä on ettei lapsi suostu kuvattavaksi.

Mutta jos nyt ei saada kuvia otettua niin ottaisitteko jostain muualta kuvaus ajan vai yrittäisittekö ottaa kuvan itse?

Meillä eka kuva onnistui hyvin seurakunnan perhekerhossa, missä kävi kuvaaja.

2-vuotis kuva ei oikein meinannut onnistua.
Vasta sitten, kun valokuvaaja otti valokuvat muualla kuin kuvausottopaikassa.
Poika katseli kiviä kulhosta ja siinä ne kuvat sitten saatiin otettua.

3-vuotis kuva onnistui hyvin.

Reippaasti vain !
Oletko käynyt seurakunnan perhekerhossa ?

kuvassa käyty ja ekaksi meinas poika olla taas vähän varuillaan mut ei sentäs tällä kertaa heti huudoksi pistänyt. Vaihdettiin vaatteet niinkuin viimeksikin ja katseltiin kirjaa jonka jälkeen tulikin kuvaaja. Kaikki piti tehdä todella hitaasti ettei poika pelästyisi ja alkaisi itkemään. Olin koko ajan lähellä poikaa ja poikapa rentoutuikin kuin ihmeen kaupalla! Alkoi luottaa kuvaajaan ja saatiin monta hyvää kuvaa otettua. Nyt sitten oottelen innolla ens viikkoa et saan hakea koevedokset joista varmaan tulee tosi vaikee valinta mitä haluaa teetättää!

Lapsikuvaus on koevedoksineen 49e ja sit ne kuvat tietty mitä ottaa. Sitä en tiedä tuleeko jokin lisämaksu kun ekalla kerralla kuvaus ei onnistunut.

Yhteistyössä