1v. - hermoja vaativa ikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko näin

Vieras
1v. on todellakin hermoja koetteleva ikä, ainakin meillä!!!
Jos kieltää jonkin asia, alkaa huuto! Syömisestä ei meinaa tulla mitään kun pitäisi viihdyttää (ja siihen en ala!). Itse kun yrittää syödä niin ei saisi auttaa, vaikka suuhun ei juuri mene mitään. Yrität auttaa, tulee huuto. Suuta ei saa pyyhkiä, nenää ei saa niistää, pukeminen on kauheaa... Eli meillä tällä hetkellä päivät on aika lailla yhtä huutoa kun ei saa oman mielen mukaan tehdä. Jos jokin asia ei mene oman tahdon mukaan- kauhea huuto!

Onko teillä muilla 1v. lapset tällasia?

En muista että meijän poitsu olisi 1-vuotiaana ollut kovinkaan hankala. Tai sitten aika kultaa muistot, vaikkei siitä nyt niiiiin pitkä aika ole kun oli 1v. =) Muistan kyllä väliaikaiset ruokahaluttomuudet ja syömisestä kieltäytymiset, mutta jotenkin on sellanen kutina, ettei se niin rankkaa ollut.

Tai sitten nyt kun poika on 2v 4kk ja uhmassa, ei reilun vuoden takaiset ajat tunnu missään. :D

Minulla 1v ja 7 v pojat. 1v:llä kova tahto ja osaa kyllä mekkalan nostaa ja kova touhuamaan kaikkea kiellettyä. Mutta kyllä se vielä on niin suloinen ja ihana kaikkine touhuineen. Verrattuna taisteluihin mitä käydään 7 v:n kanssa!!! Eli kyllä sitä pitkää pinnaa tarvitaan monta monta vuotta! Ja parempi olisi pidentyä vaan vuosien kuluessa! :kieh:

Meidän molemmat lapset ovat olleet 1 vuotiana kiukkuisia ja vaativia tapauksia. Juuri kuopus on tuossa kiukku iässä. en tiedä mikä syy siihen on.. hampaat saattaa olla yksi ja sitten se oman tahdon löytyminen.. ??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 14:54 onko näin kirjoitti:
1v. on todellakin hermoja koetteleva ikä, ainakin meillä!!!
Jos kieltää jonkin asia, alkaa huuto! Syömisestä ei meinaa tulla mitään kun pitäisi viihdyttää (ja siihen en ala!). Itse kun yrittää syödä niin ei saisi auttaa, vaikka suuhun ei juuri mene mitään. Yrität auttaa, tulee huuto. Suuta ei saa pyyhkiä, nenää ei saa niistää, pukeminen on kauheaa... Eli meillä tällä hetkellä päivät on aika lailla yhtä huutoa kun ei saa oman mielen mukaan tehdä. Jos jokin asia ei mene oman tahdon mukaan- kauhea huuto!

Onko teillä muilla 1v. lapset tällasia?

Kuulostaapa tutulta... meillä ihan sama meininki =)

mulla kai sitte tosi iisi tapaus,ollu vauvasta asti tyytyväinen nyt ikää 1,8
ja ei vieläkään pahoja huutoja,tietty joskus normi kiukkua mutta tyyntyy tosi nopeasti..moni ihmetellyklin kuinka voi olla noin tyytyväinen vaikka todella vilkas menijä..odotettavissa kamala murrosikä?!? tsemppiä vaan kaikille!
=)

Meillä ei noin kauheaa mutta kerran poika kokeillut miten olen reakoinut kun alkanut kiukuttelee vatsallaan, annoin kiukutella ja ei sen jälkeen ole sitä tehnyt, se syö itse ja minä autan toisella lusikalla sotkuu tulee mut sitä varten on ruokalappu.
Pukeminen menee suht rennosti kun itse ei hermostu ja pitää napakasti kiinni, hammaspesu taistelua tai melkein. Poika menee kiltisti nukkumaan kun on tutut ilta rutiinit että tietää kun on aika mennä nukkumaan tänään jopa meni sängyn viereen ja koski sänkyä ja katsoi et "haluan nukkumaan", pistin nukkumaan klo. 18.00 ja kiltisti nukkunut mut se on tällä hetkellä kipeä niin en yhtään ihmetellyt et haluaa nukkumaan vaik sisko riehui vieressä. Pojalla ikää 1v4kk.

Yhteistyössä