1v. ja kuume *Apua pikaisesti*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marsupilami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marsupilami

Vieras
Lapseni on vuoden ikäinen ja ja kuumemittari näytti 38,5.
Hänella siis on nyt kuumetta, eikö?
Vauvoillahan kuumetta on vasta kun mittari näyttää yli 38.
Miten on taaperoilla?
Milloin siis voi sanoa, että on kuumetta?

Nuha on myös lapsella kova eli tarhaan ei muutamaan päivään mennä.
Milloin siis voin viedä lapsen tarhaan?
Lapsi on hyvin touhukas ja pysyisi varsin hyvin nytkin tarhan touhuissa mukana eli erikoiskohtelua hän ei tarvitsisi.
En osaa yhtään sanoa mikä on lapsen normaali lämpö.
En toki ole häntä nyt viemässä tarhaan, mutta paljonko kuumemittari voi näyttää sitten kun voin viedä? Eli mikä lukema ei ole enää kuumetta tämän ikäisellä?

Sekavaa tekstiä, vaan toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan =)

no ei varmaan tarvitse erikoiskohtelua tarhassa, mutta tartuttaa sen nuhansa, köhänsä ym muihin!

mua suututtaa, kun ihmiset tulevat itse tai tuovat sairaita lapsiaan joka paikkaan. "meidän veetillä on tosi paha vatsatauti, mutta ajateltiin silti tulla, kun se on ihan virkeä". ja vanhempi poikamme oksensi sitten itsensä parin päivän päästä tiputukseen.
"mulla on angiina tässä päällä, mutta pakko oli tulla töihin, kun muuten hommat kasautuu". Kiitti.. meilläkin ois miehen kanssa ollut kerrankin yhteinen vapaa viikonloppu, mutta podinkin angiinaa sen sijaan.

ja ihan todella, lääkäriin voi aina soittaa, vaikka yksityiselle, kun se ei mitään maksa, ja ainakin pääkaupunkiseudulla toimii päivystävä terveysneuvonta, jossa vastaa aina lääkäri tai sairaanhoitaja.
09-10023, soitahan sinne ja kysäise.

linda, linda, linda, luitkos nyt ap tekstin kokonaan? Hänhän nimenomaan tähdensi, että "tarhaan ei muutamaan päivään mennä", ja että "En toki ole häntä nyt viemässä tarhaan..."
Hän ei siis ole viemässä lasta tarhaan tartuttamaan muita viattomia lapsia, vaan on vain kiinnostunut tietämään, onko 38,5 kuumetta ja kuinka kauan nuha-kuumetta poteneen täytyisi olla kotona.

Muuten olen kannallasi, eli ei sairaita lapsia tarhaan/hoitoon/kouluun eikä aikuiset sairaana töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa mäkätystä...:
linda, linda, linda, luitkos nyt ap tekstin kokonaan? Hänhän nimenomaan tähdensi, että "tarhaan ei muutamaan päivään mennä", ja että "En toki ole häntä nyt viemässä tarhaan..."
Hän ei siis ole viemässä lasta tarhaan tartuttamaan muita viattomia lapsia, vaan on vain kiinnostunut tietämään, onko 38,5 kuumetta ja kuinka kauan nuha-kuumetta poteneen täytyisi olla kotona.

Muuten olen kannallasi, eli ei sairaita lapsia tarhaan/hoitoon/kouluun eikä aikuiset sairaana töihin.

Siis juuri näin asian tarkoitin =)

sairaslapsi.com-sivustolla on hyvää tekstiä, mutta sieltäkään en saanut selville mikä on kuumetta ja mikä ei.

Tarhan säännöissä lukee, että lapsen saa tuoda esim. nuhassa (joka ei siis varsinainen sairaus ole) tarhaan jos lapsi jaksaa touhuta muiden mukana, eikä tarvitse erikoiskohtelua.
Kysymykseni siis kuuluukin, että jos lapsi jaksaa touhuta ja mittari näyttää esim 37.8, niin onko se nyt kuumetta vai ei? Pysytäänkö silloin kotona vai onko se enää "kamalasti kuumetta"?

Itse olen jo aika sairaan oloinen jos mittari on hiukka yli 37.

Vielä jos joku viisaampi valistaisi, että mikä on kuumetta ja mikä ei?

37,8 ei ole illalla mitattuna kuumetta vaan ihan normaalilämpötila. Siis sairaslapsi.com sivuston mukaan, kohdasta kuume. Kyllä siellä mielestäni aika selvästi oli sanottu asia. Huomasitko, että siellä on myös kohta päivähoito ja tartunta?

Yhteistyössä