1v ja risat masun toiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamma

Vieras
Tyttäreni on nyt vuoden ja 2kk. Olen muutaman viikon seurannut hänen vatsantoimintaansa toivoen että oireilu johtuu vaikka vaan helteestä. Nyt alkaa jo huolestuttamaan. Hän kakkaa useita kertoja päivässä, todella pahanhajuisia löysiä pikku läjiä, välillä tuntuu kuin syömisestä olisi suora putki vaippaan. Koko ajan saa vaihtaa vaippaa. Kakat ovat niin äkäisiä että iho mennyt kirveleväksi ja läikikkääksi aivan hetkessä. Jossain vaiheessa olin antamatta oireilun vuoksi pari päivää maitotuotteita, mutta oireet jatkuivat. Nyt varasimme ajan lääkärille ja jätimme taas kokeeksi maitotuotteet pois. Tyttö nukkuu todella huonosti yöt, pyörii, parkuu, kääntyilee ja vääntyilee ja viime aikoina olin saanut jo rinnalla käymisen vähenemään olemattomiin, mutta nyt hän on alkanut taas vaatia rintaa varsinkin öisin, ja koska se on tuntunut ainoalta keinolta saada tyttö rauhoittumaan, olen sallinut sen. Raskasta se on, kun tyttö nyhtää ja repii yliherkiksi tyhjenneitä nahkapussejani! Olen todella huolissani tuosta pienen masusta. Olemme antaneet hänelle yleensä vain laktoositonta maitoa, kauramaitoa ja luonnonjogurttia, siinä maitotuotteet/maidon kaltaiset tuotteet rinnan lisäksi mitä meillä käytetään. Olemme myös antaneet relatippoja, mustikoita, banaania yms. mitkä yleensä rauhoittavat löysää vatsaa. Ei auta. Toivottavasti tämä alkaisi selvitä. Mielessä kummittelee kaiken maailman keliakiat ja täysmaidottomuus ja maitorasitustestit. Ja olisin jo mielelläni tuosta rinnasta vieroittanut, se kun tuntuu olevan sellainen psykologinen juttu enemmän kuin ravinnollinen. Huonosti nukutut yöt heijastuvat arkeen. Onko kokemuksia vastaavasta?

Voi johtua jostain maitotuotteesta, mitä olette käyttäneet. Kannattaa jättää tosiaan maitotuotteet pitemmäksi aikaa pois, ainakin pariksi viikoksi ja katsoa auttaako se. Onko lapsi juonut koskaan mitään korvikkeita? Kannattaisiko kokeilla antaa korviketta, jos imetyksestä haluaisit päästä eroon,jotta lapsi saisi tarpeeksi kalciumia päivittäin. Rela-tippoja vois kokeilla antaa max. määrän päivittäin, jotta vatsa rauhoittuisi. Tässä nyt jotain vinkkejä, mitä tuli näin äkkiseltään mieleen.

Yhteistyössä