[/quote] Ei millään pahalla, "Ihmettelevä", mutta kuulostaa siltä, että lapsesi on jo vähän isompi kun hän niin auttaa Sinua pyykinpesussa ym. Ei sellaista voi odottaa vuosikkaalta, kaikki kun eivät vielä edes seiso ilman tukea. Ja meilläkin, vaikka tyttö jo kävelee, hän mieluummin hämmentää ja sotkee. Siksi meillä en voi tehdä juurikaan kotitöitä tytön ollessa valveilla, hänhän roikkuu lähinnä housunlahkeessa ja koheloi siinä ohessa. Ehkä vuoden, parin päästä voin saada hänestä kodinhoitoapua, mutta tässä vaiheessa ei sitä voi vaatia.[/quote]
Kiitos ap:lle, kun ymmärsit, etkä vetänyt hernettä nenääsi kirjoituksestani. Täytyy myöntää, että mietin ihan samaa, kun vielä olin kotona (nyt olen poikkeuksellisesti kotona, koska poika on kipeä), mutta ehkä sitä ihminen tosiaan vaan asennoituu erilailla, kun tietää, ettei aikaa ole käytettävissä rajattomasti. Uskon, että sinäkin selviät!
Ja Ultsulle, poikani on nyt vuoden ja reilun kuukauden ikäinen. Oppi jo 10kk kävelemään. Olet oikeassa siinä, että, ettei pojasta olisi apua, jos hän ei kävelisi. Ei häntä nykyäänkään aina niin kiinnosta esim. pyykinpesu, mutta meillä on esim. kylppärin ovi muuten aina kiinni, ja sinne pääsee vain silloin, kun on joku syy (esim, pyykki, suihkuunmeno yms.), niin hän on innoissaan ja joskus vain leikkii, kun minä laitan pyykkejä. Toki sallin sen hänelle. =) Mutta mielestäni on hyvä opettaa lapsen pienestä pitäen mukaan kotitöihin ja antaa heidän tehdä. Ei tämän ikäiseltä voi vielä vaatia paljoa, mutta vähän jo!